Bouw van DLG Vleugels middels Baggen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Niels1275, 3 sep 2015.

  1. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik schuur het schuim tegenwoordig lichtjes op met schuurmatten van de action. spul zoals de groene kant van een schuursponsje. Ik knip dan een strookje uit en gebruik de flexibiliteit ervan om met lichte snelle vegen er overheen aaien en alle haartjes zijn zo weg.
    Voor staartdeeltjes ben ik weer teruggegaan naar de dunnere/flexibeler (dan mylar) documentmappen. Die sluiten mooi aan over de neustlijst. vervolgens na het vacuum trekken de boel fink aanrolleren liggend in een van de resterende schuimblokken van het snijden. zo zorg ik voor een goede hechting. staartdeel van deze week ook de kern lichtjes epoxy gerold. gewichtstoename is inderdaad minimaal, maar een keer iets te hard gerold en de linker was meteen 0,3 gram zwaarder. (2gelijken gemaakt voor V-staart)
     
  2. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    ik ben nogsteeds bezig mijn dubbele mylar techniek goed te krijgen. celofaan wegwerp mylar steekt een stukje uit over de neuslijst, standaard mylar er op maar stopt 10mm voor de neuslijst. op een een of ander manier trekt er een richeltje omhoog net op de plek van de mylar overgangen. een richel op die plek op het vleugelprofiel is natuurlijk funest voor de luchtstroom, en hem er af schuren verpest natuurlijk de mooie verfbeurt. met het super dun schrapen van de mylar rand ga ik de volgende poging doen. er is ook een kans dat de oorzaak in de vacuum zak ligt, die tijdens het samentrekken een richeltje omhoog duwt of trekt. ik zoek nog een manier om die theorie te testen.
     
  3. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Ik heb zeker voor de kleine staartdelen geƫxperimenteerd met diverse sheets, ik heb goede ervaringen met Polypropeen folie 0.35 mm is niet duur en lost enorm goed, ik gebruik daar geen wax bij. Ik heb ook nog geƫxperimenteerd met gladde tafelzeil deze laatste heeft geen moeite met het volgen van de neuslijst en lost ook ontzettend makkelijk maar is niet echt hard dus een goed ondergrond is een must. Ik heb de materialen gekocht bij Kunststofshop.nl

    https://www.kunststofshop.nl/polypr...nsparant-glans-1200x1000x0-35/a-4383-20000052

    en
    https://www.kunststofshop.nl/pvc-za...pvc-transparant-0-5mm-1350-mm/a-5175-10000108
     
  4. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
  5. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
    Erik Janssen en Hein.z vinden dit leuk.
  6. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Ziet er goed uit.... wat weegt het als het klaar is.?
     
  7. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
    Nu 70 gram, maar er zit nog geen glas op de onderkant. Is voor een yak schaalvliegtuig, 50 cm en basisrib 20 cm.
    Achteraf een beetje overkill qua sterkte.
    Heb 6 gram kunsthars gebruikt.
    Komt voor de onderkant nog 10 gram bij denk ik, ongeveer.
    Het lichtere gedeelte is licht weerspiegeling.
     

Deel Deze Pagina