Bouw veerpont de Putter

Ik ben bang van wel Koen.

full

Hier bij de streep zit op de potmeter een "deuk" in het huis, dat is de slagbegrenzing van de potmeter zelf.
Daar kan je hem met de hand niet doorheen draaien.

Ik weet niet wat voor pot er bij jou in zit, ik zou er gewoon eens aan draaien en dan voelen.

Ga je de motor een aparte spanning geven of gebruik je de servo print zelf?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk zit er in het laatste tandwiel (waar normaal de servohevel/arm aan vast komt) een borgstiftje dat vrij kan bewegen in het servo bovendeksel (waar de as uitkomt) over een halve slag (2 x 45°). die pen moet er dan ook nog uit.

Het was even puzzelen, maar die roze pijlen zijn denk ik de slag begrenzers.

De groen pijl wijst naar de "loper" , die moet je wel bekijken dat die niet klem loopt als die van de koolbaan afloopt.

Zo te zien is de potmeter as ook meteen je servo as met lager en die kan er dus niet zomaar uit.

full

hallo

als je de potmeter er uit haalt en soms zitten er nog 2 nokjes
als je deze weg vijlt dan kan de servo rond draaien
vervang je de potmeter door een potmeter van 5KHom dan kan je als je de servo in een ontvanger steekt deze langzaam laten rond draaien door de potmeter link/rechts om te draaien tot de gewenste snelheid
en dan heb je geen extra accu nodig
gr raf

op scheeps werven gebruiken ze een ronde pees om luiken dicht te maken in twee stukjes scheiden en je hebt d fender

Baggeraar: Hangt er van af. Bij de composietbouwer waar ik stage heb gelopen werden ronde pezen gebruikt. Het kanaal werd daar ook op gemaakt natuurlijk.
E.e.a. heeft te maken met een aantal factoren, onder andere de kracht die gebruikt moet worden om de pees in te drukken.

Oeps, sorry ik dacht dat het over scheepsbouw ging, omdat je het over scheepswerven had en niet over jachtwerven.
Stalen deuren hebben rechthoekige "tochtstrip".
Ik had er niet bij stil gestaan dat er ook "plasticbouw" was. ;)

Ja Koen, daar had ik nog niet aan gedacht !
Als het binnenmaats het zelfde is als de dikte van je stroomkabel , perfect ! :yes:

Dat komt ook beter uit met de werkelijke schaal 1:1
full

Back