Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Morgen ga ik eens polsen bij een dorpsgenoot ( vroegere Perba )

Ik hoor vanmiddag op de club dat ze vroeger veel bij perba gekocht hebben vooral motoren , en dat het jammer is dat die gestopt is.
vraag eens aan die dorpsgenoot perba waar hij die motoren vandaan haalden , merk etc ?
;)

De Herky is bij de plastische chirurg geweest voor een neuscorrectie. Alhoewel was het een hele " make-over " die ik al gedaan heb...
Een goed les : niet meer op foto's afgaan bij geplande aankoop, dan ook nog ver rijden en daarna een koude douche krijgen hoe het model er feitelijk uitziet.
Zelfbouw is nog altijd toppie.:smile:

Morgen foto's ( Ben twee andere bouwverslagen aan het maken nml. Foka4 en Pilatus pc6 )

Laatst bewerkt:
Voor de ingreep.....

full

Na de ingreep ( moet nog bijgeschuurd worden )

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's een hoop plamuur ;)
Ziet er wel een heel stuk beter uit! Mijn neus is ook te spits en eigenlijk moet er dus nog een stuk af maar ach, het stoort ook niet echt :)

Ik ga zo nog even een rondje vliegen met de Herky, ik hoef pas om vier uur te beginnen :)

Da's een hoop plamuur ;)
Ziet er wel een heel stuk beter uit! Mijn neus is ook te spits en eigenlijk moet er dus nog een stuk af maar ach, het stoort ook niet echt :)

Ik ga zo nog even een rondje vliegen met de Herky, ik hoef pas om vier uur te beginnen :)

Er hangt slechts weinig plamuur op, hebt stukken afgesneden en nieuwe stukken tempex erop gelijmd.
Komt wel goed zo...
Nu heeft hij tenminste een neus , die had hij enkele dagen geleden nog niet.

Patient moet nog herstellen van de operatie :cool:

Laatst bewerkt:
Hopelijk heb je daar niet teveel voor betaald. :rolling:

Mvg Johan

Neen hoor !!! :rolleyes: ik was de chirurg :cool:

Wat de afstand van de wielen betreft :
full

Op deze foto zie je de 17 cm. markering aangegeven met een pijl, waar volgens de handleiding de achterste wielas moet komen.
Ik had de vorige gaten al dichtgemaakt met isolatieschuim ( Pur )
Waar het achterste wiel ligt is op slechts 11 cm. van de achterste romplas, het voorste wiel ligt hier op 17 cm. van de achterste romplas

Zo zou het volgens mij wel kunnen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij (maar ik heb een verlengde romp) ligt de as van het achterste wiel op 17cm van de achterste rompnaad, de andere wielas zit daar 72mm voor.

Niet alleen ski's maar ook speciaal aangepaste motoren om onder antarctische omstandigheden te kunnen functioneren :)

Helaas niet echt een optie voor Nederland, hier ligt eens in de vijf jaar een centimeter sneeuw :(

Ah goed dat je het even vraagt was nog niet helemaal wakker :)

De lengte van het rompdeel is precies 60 cm, de lengte van de "uitbouw" waar de wielen in zitten is 29,5 cm en deze zit precies 6 cm van de achterkant van het rompdeel.

Hopelijk heb je er wat aan :)

Dan is uw romp 6 cm. langer ?:confused: en zit uw vleugel meer naar voor
Welke reden zou dat hebben ?

Komen we wel achter :yes: >>> vraagje aan de ontwerper gesteld

Laatst bewerkt:
Mij 2de romp is ook 60 cm .

Gewoon volgens de beschrijving de maten inhouden , schuif je de vleugel naar voren krijg je het CG misschien niet meer zonder een zware lipo geregeld.

Licht is de device .

Mvg Johan

Zoals gezegd heb ik de Herky met verlengde romp, vandaar dus dat er een stuk langer is. De vleugel ligt precies op de plek waar Willem dat bedoeld had (ik heb er zelfs het vleugelzadel voor moeten slopen)

Mijn lipo's liggen inderdaad vrij ver naar voren maar wegen dan ook niks (430 gram samen)

Back