Ik heb de herky weer van zolder gehaald, de electronica is er ondertussen grotendeels. Even aan de hand van de tekening de positionering van de motorgondels aftekenen (dan kan ik zien hoe lang de draden precies moeten worden) en beginnen met snijden van een gondel. Deze wil ik graag in ieder geval zo schaal mogelijk maken, er zit ondertussen zoveel geld in dit project dat ik maar beter mijn best erop kan doen
kosten tot nu toe:
- herky 45 euro
- motoren 20 euro
- regelaars 30 euro
- servo's 4x HTX900 10 euro
- ontvanger (corona 2.4G 8 kanaals) 15 euro
- wielen inclusief sturend neuswiel (wordt niet gebruikt, mocht ik later toch willen sturen gebruik ik de oplossing van Johan) 7 euro
- props 7x4 plus reserve 4 euro
- prop adapters 7 euro
- carbon roving voor vleugels (bedankt Johan!) 5 euro
- epoxy hiervoor en overige verbindingen 14 euro
- bedrading voor motoren en servo's 10 euro
- overige lijm 5 euro
- overig materiaal (stuurstangen, versteviging etc) 10 euro
- verzendkosten 20 euro
Ruim 200 euro ondertussen

en dan reken ik geen dingen mee als gereedschap (airbrush) die hiervoor gekocht zijn omdat ik die natuurlijk vaker kan gebruiken. Leuk goedkoop projectje...
Ik heb ervoor gekozen - ondanks mijn eerder berichten - de vleugel niet deelbaar te maken. Waarom niet? Voornamelijk om het gewicht. De alu en carbon buis nodig om de vleugel stevig genoeg te verbinden wegen samen 78 gram en daar komt nog de nodige bruislijm en plamuur bij om de vleugel weer netjes af te werken. Dat gewicht bespaar ik liever (dus ook geen retracts hoe mooi ik dat er ook uit vind zien, wie weet later als blijkt dat het licht genoeg is zo)
In plaats van moeilijk te doen met het in de perfecte vorm krijgen van de motorgondels om de vleugel heen dacht ik de gondel uit de vleugel te snijden. Misschien iets minder stevig qua verbinding (stukje glasdoek erom dus) maar een heel stuk makkelijker te maken.
Ik wil graag de motoren verwijderbaar maken (goedkoop zijn ze namelijk wel, echt super betrouwbaar qua levensduur niet), heeft er iemand tips voor de bedekking van de motor? (deel van een plastic flesje ofzo aangezien vacuum trekken geen optie is voorlopig) dus een soort cowling die met een paar schroefjes aan de motormount vastgezet kan worden ofzo.. Alle tips welkom
Goed, daar gaan we dan. Foto's volgen