Vandaag de laatste hand gelegd aan de Stan Tug 1606 "Resilient".
Eerder deze week heb ik het stuurwerk gerepareerd en ervoor gezorgd dat de stangen niet meer loskomen of kunnen verschuiven.
De roerarm van het stuurboord roer was ook losgekomen waardoor het e.e.a. kon gaan verschuiven en de boel klem kwam te zitten.
Ik heb nog even overwogen om de servo te vervangen, die maakt wel een knarsend geluid, maar ik kijk het dit seizoen nog wel even aan, mocht de servo het opgeven is ze nog prima op de motoren te sturen dus geen haast.
Hierbij de laatste bouwfoto's.
De bemanning.
Het roerwerk.
En het eind gewicht is.......712 gram.
Het eind gewicht kan nog een heeeeel klein beetje veranderen (ca.3 gram

). Op het achterdek staan nu een "metalen" kist en een pallet met 2 drums.
De pallet staat er eigenlijk los op en tijdens de vaart zal daar dan ook niets staan. De pallet kan van positie wisselen met de "metalen" kist, net wat ik op dat moment leuker vind om mee te varen of ik kan beiden geheel weglaten. Dat zal in het geval van slepen zo zijn want deze add-on's steken boven de verschansing uit.
De pallet en de kist zijn aan de onderkant voorzien van een magneetje en onderdeks heb ik een ander magneetje geplaatst.
Ik bedenk me net dat een stukje metaal onderdeks voldoende had geweest of andersom

.
Nu wordt het werkplaats opruimen en de helling klaarmaken voor de volgende boten.
Jawel, meervoud.
Eigenlijk worden het 1,5 boten, in theorie dan.
Mijn eigen project wordt het voortzetten van de Zwarte Zee, het halve project wordt een vader-dochter projectje. Zowaar door dochterlief zelf aangevraagd, een US Coast Guard bootje van BB.
Is eigenlijk een statisch model maar mevrouw wil er mee gaan varen: "waarom iets bouwen om er alleen maar naar te kijken?" Kan ik wel in mee gaan in die stelling. Komt een apart draadje van waar ze zelf ook in wil bijdragen, we gaan het zien.
Dit was voor mij mijn eerste semi-scratch bouw en vind hem wel erg geslaagd.
Voor nu is deze klaar en tot ziens op het water.
Groet,
Mathieu