Jan gaat als een speer.
Hij heeft nu de hefmotor geplaatst
Zie het vooraanzicht
View media item 266418boven het bovenaanzicht
View media item 266419
Even passen hoe het smoelt
View media item 266420Nou Jan,
ik moet zeggen hier ben ik HEEL BLIJ mee!!
Nog eentje dan?
View media item 266421
Als je dus gaat neigen dan beweegt de mast heen en weer.
En omdat de mast vast zit aan de voorwielen, bewegen die dus ook en dan krijg je
dit, (zie je hoe dat werkt
Helicor)?
SUPER hoor JAN
Met de wagon zit het een beetje tegen (natuurlijk!).
Ik dacht, de wagon is en 63 cm lang,
als ik dan de zijwanden uit 1 stuk kan maken dan heb ik daar 2 stevige wanden (want de deur opening verzwakt het geheel een beetje).
Daarom had ik ook hout bestelt van 90 cm lang.
Dit hout werd verstuurd in een doos waar je bijvoorbeeld ook de voorvork van een motor ik zou kunnen versturen.
De 'planken' zweefde door de doos en werden verstuurd in een periode waarin het de hele dag door regende (veel te vochtig voor dit hout dus).
Ik had het expres al plat op de vloer gelegd met gewicht er op, maar als ik het open maak en op m'n werktafel leg komt het aan de zijkanten een 10 cm omhoog.
Ik had het nog vochtig gemaakt en weer neergelegd, lijkt wel of het hout uit een kromme boom komt!
Met mijn uitdagingen kan ik altijd bij Jan terecht.
En die gaf ook al aan dat de bevochtigingstruck niet zou gaan werken.
De wagon wordt bij de originele methode via het uitwendige skelet opgebouwd, door de flinke planken die ze er tegen aanzetten, en dan om de zoveel planken het geheel vastzet met een klinknagel waardoor je een stevige constructie krijgt.
Ik zal de verschillende delen per segment opbouwen en er dan een H profiel tussen zetten.
En ik bedoel met een segment het hout tussen de 2 verticale delen van het uitwendige skelet
Voor de stevigheid sluit ik de bovenkant dan op in een U-profiel.
Voor de onderkant moet ik nog even kijken.
Dus het zal wel weer even duren voor er weer wat zichtbaar wordt.