Hallo allen,
Ik ben natuurlijk verder gegaan om de Sub op de waterlijn stabiel te laten drijven en onder water goed te laten varen.
Ik heb ook ondertussen foto,s van Heiko duitsland gehad en zijn Gato drijft ook boven de waterlijn alleen wel minder diep als die van mij maar ook wel 10 mm.
Het stabiel boven water varen op de waterlijn (3mm dieper) is nu onder controle alleen dan gaat ze niet onderwater het bovendek zakt tot het dek en dat is het dan.
Als ik echter 130 gram lood toevoeg gaat ze keurig in het midden van mijn trimgebied van de T-Max liggen en zweeft ze onderwater.
Hier net droog in het water gelegd en nog niet onder geweest, ze ligt dan hoog in het water.
Hier ze je haar nadat er gedoken is, maar als je lang genoeg wacht komt ze nog wat verder omhoog wanneer al het water eindelijk weggelopen is.
Is nog echt ook want opduiken deden ze met perslucht, en eenmaal boven gingen ze de duiktanks blowen met lage druk compressors en soms zelfs met de uitlaat druk (gassen) en kwam de Sub langzaam maar zeker steeds hoger te liggen.
Hier ligt ze wat langer boven en dat zie je dan ook,
Het varen boven water is ronduit indrukwekkend.
Dit beeld is met 20% vermogen.
En dan gaat het hard zat en de boeg gaat niet naar beneden ga je wat harder en je doet niets om het op te vangen (duikroer achter neer) dan gaat ze voor water innemen en zal ze naar beneden gaan tot de schroeven boven water komen.
Hier beginnend aan de duik (zie de stukjes trim lood voorop)
En hier op patrouille,
En hier weer boven water met het geschut gebakst om het karwei af te maken.
Daarna weer verder met oppervlakte patrouille.
Einde van een zeer geslaagde ochtend en nu even denken of ik andere duiktanks zal inbouwen met 150cc meer inhoud of dat ik dit dit zo houd.
Alle foto,s zijn namelijk gemaakt met de extra 130gram lood om haar te kunnen laten duiken.
Zonder dat lood ligt ze duidelijk hoger.
Maar dit is beslist niet gek zo.
De diepte regeling van Norbert de lageregler 5,3 werkt als een beer echt wel super zo'n ding in je Sub

en na wat inregelwerk aan de horizontaal potmeter gaat ze nu ook rustig en horizontaal door het water.....
En hier staat ze tevreden uit te druppen
Het eerst omhoog brengen van de radar mast en eenmaal boven water gestoken het draaien starten is wel heel erg vet en als je daarna de beide periscopen omhoog stuurt is het helemaal top.
Dat soort dingen vind ik nou leuk, het draagt niets bij, maar machtig om het voor elkaar te krijgen
Dus mij hoor je niet klagen, ben zeer gelukkig kan ik wel zeggen na al de kleine en minder kleine ongemakken die ik heb mogen meemaken met deze onderzeeboot, maar er staat wel wat nu...
Kan de reling er ook weer op.
En weatering afmaken.
Anker ophangen.
Andere duiktanks????????
Diepte markeringen aanbrengen.
Ik geloof dat ik nog niet klaar ben..
Groeten,
Jan.