Bouw Liebherr telescoopkraan LTM 11200-9.1 schaal 1:16

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Leo Broers, 18 apr 2021.

  1. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Beste Trialrolf, dan moet je wel even geduld hebben, dit is nog maar de onderwagen en er moet nog heel wat gebouwd worden voordat we kunnen hijsen :koud:.

    Groet Leo
     
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Leo,

    Messing is inderdaad heel duur geworden.
    Soms denk ik : Het messing lijkt wel goud, zo duur is het geworden de laatste jaren.

    En ja, messing is heel mooi materiaal om mee te werken en te bewerken.
    Ik werk meestal met messing, dit is mijn lievelingsmateriaal.
    Met messing kan je mooi kleine details fabriceren.

    Op dit moment ben ik met staal bezig, omdat de Goldhofer 5 bij 3 smalbed dieplader een laadvermogen moeten hebben van 100 kg.
    Staal is veel sterker dan messing, maar bovendien ook lichter dan messing.
    Nadeel van staal is : Moeilijker te bewerken dan messing
    Als ik de dieplader helemaal van messing zou maken zou de 5 x zo duur worden dan van staal.

    Het zijn prachtige messing hijsblokken geworden.

    Smiley  2 Dikke duimen - TOP  KLEIN.jpg
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2021
  3. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Hallo Pieter,
    Dank je voor de complimenten.
    Wat ook een nadeel van messing is dat als je het heet hebt gemaakt met solderen dat het zacht wordt en de sterkte verliest, en dat is met onderdelen waar veel kracht op komt wel een probleem. De stempelarmen heb ik ook van messing gemaakt, maar ik twijfel of ik de bovenbouw, het kraanframe van messing maak of van staal, want daar komen straks grote krachten op. Het risico dat je straks een werkstuk maakt dat krom gaat omdat de ballast gewichten te zwaar zijn wil je niet riskeren.
    Groet Leo
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Leo,

    Door het solderen of heet maken /uitgloeien van messing wordt het zachter en verliest inderdaad de sterkte.
    Als je messing wil buigen en uitgloeit (rood heet stoken) en dan direct afkoelt in water, kan je het makkelijke buigen, maar het messing verliest hierdoor wel wat kracht.
    Als je messing gaat zacht solderen, verliest het nauwelijks kracht.
    Als je messing gaat hard solderen, verliest het messing wel kracht, omdat je het heter moet maken.

    Soldeerwerk nooit afkoelen met water, uit zichzelf laten afkoelen.
    Messing heeft wel de eigenschap, dat het zich na enige tijd wel weer herstelt en komt de sterkte weer terug.
    En dan is er nog verschil in messing : Hard of Halfhard.(Ms 63)
    Messing plaat is meestal Halfhard. (Ms 63)
    Profielen zijn meestal Hard. (Ms 58)

    Normaal bouw ik alles van messing, behalve als er veel kracht op komt, zoals bij de Goldhofer 5 bij 3 smalbed dieplader, dan maak ik, bouw ik met staal en las het vast/hechten met co2. (Mig/Mag lassen)

    In jou geval zou ik de mast/giek en de bovenbouw van staal maken, zeker als er veel kracht op komt en niet van messing of aluminium. maken/bouwen.

    Wat de stempelarmen betreft : Maak je die ook van messing ?
    Of maak je alleen de stempelpoten van messing.
    Als je de stempelarmen wel van messing maakt, gaan ze hopelijk niet krom, want als je bovenwagen zijdelings op het chassis staat en je gaat behoorlijk zwaar hijsen, komt er best veel kracht op de stempelarmen
    Als je voorover gaat hijsen, (in de engte richting van het chassis) worden de krachten verdeeld over de 2 voorste stempelarmen.
    Dit zelfde geldt ook als je achterover gaat hijsen, (in de engte richting van het chassis) worden de krachten over 2 achter stempelpoten verdeeld.

    Ik weet niet waar je de contragewichten van gaat maken ?
    Waarschijnlijk van staal, veel goedkoper dan van messing.
    Als de contragewichten in evenwicht zijn met de hijslast dan zal het gewicht wel beter verdeeld worden over de 4 stempelarmen, maar toch......
    komt er best veel druk op de stempelarmen stempelpoten.

    Succes met de bouw van de Liebherr LTM 11200.
    Een prachtig project, wat ik zeker zal blijven volgen.
     
  5. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Hallo Pieter,
    Ik heb de stempelarmen al gemaakt van messing en dat is een kokerconstructie dat durf ik wel aan wat krachten aan gaat. Daar zal ik de foto's ook van plaatsen , maar ik moet ze allemaal verkleinen tot redelijk formaat om ze te kunnen plaatsen. en per keer kan ik maar 10 foto's uploaden, maar dat houd het spannend wat er komen gaat.
    En wat de krachten aangaat het blijft een model dus ik moet de beveiligingen wat lager afstellen;)
    Pieter je hebt aardig meegedacht hoe de krachten zich verdelen over de stempels, dat is het leuke van zo'n model bouwen. In gedachte heb ik de hele kraan al gebouwd en kijk veel foto's en filmpjes hoe de echte kraan is gebouwd en hoe ik dat kan maken.
    Ik geniet elke dag van het project om alle vraagstukken op te lossen en daar oplossingen voor te vinden.

    Groet Leo
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Tja, dat is een nadeel van het MBF forum, dat je maar 10 foto's per posting kan plaatsen.

    Je hebt een P.B.tje.
     
  7. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Stempelarm voorzijde.jpg
    Dit is het volgende project aan de Liebherr 11200-9.1 de stempelarmen. Dit zijn de stempelarmen aan de voorzijde die zijn langer dan de achterzijde.
    Stempelarm achterzijde.jpg
    Stempelarmen achterzijde, je ziet wel dat er weinig ruimte over blijft voor de aandrijving van de uitschuif aandrijving.

    20201130_115927.jpg
    Freeswerk voor de stempelarmen, ik ga de verticale beweging realiseren met een schroefdraad en om de de uitgaande cilinder niet mee te laten draaien komt er lange sleuf in de buitenmantel waar de blokkering in wordt geleidt.
    20201203_112240.jpg
    Hier de vier stempelcilinders, voor de schroefdraad heb ik trapezium spindels gebruikt van een 3D printer, dit zijn hele harde spindels die je op verschillende lengtes kan kopen met een messing moer erbij geleverd.
    Hier heb ik de aandrijving van de spindel met een rubberen snaar bedacht maar dat ging niet werken en dat zijn tandwielen geworden.

    20210218_164536.jpg
    Hier het ontwerp met tandwielen, het tussen tandwiel is nodig omdat het motortandwiel en het spindel tandwiel te klein zijn om direct in elkaar te grijpen.
    Voor de axiale krachten komen aan de bovenzijde twee flenslagers.

    20210111_193513.jpg
    Het freeswerk van de zij platen van de stempelarmen en diverse kleine onderdelen.

    20210111_194740.jpg
    Hier zie je dat alle onderdelen met tabs nog aan de plaat vastzitten. Ik zeg wel eens het is net puzzelen maar alleen moet ik de puzzelstukjes zelf maken.

    20210113_155616.jpg
    De aluminium plaat is een hulpstuk om de messing ribben die op de buitenzijde van de armen zitten te boren.
    Met deze werkwijze met het boren van deze strippen zijn de 2 mm gaatjes exact gelijk met de 2 mm gaatjes in de zij platen

    20100410dsc04434-.jpg
    De originele stempelarmen, hier zie je aan de buitenzijde de geleidingen waar ook de uitschuivende arm zijn krachten op overbrengt
    op de hoofd arm.

    wordt vervolgd
    Groet Leo.
     
    Humberto.A.Petronia, Demaic, ozy en 13 anderen vinden dit leuk.
  8. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    985
    Locatie:
    Zuid Holland
    Leuk om te zien dat er weer een kraan wordt gebouwd. Je bent voortvarend van start gegaan.

    Wat de zorgen over de sterkte betreft moet ik wel een serieuze waarschuwing geven.
    Jij bouwt je model in schaal 1:16.
    Lengtematen en snelheden deel je door 16.
    Oppervlaktes deel je door 16²
    Inhoud en gewicht deel je door 16³
    Sterkte van je materiaal deel je NIET, want dat blijft hetzelfde.

    Een voorbeeld dan nog: een plaat staal van de stempel is in het echt 10 mm dik. Deel je dit door 16 kom je op 0,625 mm uit. Je kunt met 0,5 mm werken, maar dit is al niet prettig met lassen of solderen, dus kies je snel voor 1 mm dik.
    Je bent dan al fors sterker, maar bovendien is je materiaalsterkte niet naar schaal afgenomen. Ik laat de verschillen tussen gewoon en hoogsterktestaal even buiten beschouwing.

    Je bouwt op schaal snel veel te zwaar en ook meer dan sterk genoeg. Een andere modelbouwer die een grote kraan aan het bouwen is heeft de fout gemaakt alles uit dik staal te maken. Niet alleen wordt het gewicht veel te groot, je belandt in een vicieuze cirkel waarin andere componenten ook niet meer toereikend zijn. Lieren en motoren te zwak, hydrauliek druk te laag, je maakt het jezelf dan veel te moeilijk.

    Ik bouwde als kind kranen van Lego die al kilo’s kon tillen, dat waren plastic stukjes aan elkaar als mast. Tegenwoordig kan iedereen snel een CAD tekening maken, je bent dan nog geen constructeur die krachtenberekeningen maakt, daar komt helaas heel wat meer bij kijken.

    Denk dus goed na hoe je de bovenbouw gaat maken, een te zware mast kan je opbreken, met aluminium kom je echt heel ver wat sterkte betreft.

    Ik heb hier ooit eens een foto geplaatst van een Liebherr LTR1800, een 800 tons rupskraan. Dit model is gebouwd met een mast van polystryreen (ja je leest het goed):

    upload_2021-4-24_8-50-34.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2021
  9. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Papendrecht
    Hallo Leo,
    Vandaag je verslag tegen gekomen, en kranen boeien mij enorm, dus ben ik er even goed voor gaan zitten.
    Echt ongekent mooi, zoals het er nu al uit ziet.
    Ik blijf dit verslag dan ook zeker volgen.
     
  10. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Hallo William, dank je voor de waarschuwing en de onderbouwing daarvan, ik ben me zeker bewust dat je gouw veel te veel gewicht in het model douwt met oversized onderdelen.
    Nou kan ik niet alles berekenen daar ontbreekt me de kennis van maar ik weet wel veel hoe de krachtlijnen lopen in de kritieke onderdelen en je kan heel sterk bouwen door samengestelde constructies te maken. Dus niet het onderdeel uit een massief blok frezen. Als je goed naar het origineel kijkt zie je vaak al de oplossing, dat zijn bijvoorbeeld extra versterkingen op de plaats waar de krachten komen en daarbuiten is het licht uitgevoerd.
    Verder staat er nog heel veel open hoe ik diverse onderdelen ga uitvoeren bij het model, het is altijd afwegen en kijken naar de beste opties.
    Groet Leo
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo William,

    Leuk om je weer eens te zien op het MBF forum, dit is lang geleden.

    Even reageren op jouw posting :

    Tja, het is maar wat je met de kraan wil gaan doen.
    Is het meer een showkraan voor op een rij-demo of wordt het een werkkraan en wil de 1:1 hijslasten benaderen.
    De 1200 tons (1200.000 kg) kraan zou dus in de 1:16 op 1 meter afstand 292 kg moeten kunnen hijsen.
    1200.000 kg gedeeld 16³
    In jou geval LTR 1800 zou deze kraan in de schaal 1:16 moeten kunnen hijsen.
    800.000 kg gedeeld door 16³ = 195 kg op 1 meter afstand.
    Ik denk niet dat je met Liebherr LTR 1800 1:16 een hijslast 195 kg met een polystyreen mast kan hijsen, dit gaat volgens mij echt niet lukken.
    Dit gaat vreselijk doorbuigen en misschien wel breken.
    Nu weet ik niet hoe sterk polystyreen is, ik kan dit misschien wel onderschatten.

    Ik zelf vind als je in een bepaalde schaal bouwt, alles moet kloppen.
    Dit hoeft niet de mening van anderen te zijn, ieder bouwt naar zijn eigen idee en kunnen.
    Over het algemeen bouw ik ook alles meestal (veel) te zwaar, maar het voldoet wel aan de eisen van de 1:1 die ik aan het model in de schaal stel.
    En natuurlijk is modelbouwen vaak concessies doen, c.q. toepassen, 100% nabouwen lukt niet.
    Maar ik probeer wel steeds de materiaaldikte om te rekenen van de 1:1 naar de 1:14.
    Ook de boutjes en moertjes die ik gebruik, probeer ik om te rekenen van 1:1 naar de 1:14.
    Maar dit lukt niet altijd voor 100% de dunste boutjes die ik gebruik is : M 0.8

    Ik ben ook geen constructeur, ik ben maar een eenvoudige HTS er werktuigbouwkunde.

    Maar je hebt gelijk, over het algemeen gebruiken we te zware en te dikke materialen.
    Een modelbouwvriend bouwt ook een grote Liebherr rupskraan.
    Heeft er ook al 1 eerder gebouwd en later verkocht.
    Als jij de kraan wil opbouwen is hij gemiddeld 2 uur bezig met opbouwen en 2 uur bezig met afbreken op een rij-demo.
    Ik vind dit nogal wat.
    Bovendien is de kraan dermate groot, dat hij er speciaal een aanhangwagen voor heeft gebouw en een VW bus heeft op de kraan te vervoeren, die in diverse kisten zit opgeborgen.
    Ik heb bewondering voor hem dat hij ieder keer weer de moed heeft en het geduld kan opbrengen op deze gigantisch kraan op te bouwen en af te breken.
     
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  12. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    985
    Locatie:
    Zuid Holland
    Hoi Pieter,

    Al die tijd heb ik wel mee gelezen, maar nooit gereageerd. Wat die LTR 1800 betreft, die zal het schaalgewicht niet kunnen hijsen, maar ik ken de rest van de constructie, zoals wat in de mast zit ook niet.

    Je moet je wel afvragen of een modelkraan zoveel moet kunnen hijsen. Een takel van 250 kg moet gekeurd worden, een modelkraan niet. Je kunt op een demo toch ernstig schade veroorzaken. En wat weegt er zo veel op schaal.

    Maar los daarvan, met een fatsoenlijke constructie is 25 tot 50 kilogram zeker haalbaar, afhankelijk van de lengte en de vlucht van de mast natuurlijk. Het moeten doen van consessies is vaak ook waar de beperkingen vanzelf om de hoek komen kijken, dan is een werkend model aan het eind van de rit nog altijd het doel lijkt mij.

    Deze kraan is in ieder geval imponerend wat maat, complexiteit en opbouwmogelijkheden betreft, ik ben echt heel benieuwd hoe die gaat worden, vandaar mijn reactie in lange tijd hier.
     
    Helicor vindt dit leuk.
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Wlliam,

    Inderdaad moet een takel boven de 250 kg een type goedkeuring hebben.

    Ik denk ook wel een op een rij-demo als ik de grote telescoopkranen zie, wat daar aanhangt.
    Dan denk ik ook weleens : Hmmm, als dat maar goed gaat
    Ook in Ede zie de meest imposante telescoopkranen met een zware hijslasten en dan ook nog 5 a 6 meter hoog.
    Je moet er niet aan denken met zoveel mensen in de hal, als er een hydrauliek slang knapt, wat er dan kan gebeuren, dan werkt een terugslagklep beveiliging meestal ook niet, of is niet aanwezig.

    Daarom bouw ik zelf maar laag bij de grond.
    Hooguit tegen de benen aanrijden van de mensen, die niet op de rij-baan mogen komen.
    SMILEY KNIPOOG - kopie.jpg
     
    raoul00123 vindt dit leuk.
  14. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    20210116_175734.jpg
    Alle onderdelen van de zijplaten van de hoofdarmen gereed.

    20210119_150545.jpg
    Freeswerk van de beplating voor boven en onderzijde, ik laat de zijkanten met een vertanding in elkaar grijpen voor extra sterkte.
    De uitsparingen worden gefreesd met een frees van 1.5 mm

    20210119_151637.jpg
    Het geheel gereed.

    20210123_122029.jpg
    Het uitklokken van de zijkanten voor de laatste bewerking, de vertanding.

    20210123_130527.jpg
    De vertanding komt op de boven en onderzijde van de zijkanten.

    20210125_082105.jpg
    Mooie klempassing, voordeel van deze constructie is dat het de verbinding sterk maakt en tijdens het solderen blijven de onderdelen op de juiste plaats zitten.

    20210206_141529.jpg
    Om tijdens het solderen van de armen het geheel recht te houden even een hulpstuk gemaakt. hier zie je ook dat ik op de armen voor de zij geleiding de kamers heb uitgefreesd zodat alle geleidingen op de juiste plaats komen en deze ook niet kunnen verschuiven en bovendien ontlast het de soldering.

    20210211_145600.jpg
    Het solderen van de hoofdlager van de stempel arm met weer de nodige hulpstukken om alles op zijn plaats te houden.
    Ik soldeer deze onderdelen met zilver soldeer met zo'n 600 graden zodat later de schetsplaten met een lagere temperatuur gesoldeerd kunnen worden.
    20210128_221713.jpg
    Tussendoor de aandrijving voor het in- en uitschuiven van de stempelarmen gemaakt. De servo heb ik omgebouwd naar continu servo's en ook weer de 3D spindels gebruikt.
    Inmiddels erachter gekomen dat de servo het niet gaan redden met het bewegen van de stempelarmen. na drie keer in en uitschuiven was de servo overleden.
    Dus daar komt nu een andere motor met vertraging op gemonteerd.
    20210128_221722.jpg
    Hier nog een blik op de aandrijving van de stempels


    Wordt vervolgd
    Groet Leo.
     
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Leo,

    In één woord geweldig.

    Dit is modelbouw vakwerk van de bovenste plank.
    SMILEY APPLAUS KLEIN.gif

    Wederom gaat het (Volvo) petje gaat af voor jou bouwkunsten.
    VOLVO PET.03.jpg
     
  16. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Het enige wat een 1200tons kraan zegt, is dat er in zijn leven een keertje 1200ton in gehangen heeft. Dit is geen getal waar je mee kan doorrekenen. Daar heb je het Kraankengetal voor nodig. Bij Autolaadkranen gebruiken ze deze getallen wel, maar voor hijskranen blijven ze veelal hangen in de maximale last.

    Deze LTM11200 kan 1200ton tillen, met de mast volledig ingeschoven, stukje vakwerk erop en afspanning.
    Dan tilt die dit op 2,5mtr uit het hart van de draaikrans.
    Op schaal dus 292 kg op 15,6cm.

    De echte machine tilt met dezelfde configuratie 202 ton op 16mtr.
    Doorgerekend is dit dus 49,3kg op 1mtr vlucht.

    Bron:
    http://www.bouwmachinedatabase.nl/download.php?id=1157
    Pagina 37

    Die takel wordt gebruikt door een ander dan wie de eigenaar hiervan is.
    Als ik een akkutol gebruik van de zaak moet deze gekeurd zijn.
    Staat er een zelfstandige naast mij, die zijn eigen tol gebruikt hoeft die vaak weer niet gekeurd te zijn.

    [​IMG]
    Richard zijn LR1750. 98kg op 82cm vlucht. Zonder superlift.
    Dat is circa 300ton op 12mtr voor de echte machine. Komt aardig overeen met de 1:1 tabel

    @Leo Broers ,
    Sorry voor de vervuiling hierboven. Je bent onderweg om een waanzinnig model te bouwen!
    In dit tempo kan je voor kerst 2021 hijsen!
     
    VOLVO FH 16 750, Trilliwilli en raoul00123 vinden dit leuk.
  17. mark b

    mark b

    Lid geworden:
    6 sep 2013
    Berichten:
    196
    Locatie:
    krommenie
    Dit is wel een heel mooi project,alle lof voor je vakmanschap
    Enig idee al wat het totaalgewicht gaat worden?
     
  18. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    Allen bedankt voor de positieve reacties.
    Ik maak me geen zorgen wat de kraan straks kan tillen, en het is ook niet belangrijk omdat in die verhouding te realiseren, zoals jullie al hebben doorgerekend worden dat wel heel grote gewichten. Het gaat voor mij om zoveel mogelijk functies van de kraan te laten werken in verhouding met de echte kraan maar er moet nog veel getekend en gemaakt worden.
    Wat het tempo betreft het gaat in een week wel heel snel, maar het betreft werk wat ik vanaf 2019 gemaakt heb en daar ben ik nu foto's van aan het plaatsen.
    Straks zal het wel langer duren voor er een volgende update komt en nu staat ook de zomer voor de deur dan zijn mijn modelbouw activiteiten bij mij op een lager pitje.

    Mark, dank je voor de complimenten, nee ik weet nog niet wat hij gaat wegen, ik heb wel een schatting van rond de 50kg, en als hij daar binnen blijf ben ik tevreden.
    De onderwagen inclusief de stempelarmen wegen nu 20kg, veel zwaarder moet het ook niet worden dan komt de kraan niet meer van zijn plaats en moet ik hem laten slepen en dat is niet de bedoeling;).

    Wie weet waarom de topic van Richard zijn LR1750 op het Bouwmachineforum niet meer in de lucht is?
    Het was een heel mooi project om te volgen.

    groet Leo
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2021
    Helicor, VOLVO FH 16 750 en Mark300 vinden dit leuk.
  19. Leo Broers

    Leo Broers Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 dec 2017
    Berichten:
    378
    Locatie:
    Westwoud
    20210218_195632.jpg
    De stempelcilinders verder afgemaakt en en compleet gemaakt met hydraulisch aansluiting.

    20210217_152936.jpg
    Dan wil je wel even zien hoe dat staat op het frame.

    20210217_152959.jpg
    Het stempeloppervlak is 80x80 cm.
    De de aluminium plaat van het bovenste scharnierpunt is tijdelijk.

    20210217_153050.jpg
    De kast waar de kraan op staat was de wielbasis van een vliegtuig trolley deze kast met lades heb ik gemaakt om mijn werkbank ruim te houden voor het werken aan de onderdelen en als ik werkzaamheden aan het onderstel heb zet ik de kast midden in de werkplaats.

    20210217_153118.jpg
    En zo gaat het er uit zien van boven af.

    20210218_195559.jpg
    Geeft al een beetje een indruk hoe de kraan eruit gaat zien.


    20210218_195613.jpg
    Nog zonder de stempelcilinders.

    Megalift LTM 11200-9.1 073505 (2).JPG
    Hierbij nog een plaatje van de Liebherr LTM 11200-9.1 van Megalift.

    En nog een link van de kraan als verkoop demo met een mooie blik op de hele kraan inclusief interieur.
    Liebherr LTM11200-9.1 2013 - YouTube

    wordt vervolgd.
    Groet Leo.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2021
  20. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Die is wel actief hoor.

    Alleen door drukte wat minder tijd ervoor.
     

Deel Deze Pagina