Bouw verslag Smit Lloyd 109/110

Ronald, zou de motor zo plaatsen dat er op termijn onderhoud gepleegd kan worden. Gr. Klaas.

Mijn ervaring is dat je op 2,4 Ghz weinig last meer hebt van storingen.
Dat klopt , je hebt minder last van storingen , let wel , het is MINDER , want het kan nog altijd storingen veroorzaken .
Maar je hebt ook nog collega vaarders die misschien nog op de 40Mhz varen , en die kan je wel storen .
Daarom , altijd je geborstelde electromotoren ontstoren !!!
Groetjes
Ronny
www.mothvzw.be

Dat klopt , je hebt minder last van storingen , let wel , het is MINDER , want het kan nog altijd storingen veroorzaken .
Maar je hebt ook nog collega vaarders die misschien nog op de 40Mhz varen , en die kan je wel storen .
Daarom , altijd je geborstelde electromotoren ontstoren !!!
Groetjes
Ronny
www.mothvzw.be

Je hebt gelijk, hoor.
En het is een minne moeite.
Even een paar condensatortjes solderen en klaar.

Maar ik moet wel zeggen dat ik storingen tgv van niet ontstoorde motoren de afgelopen 30-40 jaar slechts sporadisch heb meegemaakt en storen op een andere boot volgens mij nooit.

Boegschroef geplaatst.
Nog zonder schulpjes.
Misschien laat ik het wel zo........
Ps.....de krasjes zijn al weg geschuurt.
20230306_150941.jpg

Laatst bewerkt:
Is het dek nog iets naar voren te schuiven Ronald? Ja, dan moet er bij de steven iets af en achter het dek weer verlengen. Anders voor een pasrandje eronder en aanvullen met plamuur. Dan zie je er niets meer van. Het is altijd een beetje schipperen met dat soort zaken. Je kunt je er aan ergeren of op een nette manier pas maken. En dat geeft dan het goede gevoel aan een modelbouwer. Succes ermee! Gr. Klaas.

Klaas

Anders voor een pasrandje eronder en aanvullen met plamuur.

Daar zat ik ook aan te denken.
Welke plamuur is hier geschikt voor?

Of misschien toch nieuw dek maken.
Achterkant moet ik toch aan passen aan sb.Hoer is later en dekje uitgebouwd voor extra storege reel.

Mvg ronald

Je moet maar kijken wat je het beste past Ronald. Een minimale plamuurklus nam ik gewoon een beetje Bison Kombi Power voor. Als je epoxyplamuur hebt wil ook wel. Oud bankpasje, of een strookje daarvan, nemen als plamuurmes. Gaat wel lukken denk ik zo. Gr. Klaas.

ik los zoiets op door een stukje tochtstrip net onder het dek tegen de romp te kleven en daarna het kiertje vol gieten met epoxy.
Als je het goed doet hoef je bijna niet na te schuren.

Iets dergelijks had ik met mijn model van de Geopotes 14.
Dat heb ik opgelost door het dicht te smeren, die naden in meniekleur te schilderen en er figuurtjes bij te plaatsen die aan het schilderen zijn.

Maar dat is een laatste redmiddel.
Voor als het resultaat niet helemaal mooi vlak wordt.
Dit krijg met de hiervoor beschreven suggesties vast wel mooi.

Zoals elders ook vermeld, het dek moet er in, niet er op.
Dan past het vele malen beter.
Moet echter wel een rand aanbrengen onder dek waar het dek op komt te liggen.
Hiermee vergroot je het lijm oppervlak en blijft het ook in de toekomst beter zitten

Ga er een stevige rand in brengen.
En daar het dek dus op lijmen.
Daarna de boven rand verwijderen.
Moet alleen het verste verstevings stukje wat ik al in de romp gelijmd had verwijderen.
En dus iets lager terug plaatsen.

Maar eerst nog de roeren en schroeven installeren.

Mvg ronald

De schroefas koker is te dun.Is maar 6 mm
Moet naar ongeveer 10mm gaan.
Nu zit ik te zoeken om iets over de 6mm schroefas koker te schuiven.Zodat de buiten maat ongeveer 10mm wordt.
Kom alleen nog niks tegen in deze maat.
Of toch maar een ander schroefas kopen waar de koker 10mm is?
De gele koker die er bij zat in de doos.Heeft net een te kleine diameter om de 6mm schroefas koker door te steken.
upload_2023-3-25_19-39-12.png

Laatst bewerkt:
Back