Is er al nieuws over plug?
Zijn er al kapjes?
jan.
Ja zeker is er nieuws :wink:
Na enige weken op vakantie te zijn geweest 8) heb ik de draad weer opgepakt.
Had bij Dennis van Hobby-Inn geinformeerd wat een geschikte methode was om verder te gaan me de balsa plug van de canopy.
Zijn antwoord was:
Balsa mal zo goed mogelijk afwerken, dan twee lagen 45 grams glasmat erover heen lamineren met epoxy-hars, glad schuren, daarna eerst afwerken met strijkplameur om de gaatjes in de mat te vullen, glad schuren, en daarna een paar lagen spuitplamuur van motip erover als toplaag. Deze spuitplamuur zo glad mogelijk afwerken en er kan bij hem een canopy van getrokken worden. Ik hoef dus geen negatief te maken en deze te vullen met gips

Zou me voor één mal en een canopy +/- 150 euro gaan kosten 8O dat doen we dus niet
Nu ben ik bezig de glasmatten op de plug aan te brengen

Eerste glasmat zit er op en ben nu met de tweede bezig. Vanwege de grootte ronding van de canopy moet de glasmat per laag in drie stappen aangebracht worden. Eerst één zijkant, dan de andere en dan de voorkant. Vandaar dat het wat lang duurt :evil:
Bij de eerste laag glasmat had ik de epoxy alleen met een kwast aangebracht en deze zat er hier en daar nogal dik op wat na drogen moeilijk te schuren is. De tweede laag glasmat heb ik de epoxy grofweg met een kwast aangebracht en daarna met een oud bankpasje zo dun mogelijk uitgestreken en het overtollige weggehaald. Dat geeft het allerbeste resultaat.
Leuk om op zo'n plug met glasmat en epoxy allerlei methodes uit te proberen :idea:
Foto's zullen volgen.
gr.
Marcel