Arvid:
Bijzonder mooi werk!! Ik weet niet hoe ik dit al die tijd gemist heb.
Geen idee :2gunfire: (geintje :wink: )
Steffe:
hier 2 vraagjes
wat is het gewicht van de kist en de wingspan?
en CC van de motor?
gewicht: 5 a 6 kg?
motor: OS 90fx = 15cc
Ondertussen begonnen met het maken voor een plug tbv van het trekken van een canopy.
Eerst de natuurgetrouwe vorm mbv een schaaltekeningetje op de bouwtekening uitgeschaald. De cockpit die origineel op de bouwtekening getekend was, was niet geheel volgens het origineel. En een verkeerde cockpitkap valt erg snel op bij een (semi) schaalmodel. Evenals de motorkap vindt ik trouwens. Voor het gemak ook meteen de maten van de te maken plug erin getekend.
Aan de hand van de getekende plug kunnen nu volgens de gebruikte schaaltekening de schotten getekend worden, die de vorm van de canopy aangeven op de plaats van de diverse raamspijlen.
Deze schoten worden op 4 mm balsa overgetekend en op een plank balsa van 10 mm gelijmd met in het midden een balsaplank met de maat van het zijaanzicht van de canopy.
Nogmaals van voren.
En van opzij.
Daarna de ruimte tussen de schotten opvullen met (afval)balsahout.
Waarna dit blok mbv de schotten, schaaltekeningen en diverse foto's zo goed mogelijk in de originele vorm geschuurd is.
Altijd een opluchting als hetgeen wat je uitgetekend hebt na het vele schuren ook aardig overeen blijkt te komen waarna het dus weer tijd is voor:

roost:
Aangezien ik een leek ben in het verwerken van epoxy en het maken van mallen heb ik hier een aantal vragen waar jullie hopenlijk een antwoord op hebben.
Nu wil ik deze houten plug eerst gaan bekleden met dunne glasmat met epoxy.
Moet het kale hout eerst ergens mee voorgestreken worden om te voorkomen dat tijdens het bekleden zelf veel van het op het glasdoek aangebrachte epoxy door het hout opgezogen wordt?
Daarna wil ik de beklede houten plug in de primer zetten en daarna met gelanslak spuiten en dit met zeer fijn schuurpapier glad polijsten.
Daarna wil ik deze gladde houten plug insmeren met losmiddel en er mbv dikke glasmatten die eroverheen gelijmd worden er een negatief van maken.
Dit negatief wil ik dan gaan vullen met modelleergips waardoor er uiteindelijk een gipsen plug onstaat waarover een canopy getrokken kan worden.
ben ik op de goede manier bezig of niet :?
gr.
Marcel