Bouw van een Avionik D17 pylonracer

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 26 feb 2021.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    100A op de grond klopt.
    Valt zelfs nog mee.
    De Leo trekt 120A.
    In de lucht zakt het naar 60-80A.
    Dus dat doet de Surpass dan ook.
    De F5B, mijn Plettenbergje, trok op 4S op de grond tegen de 500A.
    Zakte in de lucht naar 300 of zo.
    De 9S aandrijving kan ik me niet meer herinneren maar weet wel dat die bij de start ook een hoge piek gaf.
    Bij 6 seconden volgas, in demos, met een speciale prop, trok ie maar 200A.
    Maar dan liep ie wel 375+ en ging ik zwevend een jet voorbij.
    Gewoon meten in de lucht.
    De Hacker is rechnisch niet beter dan de Surpass.
    Een TP motor schijnt geweldig te zijn volgens Marcel, maar die word gesponsord, dus een korrel zout erbij..
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    In de grote Avionik romp heb ik een ampere sensor dus ik zal het eens proberen , en kijken wat hij doet bij volgas in de lucht.
    indien hij 60-80A gaat verbruiken zou het top zijn , dan kunnen de lions het ook aan , het hoeft van mij geen leomotion aandrijving te zijn maar daar is het geld ook naar , maar in de buurt komen voor weinig geld is wel erg leuk .
    Weet je ook toevallig welke tp motor er zijn zoveel soorten !!

    mvg Andre
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het exacte type weet ik niet uit mijn hoofd.
    Staat op de laptop thuis.
    Maar de prijs zat zo rond de 139 euro, komt dan nog de vertraging bij dus over de 200.
    De Hacker is dan iets goedkoper.
    Maar technisch gezien zit er weinig verschil tussen die motoren.
    Zijn allemaal 4 polers.
    Een Kontronik is een 2 poler dus die heeft minder koppel.

    GJ
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    Die mega die ik er nu op heb heb je een idee of dat een 2 of 4 poker is kan er niet veel van vinden namelijk.

    mvg Andre
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mega is volgens mij een 4 poler maar weet dat niet zeker.

    Deze aandrijving voldoet in ieder geval.
    Is getest door een duitser die ik ken.
    De Surpass motor met KPG 5.2 vertraging, 30mm spinner en een Schlage prop.

    surpass.jpg
     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    Is dat de Schagle prop zonder de zaagtand , de 10.6 of hoe hij die ook noemt ?
    Ik denk toch dat de mega een 2 poler ,maar nergens kunnen vinden helaas , want hij wordt met de 11,5x25 te warm , heb op jouw advies ook gekeken naar de TP- power F5D motor en heb deze gekocht met de kontronik vertraging , eens wat anders dan de Reisenauer vertragingen.

    mvg Andre

    Screenshot_20230527_110318_Kleinanzeigen.jpg
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dat is de 10.6

    GJ
     
  8. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    Ik heb deze getest maar die verbruikt nog meer dan de 11,5 versie , of ligt de spoed daar van hoger want dat geeft hij niet aan.

    mvg Andre
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    volgens mij was de spoed 26".
    Dus 10.6 x 26.

    De zaagtand was volgens mij 27".
    Maar een grotere diameter trekt meer stroom in vlucht.


    GJ
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    De Avionik met grote romp en F5D TP motor met de kontronik vertraging getest met de zaagtand prop
    dit geheel met de lions 4500mah 5S
    Start met 98A daarna zakt hij netjes tussen de 55-63A ,dus veel beter dan de mega motor, snelheid niet gemeten maar ging erg hard , was vrijdagmiddag best warm dus even temperatuur gemeten 60gr voor de lions en 65gr de motor dus erg nette waardes .
    En lekker lang vliegen daar ging het uiteindelijk om .
    Nu even de surpass motor in een Mini-Hawk gebouwd op 4S 2600mah lipo , met de 10,6 prop erop eens kijken wat deze nu gaat doen .

    mvg Andre
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.944
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Die waarden lijken erg op wat een Leomotion met 6.7 vertraging doet, dus dit lijkt wel te kloppen.
    Er zijn wat props naar mij onderweg, hopelijk kan ik komende maanden testen.

    GJ
     
  12. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.268
    Locatie:
    Putten
    Zou leuk zijn wat jouw bevindingen zijn Gertjan , betekend dat het dan weer beter gaat met je.
    De Surpass in de Mini-Hawk op 4S met de 10.6x27 was geen succes er was te weinig vermogen om snelheid te krijgen dus was een kort vluchtje ,:hammer:5S lions past niet wel 5S 1800mah lipo dus wie weet nog eens proberen.
    Gisterenmiddag wel even de tijd opgenomen hoe lang ik kan vliegen met de Avionik icm de 4500mah 5S Lions, ik stop zo rond de 3200mah , motorlooptijd is dan 4.20 min dus bizar lang voor een pylonracer met deze snelheden, (vliegtijd nog langer dus) zou nog langer kunnen tot zeker maar de concentratie is dan wel aan het op raken.
    voorlopig even uitgetest ,de Avionik met de "kleine romp" die vlieg ik als hotliner , blijven beide fantastisch vliegers.

    mvg Andre
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2023
    WillydeWoofer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina