bouw van de u32 van robbe

• Topicstarter Topicstarter Dirk626
  • Startdatum Startdatum
Als je qoute doet bij dit nieuwe forum krijg je dat niet te zien hoor Robert :wink:

Even als extra toevoeging op Robert.. GEEN WWW ERVOOR! En je kan ook gewoon direct link to image helemaal onder aan de pagina kopieren als de foto ge upload is.

Dan begin je in je bericht met

Dus

Christian.

@ Cristian

@ Robert

Ga straks proberen heb me eerst moeten registreren en wacht nog op bevesteging.
Alvast bedankt.

Van zodra het me lukt zal ik proberen om regelmatig afbeeldingen te posten, ben er nu door wat ik wil doen.
Ik ga voor zover het kan bouwen zoals in de handleiding maar zal wel de nodige correcties toepassen, ik wil hiermee proberen om anderen die starten met deze hobby dat zoals met alles in het leven met een beetje moeite geduld en hulp van anderen je er kan komen.
Tevens wil ik hier ook mensen er op wijzen dat ze zeker niet zich laten ontmoedigen wet wat de eene wel en de andere niet heeft, en dat je met minder aan speciale bewerkingstoestellen ook iets kan verwezelijken.
Het is natuurlijk wel altijd aangenaam als er iemand in de omgeving is waar je technisch kan geholpen worden.

Groetjes

Hier zijn de eerste zoals beloofd, ze zijn tevens bedoelt voor personen die een beter inzicht krijgen van de inhoud van de doos.
Het viel me reuze mee dat alle stukken vanzelfs te verwijderen waren zelfs de hele kleintjes.
Het enige dat er dient te gebeuren is ze haaks schuren maar dat is zeker niet veel.
afbeeldingu31003ni6.jpg

afbeeldingu31004ot7.jpg

Nog twee voor een inzicht wat er allemaal in de doos bevind.
afbeeldingu31007yi3.jpg

afbeeldingu31006ok1.jpg

Nu is het schuur- en pastijd en tussendoor wat lekkere koffie drinken.

Groetjes

@ Robert

Hoi Robert ,
Ik weet het voor die foto's maar was eventjes aan het rotzooien tussen die verschillende pagina's.
Maar weeral wat bij geleerd. Nu nog enkel het beeldkwaliteit nog wat verbeteren en we kunnen verder.
Groetjes

het deze nacht de techrek in elkaar gedaan deze is nu nog niet verlijmd zodat ik de aanpassingen gemakkelijker en overzichtelijker kan doen .

afbeeldingu31sm1.jpg

De duiktank die ik ga voorzien is een pvc buis van 70 mm op een lengte van 25 cm met bovenaan een hersluitbare dop met dichting waarin de voelers en ontluchting komen.

afbeeldingu31008xr6.jpg

groetjes

Hoi Dirk,

Je schiet lekker op zo! Kijk even dat je de duiktank goed plaatst. Bepaal eerst het midden van de uitsparing waar de Robbe (Engel) tank in zou moeten. Dat bakje met de twee halfronde dragers. Dat zou het drijfpunt moeten zijn, even ervan uitgaande dat Robbe het goed uitgebalanceerd heeft natuurlijk. Het midden van jouw tank zou dan op hetzelfde punt moeten zitten. Als je de tank nog 'los' zou kunnen laten zodat dat hij een centimeter of twee heen en weer geschoven kan worden zou dat nog mooier zijn. Dan kun je later de boot prima uittrimmen als ze eenmaal kan drijven.

@ Lex

Stilletjes aan hé Lex ik probeer het toch rustig en bedacht te doen want ik zou niet graag hebben dat er iets na het verlijmen toch niet klopt.
Ik heb hier ondertussen wel weeral een paar vraagjes waarschijnlijk zullen die vroeger ook wel al eens gesteld zijn , dan sorry :rolleyes:
Eerste hoe is het gesteld met YUASA loodbatterijen zijn deze goed of toch liever andere.
Ik heb in het vooruitzicht mogelijk een snelheidsregelaar GRATIS van het merk robbe de rokraft 120 up navy zou ik die kunnen gebruiken voor een brushless motor Roxxy Outrunner 5055/45 robbe vernoemt roxxy bl control.
Dan nog een vraagje ivm met epoxy 30 ik ga op sommige plaatsen dit gebruiken voor velijming en sterkte ik heb ooit eens gelezen ??? dat je er een percentage glasvezelschilfers mag bij doen voor extra sterkte en trekkracht heb je enig idee rond die hoeveelheid.
Alvast bedankt,

Groetjes

die regelaar kun je niet gebruiken, je aandrijfmotor is brushless en je regelaar is voor brushed motoren. mar hoe wil een een outrunner gaan gebuiken deze worden normaal alleen gebruikt in vliegtuigen. deze regelaar kun je ventueel wel op een duiktank gebruiken.

Er is 'n hoofdwet,géén loodaccu's in gesloten ruimten gebruiken en zeker niet in duikboten,wel nat zo als ik dat doe.

Gr.Joop

@ Robert

Robbe heeft die zo voorzien in zijn aandrijfset voor dit model van duikboot,
dus heb ik die maar eeneens mee aangekocht.
maar alvast bedankt voor uw respons over die vraag.

@ Joop O H

Nu weet ik het verlopig niet meer , kan je dan eens een voorbeeld geven aub, Want ik ben bezig met mijn indelingen van de batterijplaatsen zodat ik kan zien welke erin passen.
Alvast bedankt ook

Groetjes

Dirk,

Loodaccu's genieten niet mijn voorkeur. Het probleem is dat je loodaccu's met regelmaat moet ontladen en laden, wil je zijn vemogen behouden. Daarbij kan je een Nimh accu volledig ontladen, wat je bij een loodaccu niet mag!! Doe je dit wel, kan je deze weggooien.

De voorkeur is voor mij Nimh accu's, dan heb je van het bovenstaande geen last van. Op dit moment heb ik in mijn U1234 een loodaccu zitten.
Heb er geen probleem mee, dankzij een goede lader. Maar als deze loodaccu de geest geeft, vervang ik deze door Nimhs.....

Met de hoofdwet van Joop kan ik het niet vinden, Verschillende fabrikanten rusten duikboten uit met loodaccu's, omdat ze naar verhouding goedkoper zijn denk ik..... Kijk maar naar de firma Engel.

De stelregel zou naar mijn idee moeten zijn, NOOIT opladen IN een AFGESLOTEN BOOT................

Nog even terug op de NImh accu's. In mijn Lafayette zitten ze ook, en van hoge kwaliteit. Het is het type C, wat in feiten de afmetingen betreft....
Met deze accu's heb ik nog geen problemen gehad.....

Douglas

Douglas

Ok bedankt kan weeral verder met opzoeken, een beetje uitstel met bouwen is geen afstel hé. morgen is er weer een dag en ik heb toch ook nog andere dingen te doen nog werk genoeg voor dat hij klaar zal zijn ,beter wat langzamer en goed dan te vlug en later spijt van bepaalde zaken hebben.

Ik sluit me bij Douglas aan, geen loodaccu's maar NiHm cellen. Die zijn veel makkelijker in het laden en onderhoud.

ABS lijmen gaat het best met Stabilit Express, althans, dat is mijn ervaring. Ik zou het zeker bij de op trek belaste verbindingen gebruiken. Dus bijvoorbeeld waar het techrek aan de einddop gelijmd gaat worden. 30 minuten Epoxy zou bij goed opruwen van het ABS ook kunnen, voor minder belaste verbindingen, maar ik vertrouw Stabilit meer. Alleen als je Stabilit in de natte ruimtes gebruikt is het beter het af te dekken met een laagje verf, anders kan het bros worden.

Voor de regelaar zou ik het bij de geadviseerde Roxxy BL Controler 918 houden.

Hallo Lex

Jij bent ook weeral bedankt voor uw advies Stabilit express staat al op mijn lijstje ik beging al met 2 dozen van 80 gr zal wel zien hoe ver ik daar mee geraak.
Wat die batterijen aan betreft dat zijn toch zeker niet die AA modellen zeker of wel?
Die Belgen kunnen toch slecht hun plan trekken hé. ;)

Ben het met de vorige schrijvers eens.
Gebruik nooit natte loodaccus in een gesloten ruimte.

Toen ik met mijn onderzeeboothobby begon,zeker al zo`n 20 jaar geleden.
Ging ik voor het eerst naar een meting in Duitsland,men was hier nog maar net begonnen met de onderzeeboot hobby.Het was in de plaats Muchengladbach meen ik.
Zoals ik al zij ,de hobby stond hier nog in de kinderschoenen.

Op een zeker momend was er een Duitser ( de naam weet ik niet meer)aan het varen met een model van de 7c .Op een gegeven momend volgde er onder water een explosie,het model kwam even aan de oppervlakte en verdween daarna in de diepte.
Gelukkig was het er niet diep,en men kon de boot wat er nog van over was aan de oppervlakte krijgen.

Wat was er nu gebeurt,hij had natte loodaccus aan boord,en door het vonken van de electromotor en het lekken van gas van de accus ,explodeerde de boot.
Dus geen natte accus in een onderzeeboot.

Scannen0001.jpg

Douglas,Ik heb mij niet goed uitgedrukt,ik bedoelde NIET laden in een gesloten ruimte mits die goed geventileerd is,maar ontladen ,dus varen is geen enkel probleem.

Gr Joop

Back