Bouw Mercedes Arocs 3363 6 x 4

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door keesp, 28 jan 2020.

  1. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Tip :
    Na het spuiten direct het spuitmondje reinigen met thinner, dan gaat het wel goed en blijft het spuitmondje gewoon passen.
    Niet het hele spuitmondje in de thinner leggen, dat gaat niet goed.
    Een beetje thinner in het spuitmondje gieten, wat aan de kant van de spuitbus zit, even in laten intrekken en met lucht doorspuiten, dit even 3 x herhalen, dat je zeker weet dat alle primer resten uit het spuitmondje zijn verwijderd, daarna is het spuitmondje weer klaar voor gebruik !
     
  2. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Hallo Pieter ,
    Bedankt voor de tip .ik leg heel het spuitmondje in de thinner ,na half uurtje haal ik hem eruit blaas ik het spuitmondje schoon met lucht ,en klaar voor gebruik ,dit werkt prima doe het bij al de spuitbussen zo ,spuitplamuur ,lak ,primer ,,enkel bij de plasticprimer heb ik problemen ,bij de eerste bus plasticprimer was de bus half leeg toen de problemen begonnen en nu bij de tweede bus al bij de tweede keer gebruik .
    Met het verlengstukje op het spuitmondje gaat het wel goed met spuiten ,nadeel lekt een beetje ,is niet erg beter dan een bijna volle spuitbus niet te kunnen gebruiken van rond de 15 euro .
    Wat voor merk gebruik jij voor plastic primer?
    gr Kees
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Kees,

    Ik gebruik geen plastic primer.
    Ik werk met messing, staal en aluminium en gebruik etsende primer, die ik bij een plaatselijke vrachtauto spuiter koop en spuit met een kleine verfspuit en verdun met thinner.
     
  4. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    oke :thumbsup: ga toch op zoek naar ander merk plasticprimer ,deze heb ik gebruikt voor de cabine en de abs bakjes tussen de wielen in .
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  5. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Zo even op google rondgekeken kwam het merk,, spraymax ,tegen heb je kunstof primer ,plamuur 1k en 2k van ,en is te verkrijgen bij abc autolakken te BOZ ,ga die maar eens uitbrobern de volgende keer .gr kees
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  6. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Ik heb genoeg motip plastic primer verkocht.

    Nooit iets over gehoord. Ben bang dat je eenmalig een vervelende te pakken heb
     
  7. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Wie heeft nog een zonneklep liggen voor tamiya merceders arocs????
    Gr kees
     
  8. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    IMG-20200425-WA0008[2687].JPG IMG-20200425-WA0010[2685].JPG IMG-20200425-WA0012[2686].JPG

    Spuitwerk is klaar ,helaas is de zonneklep een beetje mislukt .
     
    arm1948, VOLVO FH 16 750 en raoul00123 vinden dit leuk.
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Het was ook bedoeld om alles in 1 kleur te spuiten? Je hebt niet overwogen om het luchtfilter bijvoorbeeld zwart/antraciet te doen en de kapjes onderaande spiegels? Niet als kritiek maar als feedback bedoeld hoor maar het is nu zo erg blauw......
     
    Helicor vindt dit leuk.
  10. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Wilde eerst een grijze 6 mm streep aanbrengen op de zijkanten van de cabine,
    Bij nader inzien was dat toch niet zo mooi, dan ik dacht,
    Wilde geen zwart aan de cabine, denkt er nu aan om de zonneklep grijs te spuiten, ga toch een andere bestellen, die er nu op zit, is het mis gegaan met spuiten.
    Kapjes van spiegels grijs, vind ik persoonlijk niet mooi, zie het bij de actros op werk bij ons , staat niet.
    Zie het niet als commentaar, maar als meedenken, dus heb iemand optie s of ideen hoor ik het graag. :thumbsup::thumbsup:
    Gr kees
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  11. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
  12. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
  13. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Truck in de zon,. Et werkplateau in aan bouw
     
  14. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    _20200502_190710.JPG
    _20200502_190558.JPG
    Aluminium rand verlijmd met, metaal combi power van bison, aluminium wig gevreesd deze valt in de schotel hiervoor komt nog de kingpen, komen nog 2 verstevegings langwerpig koker van aluminium onder, deze steunt op de chaccis, en nog 4 opklapbare steunpoten.
    _20200502_190527.JPG

    _20200502_190443.JPG
     
    VOLVO FH 16 750, ozy, trialrolf en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Hallo , verlichting binnen gekregen van rc lab ,meteen begonnen met monteren ,in de grill komen nog 4 flitsers,komt ook nog een Beier sfr 1 in,
    multiswich voor de F14 zender
    stuurservo is gemonteerd en de schotel servo .
    gr kees DSC_0003.JPG DSC_0003.JPG DSC_0004.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Check bij de platines van RC lab wel vooraf even of ze het doen maar vooral of de aangegeven kleurcodes wel kloppen.
     
    VOLVO FH 16 750 en Mark300 vinden dit leuk.
  17. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Dat is idd een goede opmerking, dat heb ik ook al gemerkt.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  18. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Oké, ga ik zeker doen,, is de eerste keer dat ik electra aansluit van een truck,,
    Eerst maaar de BEIER bestellen :thumbsup:
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  19. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Belangrijke tip:

    Als je de Beier hebt, maak dan in het Soundteacher programma eerst een update van de allerlaatste Software.

    Ik heb afgelopen week veel problemen gehad met instellingen en niet goed werkende SFR1, enkele keren contact gehad met Beier Duitsland gehad en uiteindelijk in samenwerking met de dealer in NL en tegelijk Beier Duitsland aan de telefoon aan de hand van de foutcode gevonden wat er aan de hand was.

    In de laatste update hebben ze de BUG van flikkerende verlichting aangepast. Hiermee is dit probleem opgelost, en tegelijkertijd ook het constante in noodprogramma gaan en het random schakelen van de verlichting tijdens het rijden..

    Ben nu heel tevreden met hoe het werkt.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2020
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  20. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Oké, had je Weltronic als dealer??
    Wel een goede service.
     

Deel Deze Pagina