Bouw heftruck uit 1980 van Gend en Loos

Ik ben al enige tijd bezig om uit te vogelen hoe ik (praktisch gezien) de deuren werkzaam ga maken.
Ik heb al eerder een doorsnee van de deuren bij werkspoor opgevraagd en ontvangen, dus nu moet ik de juiste opvulling vinden, zodat i.i.g. de onderkant kan schuiven.

Verder ben ik ook nog steeds met de belading bezig.
View media item 274341Huib Maaskant heeft deze voor mij getekend en in 3D gezet, nu nog gaan kijken hoe de slicer werkt, zodat ik dit in delen kan printen.
Alleen de krat is 8 m PLA en met supports 31 meter.
Dus als ik de zijde los ga halen kost het beduidend minder (AFVAL).
Bovenstaande kratten gebruikte wij veelvuldig, dus wilde ik ook hebben.
Helaas zat hebben er niet in dus moest ik het kopen!

Zoals je op de foto ziet, is de bovenste versie een Resin versie en de onderste de andere versie. Het schoonmaken van de krat is nogal een 'gevaarlijk' karweitje dus ik kijk of ik het in delen kan printen. Betekent dus dat ik de slicer moet leren gebruiken.

Vroeger was modelbouw het bouwen van een model, maar tegenwoordig komen er enorm veel vaardigheden bij

Laatst bewerkt:
vrees dat het makkelijker gaat zijn als je de originele tekening opsplitst ipv in de slicer te gaan knippen.
het kan natuurlijk wel. eerst het palet er af en dan L en R eraf , daarna de palet nog eens op halve hoogte doorsnijden zodat je 6 puzzelstukken hebt zonder ondersteuning.
succes , Marc

vrees dat het makkelijker gaat zijn als je de originele tekening opsplitst ipv in de slicer te gaan knippen.
het kan natuurlijk wel. eerst het palet er af en dan L en R eraf , daarna de palet nog eens op halve hoogte doorsnijden zodat je 6 puzzelstukken hebt zonder ondersteuning.
succes , Marc
Dan ga ik maar even terug naar Huib lijkt me.

Ik heb ongeveer alle knoppen gehad in de slicer (cura) maar geen knippen kunnen vinden??

op " Attach files" voor meerdere foto's , L onder in het reactie venster
of voor 1 foto boven aan het reactie venster op het icoontje van een foto

Dat Huib dingen kan printen verbaast mij niets.
Dat mij dat dan uiteindelijk ook goed lukt wil ik natuurlijk ook met een plaatje laten zien.

Nou ben ik al zover dat ik de plaatjes heb kunnen uploaden, maar nu nog plaatsen!

probleem.jpg

Dit is de mededeling die ik krijg als ik iets uit de media wil plaatsen.

Maar als ik dit kan plaatsen moet ik toch ook:
van Gend en Loos box.jpg

De eerste halve box kunnen laten zien.
Niet via de media, want dat geeft problemen, maar rechtstreeks (scheelt ook bewaarde data).

Maar waar het meer omgaat is onderstaande foto.:
van Gend en Loos box met lading.jpg

Inmiddels heb ik al een 8-tal goede boxen geprint.

En ook meteen maar 8 europallets met bier fusten geprint, als ik op de dag nog wat tijd over had.
Nou ja, ik heb de pallets onder het printveld geplaatst want ik wil die van hout maken. En het is onmogelijk om die op de pallet te spuiten of schilderen.

Als plaatjes toevoegen zo kan dan zal ik dat zo doen.

Kleine update!
Aangezien mijn geld op is en ik (vanwege gezondheidsredenen) gestop ben met werken, duurt het allemaal veel langer voor ik het metaal kan bestellen. Nodig om de rest van het skelet en om alle delen aan de bodemplank van de wagen te 'flamberen'.
Helaas werkt mijn gezondheid niet mee.

Gelukkig gebeurt er wel wat:
- ik heb intussen de buffers en de wielen van de wagon geprint.
- de koppelingen van de wagon heb ik al wel maar moet ik nog printen (zit met een schaal probleem).
- De rails wilde ik samenstellen uit delen, maar zie daar om verschillende redenen toch van af.
De rails zal met de 3D-printer worden geproduceerd.

@Jan Blonk legt de laatste hand aan het RC-deel.
Helaas bleken er veel uitdagingen onder de motorkap te zitten.
Weet helaas niet waar mijn media verstopt is, dus zullen het met onderstaande foto's moeten doen.
1754051183536.png

Speciaal voor de mensen die al vergeten zijn waar dit draadje ooit over ging!

Wat ben ik toch blij dat Jan mij aanbood dit project over te nemen.
Zonder Jan was ik niet verder gekomen dan de twee mastdelen

zo is die 2.jpg

Back