bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Hoi Dirk,

Ik denk dat je dan de horizontaal van de regelaar verkeerd hebt staan. Als je de regelaar wat verdraait ten opzichte van de horizontaal totdat de ruststand dezelfde is als de ruststand zonder regelaar ertussen zou het weer moeten werken. Dit afstellen lukt meestal het beste met de gevoelligheid ongeveer halverwege ingestelt. In deze afgestelde stand dan de regelaar in de boot inbouwen.

Inderdaad is het beter om eerste alle roeren goed te laten sturen, en dan pas de regelaar er tussen te schakelen.

Hoi allen

Probleem met regler opgelost , ik ben dus toch een DOMME EZEL :p , ik dacht al vroeger iets gelezen te hebben ivm die reglers , en ja ik had natuurlijk die regler van verkeerd gemonteerd ;:onweer: weer een les geleerd .
Eerst rustig op dit forum ZOEKEN en dan roepen :lol:
Het zal dan misschiens toch nog gaan lukken voor MOL ?

Groetjes
Dirk

Hoi,

Heb vandaag mijn nieuwe U-32 binnen, met aandrijvingsset lood heb ik genoeg.
Duiktank met bijbehoren had ik nog, en deze ziet er prima uit , dag kan niet meer stuk
van Robbe ook niet meer :proost:

Gr. Rob

Hé Rob

Welkom in de club van de U31 - U32 ;) , ik zou zeggen hoe meer hoe beter dat ze worden. Ben tevens beniewd hoe het met de jouwe zal verlopen , maar dat zal zeker en vast geen probleem worden , en mocht er toch een vraagje komen zal dat hier op dit forum zeker opgelost kunnen worden :).
Na wat probleempjes met die van mij is het nu toch goed op weg aan het gaan, einde is in zicht en ik moet zeggen voor mijn eerste duikboot die ik maak ben ik toch tevreden over de bouwdoos van Robbe.
Met een beetje aanpassing hier en daar is het toch een naar mijn mening een geslaagd project .
Ik ben nu al aan het denken naar een volgende bouw, ik heb die 2540 die ik voor een prikje op de kop heb kunnen tikken, maar daar ik het wat onderschat heb voor te kunnen herbouwen weet ik niet goed of mijn tijd hierin te steken of eventueel een ander model in bouwdoos te kopen.
Als je later ook een draaje over jouw bouw maakt zal ik dit zeker met belangstelling volgen.
Veel geluk met je bouw.

Groetjes

Dirk

Hoi Dirk,

Nou we zullen zien he, ik heb 3 onderzeeers al achter de kiezen.
Ik zit nu op mijn gemak de onderdelen te bekijken, want de vorige U-32 is retour Robbe gegaan want daar zaten fouten in het ABS.

Ik ga deze weer statisch maken op mijn dooie gemak, en alles sal recht kom:thumbsup:
Mooi dat die van jouw op goeie pad is!
Gr. Rob

Laatst bewerkt:
magneetschakelaar

Hé,

Heeft er iemand ondervinding met het plaatsen van een magneetschakelaar buiten de WTC ? De afstand van de binnenkant van de WTC tot buiten de romp is bijna 3 cm met de verschillende magneten die ik hier thuis heb lukt mij het niet.
Daarom mijn vraag , ik weet hoe meer doorvoeringen hoe meer kans op mogelijke lekken.
Of kan er mij iemand een bepaald type magneet aanbeveling , niet zoals iemand op het werk voorstelde om een lasmagneet te nemen van zo rond de kilo aan gewicht:hammer:.

Hoi Dirk,

Laat ik die nou net gisteravond geplaatst hebben ... :

160248411fadc09f7.jpg

De rode blokjes links en rechtsboven zijn de reedcontacten. De draden zitten aan drie messing waterdoorvoeren gesoldeerd, dus dat geeft een waterdicht geheel. (1 centraal plus, 1 aan, 1 uit) Aan de binnenzijde zitten dezelfde draden weer aan de buisjes gesoldeerd, en die gaan dan naar de magneetschakelaar. Dan betekent geen extra doorvoeren, en die buisjes kun je makkelijk waterdicht verlijmen. Mocht je die niet hebben kun je ook de draden aan de messing stuurstangen solderen, of er extra messing pinnetjes door de einddop in lijmen en daar dan binnen en buiten aan solderen.

De contacten liggen zo bijna direct onder de buitenhuid van het achterschip zodat met de magneet zelfs 1 cm van de huid de schakelaar nog reageert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hé Lex,

Dit is inderdaad de oplossing, ga dit vandaag ook in orde brengen. 10 op 10.

Op dit forum zitten fantastische meedenkers en doeners blijkbaar :p
Ik kom juist terug van inkopen te doen had nog wat kleinigheden nodig en tevens maar een doos stablit express meegebracht ze kunnen ze blijkbaar nog verkrijgen.

Succes verder met uw bouw

Groetjes

Dirk

@ Lex

Hé Lex ik zit te denken , krijg je nu via watercontakt niet direct aan uit sturing via die messing buisjes, je maakt toch een waterbrugcontakt?

Groetjes
Dirk

Hoi Lex,

Vraagie, die witte verf is dat voor bescherming van de stablit.?

Ik heb vanmorgen nog een vaartregelaar gehaald, de Roxxy BL -918, moet die op NC ingeprogrameerd worden voor Loodaccu's , aangezien hij voor NC en Nimh accus is ?

Gr. Rob

@ Dirk,

Nee, dat gaat goed. Door het water gaat misschien een heeel klein stroompje lopen, maar de weerstand is veel te hoog om het relais aan te kunnen laten trekken.

@ Rob,

Witte verf: 100 punten, U gaat door voor de magnetron!

Ik heb bij mij alleen 'Boot' en 'Achteruit' geprogrammeerd. En de kluppelslag uiteraard. Of je het accutype kunt programmeren weet ik zo niet, maar is ook niet belangrijk. NC of NiHm zullen het ook voor lood gewoon doen.

Het restulaat van een welbestede vrije zaterdagmiddag:

1602484192c36d852.jpg

Eén vers gespoten U 31 in onderdelen! En nee, het is geen hoogglanslak, ze is nog nat .... :rolleyes:

Hoi,

Inderdaad Lex dat ziet er prima uit ,ziet er precies gunstig uit om eventueel klaar te zijn tegen de duikdagen in Mol .
Wie weet zijn er dan 2 ?
Alvast succes verder met de afbouw .

Groetjes
Dirk

Hoi Rob,

Het is doodgewone Gamma-verf. Zwart met op het oog een tikje wit erdoor zodat je antraciet-grijs krijgt. De tint een beetje naar de kleur op foto's van het origineel vanaf het Internet. Ik heb het met een verfspuit (Wagner) gespoten, dus geen bussen. Als ze helemaal klaar is met bestickering en dat soort zaken komt er nog een blanke matte lak overheen.

@ Dirk,

Ik ga m'n best doen voor Mol, maar ik maak er geen haastklus van. Als het lukt is het mooi, anders maar niet.

Lex, bedankt voor je antwoord dat is mooi ik wou zowiezo stoppen met die hobby verven,
want o,o wat zijn ze duur en onzuinig ( U-2540 U-47 Patrick Henry)

Die wagner spuit zijn die van de DHZ zaak ? goed idee, nooit te oud om te leren, en ja ik doe het ook kalm aan, tijd genoeg:zon:

Gegroet Rob

Hé Lex

Is zeker juist wat je zegt met een haastklus want gewoonlijk gaat er dan wel het één of het ander verkeerd.

Ik lees juist dat jij na de bestikkering nog een blanke lak doet is dit voor het verzegelen van de bestikkering? Gebruik je de originele van robbe of iets anders , ik heb de originele gebruikt maar naast de nummers is er ook de blinkende plastiek te zien.
Mijn romp was ook al in een antracietkleur gedaan weliswaar uit spuitbussen, alleen vandaag moet ik het staartstuk nog eens herdoen ,ik weet niet waarom maar er is een kleurverschil desondanks ik alle stukken op het zelfde moment gespotten heb.
Ik ga proberen vandaag nog wel een paar foto's te plaatsen, alleen straks nog op zoek naar batterijen.

Groetjes
Dirk

Hoi

Hier enkele beloofde foto's.
Ok , misschiens is het resultaat geen 100% maar voor mijn eerste ben ik toch wel tevrede.

afbeeldingu31089jj8.jpg

Back