Bouw veerpont de Putter

Hier ee nieuw filmpje:

Heb 5 minuten later de boot vol laten lopen met water maar alles ligt nu uit elkaar te drogen. Alle elektronica heeft zwemles gehad inclusief ontvanger:mad: heb deze uit elkaar geschroefd en daarna de FAQ van corrien gebruikt om het op de goede manier droog te maken. Accu heb ik ook uit elkaar moeten slopen omdat deze kortsluiting maakte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bestuurbaar, en inderdaad weinig geluid van de aandrijving. Wat is er dan precies gebeurd dat alles nat is geworden? Hopelijk valt de schade mee...

Zier er goed uit Koen, en zo te zien genoeg power.
Onder water is zonde, maarja het gebeurt ons allemaal.
Gelukkig had jij het in het bad. Ik had het op een meertje mijn PT15 heeft toen 45min op zijn kop gedreven. Geluk bij een ongeluk alles was dicht geplakt, en geen water erin. Aldus een stuk plastik zak eroverheem bij een proefvaart met een open schip voorkomt ellende. Ik hoop voor jou dat het met een sisser afloopt. ( de batterijen sisten denk ik).
Groetjes Jan

Ik hoop dat alle elektronica het nog doet. Accu moet ik sowieso opnieuw solderen.

Hoe het gebeurde:
Ik zag dat mijn roer of tegen de verf zat of bijna. Ik licht de achterkant du een stukje op om te kijken en ondertussen loopt het water voorin naar binnen toe over de rand.
De les die ik geleerd heb:
Als ik iets moet controleren haal ik eerst de boot uit het water.

Bedankt voor de complimenten.

Door deze stomme fout heb ik wel de drive om mijn dek af te maken zodat ik VEILIG zonder water binnenboort kan varen.

Ik zag dat mijn roer of tegen de verf zat of bijna. Ik licht de achterkant du een stukje op om te kijken en ondertussen loopt het water voorin naar binnen toe over de rand.

Hahaha, laat ik nou precies het zelfde mee gemaakt hebben... Dacht dat er iets met me roer was en tilde de achterkant op en liep dus ook vol....
Ik had wel het geluk dat mijn elektronica hoog zat en dus niet in aanraking kwam met water, Behalve me motoren dan....

Maar is inderdaad een wijze les... (hoop niet voor je een dure....)

Nee het optillen is geen handige actie.
Ik hoop dat alles het nog doet. Ik ga het over een week even testen of alles het nog doet met een andere accu. Deze heb ik tijdelijk afgeschreven omdat ik hem opnieuw moet solderen.

Hoi Koen,
Jammer van je onoplettende momentje, maar je hebt een prachtig schip.
Vooral de combinatie met de boefschroef vindt ik leuk.
Ik hoop voor je dat het kostenplaatje meevalt.
Succes en laat het ons weten s.v.p.! Groetjes van:

Hallo Koen,

Ik was onlangs eens aan de haven van Puttershoek en heb toen dit plaatje voor je gemaakt.

Putter%2520Afbeelding%252075%25C2%25A9Ferry%2520van%2520Rijsbergen_01.JPG

Putter.

Misschien heb je er iets aan.
Als je hem groter wilt hebben geef dan even je emailadres per IM.
Grt,
Ferry.

Net mijn elektronica getest. Alles doet het nog :D:D ik ga alles zometeen weer in de boot plaatsen en dan ga ik aan mijn dek verder. Aan de verschansing ga ik donderdag verder want mijn arm wordt lam van het zagen:p

Het dek wordt compleet afneembaar. het wordt waterdicht dmv een u profieltje in de boot zelf en een latje wat erin valt. Het dek zet ik vast met 2 m4 inbusbouten zodat ie er niet af kan waaien. De basis van mijn dek is hout waar ik daarna traanplaat op lijm met epoxy. Het dek kan er nu wel al op maar is nog kaal hout en kan nog niet vastgezet worden.

Back