Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Ik heb geen idee wat dat is (beli-zell dan), maar de HEMA verkoopt hier wel bruislijm in tubes van 3 euro ofzo. Volgens mij heb ik dat wel liggen, ik zal eens kijken :) bedankt voor de tip!

Kan dat schuren gewoon met droog schuurpapier of moet ik er van dat zwarte voor kopen dat je nat moet gebruiken?

Beli-Zell is een witte bruislijm special gemaakt voor schuim modellen.

Schuren met schuurlinnen op een latje geplakt met dubbelle tape . (korrel 100) (droog schuren dus)

Poren in het model laten , niet gaan plamuren.

Spuiten heb ik met verdunde plakaatverf gedaan in zo een spuit.

Revell Starter Class Spray Gun

Mvg Johan

Ik heb nog een bouwbeschrijving liggen.
Ik wil hem volgende week wel inscannen en naar je toe mailen?
Stuur maar een pb.

Groeten bastiaan

Johan heeft gelijk, ik heb van Willem zelf de beschrijving gekregen maar in ieder geval heel hartelijk bedankt voor het aanbod en de moeite! :)

De motoren, regelaars en props zijn verzonden (duurt het nog wel twee weken voor ik het heb maargoed), dus zeer binnenkort toch maar even een begin maken, in ieder geval met inplannen van hoe de bedrading moet gaan lopen, hoe ik de vleugels ga verstevigen (ik kan niet echt makkelijk aan carbon roving komen, maar wel aan carbon stokken en latjes), waar ik de toegang tot de accu maak (niet van onder de vleugel in ieder geval, iedere keer de vleugel eraf word je niet blij van) en eens kijken of ik nog iets kan doen om het toestel wat steviger te maken (ik last op RCG een bericht over beplakken met (kranten) papier aan de binnenkant, geen idee of het wat voor de stevigheid doet)..

C-130

Hallo,
Ik heb nog een bekabelingsschema voor een C-130, stuur maar effe een pb als je belangstelling hebt dan kan ik het naar je mailen.

Egbertje

jup vier keer speed400. Ik heb met de setup die onderweg is meer dan dubbel vermogen van dat, hopelijk dus op weinig gas te vliegen (lees: weinig verbruik dus lang vliegen) maar dat zal de tijd leren denk ik. Bedankt voor de link, ik zal me er eens in verdiepen!

-edit- nog een vraag eroverheen: als je van vier motoren van drie de BEC uitschakelt (in mijn ogen, het deel dat dus zorgt dat de motor stopt met draaien omdat de accu bijna leeg is - en aldus te zorgen dat je genoeg overhoudt voor gebruik van de servo's) houdt dan niet alleen dié motor ermee op en draaien de andere drie gewoon verder? Wat zou eigenlijk het probleem zijn met vier BECs werkend op zo'n toestel?

Laatst bewerkt:
dat komt goed :)
Ik zou 2X 3s accus plaatsen.
dus 1 accu aan 2 motoren :) je heb toch veel vermogen dus kan wel meer accu gewicht mee ;)

Edit= ik denk wel dat die andere 3motoren blijven voort draaien, dat heb ik zelf nog niet getest...
als je de 4 BEC's laat aan staan zou er dan ni te veel voltage zijn? alle 4 op 1stekker uitkomen?

Laatst bewerkt:
Waarom willen jullie toch allemaal dat extra gewicht van glas of kranten toevoegen aan iets wat al meer dan sterk genoeg is, of willen jullie net zoals vroeger de modellen crashproof maken waardoor ze te zwaar werden om lekker te kunnen vliegen.

Laat die Hercules en ook de transall van IMA lekker licht en plak daar niks op van glasmat of papier, hoe lichter die modellen zijn hoe leuker ze vliegen. Jullie deden dat toch ook met de Holiday of jullie swiftje, of maakten jullie die ook sterker/zwaarder door er glasmat of papier op te plakken...........

Meer dan sterk genoeg, daar heb ik dus mijn twijfels over.. Of liever gezegd, of het sterk genoeg is bij mijn vliegkunst ;) (nou ja het vliegen gaat wel, netjes landen heb ik wel eens problemen mee)

Wat me vooral aantrekkelijk lijkt van behandelen met papier is dat ik daarna domweg met de spuitbus erover kan (wat niet echt een goed idee is bij schuim zeg maar). Tenslotte staat in de originele gebruiksaanwijzing dat je kunt beschilderen met acrylverf, ook niet het lichtste dat er is. Vandaar dat ik dacht, gewicht blijft hetzelfde bij papier en spuitbus als bij acryl met de kwast..

Haha je hebt gelijk hoor Johan (en als ik echt wil kan ik er natuurlijk ook wel aankomen) maar ik twijfel gewoon over de V stelling. De foto's die ik gezien heb in het andere draadje ([post31]) zie ik namelijk een vlakke vleugel volgens mij. Ook het toestel dat ik afgelopen zomer in Limburg zag vliegen (de kleinere versie van deze) had een rechte vleugel en vloog prima.

Dus eigenlijk had ik moeten zeggen, ik twijfel of ik de vleugel recht of in een V stelling moet maken. En maak ik al een V stelling dan maak ik die waarschijnlijk vanuit het midden en niet vanuit de zijkanten van het middenstuk van de vleugel..

Laatst bewerkt door een moderator:
Meer dan sterk genoeg, daar heb ik dus mijn twijfels over.. Of liever gezegd, of het sterk genoeg is bij mijn vliegkunst ;) (nou ja het vliegen gaat wel, netjes landen heb ik wel eens problemen mee)

Dat is het nu juist , een lichte Hercules kan elke beginner landen op aanwijzing.
Het is zo een makkelijk vliegtuig
Maar maak je hem te zwaar krijg je een ragbak.

En styro kwasten moet je gauw vergeten.
Met de goedkoopste airbrush spuit je misschien 25 gram aan verf er op .

Mvg Johan

Airbus, ik had 18 grams in gedachten. 45 grams zou ik misschien als versteviging voor de vleugelbevestiging gebruiken maar niet om in te dekken, veel te zwaar (in verhouding tot het toestel zeg maar)

Het gaat ook vooral om "stevigheid" (lees: tegen stoten en butsen, niet tegen crashes)
Johan, in dat geval is het misschien toch een goed idee om roving te gebruiken.. Mocht je nog iemand weten wie dat in de aanbieding heeft ;)

Ik heb net een leuk airbrush setje gezien bij unitedhobbies, maar 6 dollar.. Hmmm..

als je van vier motoren van drie de BEC uitschakelt (in mijn ogen, het deel dat dus zorgt dat de motor stopt met draaien omdat de accu bijna leeg is -

Je haalt twee dingen door elkaar.
De BEC is een spanningsregelaar, die maakt van 11,1V uit je aandrijfaccu 4,8V voor je ontvanger en servo's. Daar heb je er maar één van nodig.
Het andere is de onderspanningsbeveiliging in je regelaar, dat heeft niks met de BEC te maken, staat daar elektronisch gezien ook helemaal los van (al zit het in dezelfde krimpkous verstopt) en blijft dus ook voor alle 4 de regelaars gewoon werken.

Haha ja ik weet het ik was weer blond bezig ;) Robert had me al verbeterd (op MSN)
Wel goed dat er mensen zijn die het in ieder geval melden, anders had ik waarschijnlijk direct een nieuwe ontvanger kunnen bestellen :(

Nu nog een fraaie Y-kabel solderen voor alle vier motoren. Of kan ik een kabel maken die in vieren splitst hiervoor?

Het gaat ook vooral om "stevigheid" (lees: tegen stoten en butsen, niet tegen crashes)..
Daar help geen mat tegen als de ondergrond niet hard is.;)

Johan, in dat geval is het misschien toch een goed idee om roving te gebruiken.. Mocht je nog iemand weten wie dat in de aanbieding heeft ;)..
Ik zal direkt eens meten of ik nog 18 meter heb.

Ik heb net een leuk airbrush setje gezien bij unitedhobbies, maar 6 dollar.. Hmmm..
Kopen zou ik zeggen.:D

Mvg Johan

Back