Bouw Mercedes Arocs 3363 6 x 4

DSC_0008.JPG

flitsers in de grill , en achterlichten gemonteerd ,krimpkous over de bedrading getrokken

Beier en elektronica binnen gekregen ,,uitzoeken van de verlichting aan te sluiten kan beginnen ,,eerste keer dat ik verlichting aan ga sluiten . Nieuwe carson zender is ook binnen ,
DSC_0035_1.JPG

DSC_0089.JPG
DSC_0090[3209].JPG
DSC_0092_1[3210].JPG

Vandaag de eerste mini legoblokken gegoten ,was bezig zelf mallen hiervoor te maken toen ik op forum ,bij Raoel uit Friesland dat deze mallen te koop zijn bij rc-lab Zoetermeer ,meteen set besteld dit als resultaat .
was ook bezig met messing onderdeel voor de sneeuwploeg ,helaas paste dit niet goed kon het de prullenbak in ,helaas volgende beter.

Bekijk bijlage 411492 Bekijk bijlage 411493 Bekijk bijlage 411494

Vandaag de eerste mini legoblokken gegoten ,was bezig zelf mallen hiervoor te maken toen ik op forum ,bij Raoel uit Friesland dat deze mallen te koop zijn bij rc-lab Zoetermeer ,meteen set besteld dit als resultaat .
was ook bezig met messing onderdeel voor de sneeuwploeg ,helaas paste dit niet goed kon het de prullenbak in ,helaas volgende beter.

Moet je hier even kijken :
Linkje even aanklikken, alles over betonblok mallen/matrijzen.

https://www.modell-baustelle.de/index.php?thread/10489-betonblock-form/

Bedankt voor de link,, deze mallen werken ook prima,, betonblokjes komen mooi uit deze sileconemal , was eerst bezig om mallen te maken van hout, betontriplex,,
Blokjes kwamen er toch beschadigd uit de zelfgemaakte mallen.

Hallo Kees,

Dat is een grappig item die mallen voor het zelf gieten van de legoblokken, ik neem aan dat je gips gebruikt voor het gieten van deze blokken, of is het toch beton?

Oh en Pieter, ik heb ook even naar de link gekeken, maar daar kom ik dus niet uit, het is volledig Duits, ik krijg uitslag van Duits....haha sorry, maar ik kan geen Duits.

Groetjes Ron

Hallo Kees,

Dat is een grappig item die mallen voor het zelf gieten van de legoblokken, ik neem aan dat je gips gebruikt voor het gieten van deze blokken, of is het toch beton?

Oh en Pieter, ik heb ook even naar de link gekeken, maar daar kom ik dus niet uit, het is volledig Duits, ik krijg uitslag van Duits....haha sorry, maar ik kan geen Duits.

Groetjes Ron

Hallo Ron,

Tja, lastig als je geen Duits kan lezen.
:(
Misschien even laten vertalen met Google Chrome.
Dan krijg je wel een beetje "kromme" tekst, maar dan kan je het in ieder geval lezen.

Bekijk bijlage 411492 Bekijk bijlage 411493 Bekijk bijlage 411494

Tip sluit de mallen op in lego blokjes of hout om de mal heen. Dan gaan ze niet bol staan en worden je blokken mooier

Maak de beton blokjes van snelcement,, na uithalen van blokje mal uitspoelen met louw water, of klein beetje dreft erbij, zijn mooi schoon voor de volgende blokje te gieten.
Houten mal errond had ik ook aan gedacht, heb er geen last van dat de mal bol komt te staan

Begonnen met solderen van het frame voor de sneeuwploeg ,,heb een mal gemaakt op dun aluminium plaatje ,messing onderdelen erop gelegd maar het grote nadeel is dat de warmte in het aluminium gaat zitten .solderen ging niet zo ik had gedacht had ,,
IMAND idee of suggestie hoe dit frame het makkelijkste is op te klemmen om te solderen ???? laaste foto
DSC_0102_1[3233].JPG
DSC_0104_3[3234].JPG
DSC_0105_3.JPG
DSC_0106_1.JPG

soldeer ondergrond

Kijk eens bij:
Fermacell SlimPanel
gipsvezelplaat
Sterker dan normale gipsplaten
Niet brandbaar
Schroefbaar
Spijkerbaar

En al die anderen.
Ik heb er goede ervaring mee.

Zal een keer een foto in actie plaatsen.

Willum

Soldeerondergrond/spijkermat

Zal een keer een foto in actie plaatsen.
Foto is gemaakt en geplaatst bij het thema hardsolderen.
Kom kijken.

Veel modelbouwplezier
Willum

Laatst bewerkt:
DSC_0107_1.JPG
DSC_0108.JPG

Vanavond proefstuk gemaakt van hardsolderen ,,zilversoldeer, ,werkwijze,,,, messing goed schoongemaakt ,flex 6 op de kopse kanten gesmeerd alle 2 te solderen gedeelte tegen mekaar gelegd ,,warm gestookt tot de flux verglaasde soldeer erbij gehouden tot het vloeide nog even warm gestookt na het vloeien ,daarna in emmer water gelegd
VRAAG ,,heb ik teveel Flux 6 gebruikt wegens de donkere vlekken op de messing wat er slecht is af te krijgen???
Of ,,welke eventuele fout heb ik gemaakt?
Wil een ervaren hardsoldeerder advies geven over het solderen ,,hoe ik het solderen kan verbeteren ??? aub
gr kees

DSC_0106_1.JPG

VRAAG ,,,, Deze ophanging moet ik 5 verbindingen solderen ,,,,, kan ik het beste in 1 keer alle 5 de verbindingen solderen ,,of 1 verbinding solderen af laten koelen dan de tweede verbinding enzovoort?????
vraag dit omdat ik in hardsoldeer geen ervaring heb ..
gr kees

Back