Bouw veerpont de Putter

OK Koen, dat zijn behoorlijke plaatjes. Dan kan ik me wel voorstellen dat je daar even mee bezig bent.

Groet,

Ad

Er zijn blikscharen die dat heel goed aankunnen
Let wel zonder te krullen en te rafelen
Dus mooi glad
bl en dekker had geloof ik zo iets
mvg
Frederik

Zo'n blikschaar heb ik maar dat krult als een gek. Elektrische figuurzaag heb ik ook geprobeerd maar dat klinkt niet goed voor mijn zaagjes(dremel en niet meer te koop in NL) oftewel ik ben weer verder gegaan met het handje.

Zo'n blikschaar heb ik maar dat krult als een gek. Elektrische figuurzaag heb ik ook geprobeerd maar dat klinkt niet goed voor mijn zaagjes(dremel en niet meer te koop in NL) oftewel ik ben weer verder gegaan met het handje.

Zo een blikschaar heb je dus niet: anders zou het niet krullen.
En met een figuurzaag elektr gaat het ook.
Maar dan moet het messing zijn.
En smeren; met terpentine en Roodkoper gewoon motorolie
mvg
Frederik:D

Deze heb ik:
800px-Blikschaar.jpg

Als je de plaat door kan knippen over de volle breedte kan het , maar als je alles als een legpuzzel in elkaar hebt gepast gaat het niet.
Om de hoek knippen of maar tot de helft gaat niet.
Dan blijft er altijd een stuk dat net niet door is of net te ver.

nou ? nou?

Ik denk dat het wel gaat. Ik heb alleen een paar afvalstrookjes over op die manier maar die kan ik vast wel weer gebruiken. Moet nog 2 kleine deeltjes extra uitzagen maar dat kan met de ruimte die ik over houd ook nog.o

Net klaar met het eerste stukje reling solderen. Zie hier het resultaat:
full

Er is nog niet gevijld omdat er boven en onder nog een messing staaf komt + het stuk moet nog langer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje veel tin gebruikt, maar zo te zien wel netjes gevloeid.(goed schoon gemaakt en warm genoeg)
Als je nu klaar bent met deze railingen, weet je precies hoe het moet. ;)

Misschien dat je met een normale soldeerbout die je van onder de soldering er tegenaan houdt (zodat de druppel langs de bout loopt uit de railing weg) nog eerst een druppel tin weg kan smelten, dat scheelt vijlen.
Tin vijlen met een zoetvijl betekent meestal dat je de vijl dichtsmeert.
Een grove vijl gaat meestal stuiteren.

Hoe is het met je vingers, geen verbrande stukken?

Ik zal de volgende ronde proberen minder soldeer te gebruiken.

Wat betreft mijn vingers: ik ben zo slim geweest om met een klein tangetje te werken dus ik heb me niet gebrand:p

Ik zal de volgende ronde proberen minder soldeer te gebruiken.

Wat betreft mijn vingers: ik ben zo slim geweest om met een klein tangetje te werken dus ik heb me niet gebrand:p[/QUOT

Beetje vloeimiddel gebruiken, Koen.
Vloeimiddel aanbrengen met een fijn penseeltje.
Soldeerd mooier en veel minder tin nodig.
Als het af is even goed afspoelen met water.
Voor electronica solderen Nooit geen s39 gebruiken, maar soldeerflux.
Hoe ging het varen zaterdag?
Mvg Jan

Back