[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet iemand welke module tamiya gebruikt voor de versnellingsbak *motortandwiel*

ik heb er een nodig waar een 5mm as doorheen kan.

Je kan de module toch zelf meten en berekenen ... buitendiametertandwiel /(aantal tanden +2). Alleen blijft zo'n bak wel heel, want jouw kraan zal wel meer wegen dan 10kilo. En er zitten plastic tandwielen in.

dat meten klopt, echter vind ik het een raar tandwiel betreft vorm en betwijfel daardoor of het wel een standaard module is?

tsja ik zit ook nog erg in dubio met betrekking tot de bak.
maar heb ook trucks van compleet messing met deze bak zien rijden zonder problemen.

dubio dubio..

*vandaag geupgrade naar autocad 2009. wel weer wennen aan de interface. *2007 gebruikte ik nog*.

Echter kan ik nu wel met grotere tekeningen werken. Hij is alleen wel een stuk dorstiger met het geheugen maar das geen ramp. hij laat nu mijn processor wat meer met rust ;). en de hardeschijf.

Hallo Alwin,

ik heb net een linkje gestuurd naar onze jeugdige bouwer Mitchell over hijskranen. Indat zelfde linkje staan volgens mij de banden die jij zoekt.

Deze banden hebben ook het juiste profiel, want volgens mij heeft Barnhausen niet het goede michelin profiel, Je zou deze duitser eens kunnen vragen waar ie ze vandaan heeft.

groet Stef

*vandaag geupgrade naar autocad 2009. wel weer wennen aan de interface. *2007 gebruikte ik nog*.

Echter kan ik nu wel met grotere tekeningen werken. Hij is alleen wel een stuk dorstiger met het geheugen maar das geen ramp. hij laat nu mijn processor wat meer met rust ;). en de hardeschijf.

off topic:
-------------
Ik heb autocad 2010 zelfs al :), maar ik moest in het begin ook heel erg wennen aan de interface van 2009.

-------------
on topic

hoi stefan misschien is die wel ovaal he ;).

@stef.
welk linkje?? en banden ben ik in princiepe al van voorzien.

@v8niels.

tsja ik vind 2009 voorlopig de komende 2 a 3 jaar weer prima. kost al genoeg (tijd)....

ik loop dood op de bak.. heb al best hoop adressen gevonden echter helaas geen een die echt happig is op het vermogen en of toerental al helemaal niet zodra het brushless wordt... wat ik betrekkelijk raar vind omdat het juist met brushless mogelijk is om het toerental rustiger op te starten...

iemand nog sites met mooie bakken????

www.rc4wd.com heeft wel mooie maar raad af voor de brushless motoren.
veroma gaat tot max 6500RPM van de motor.

een truckpuller zal te licht zijn voor de kraan.

EDIT:

heeft iemand ervaring met het afdraaien van een motoras van een brushless motor? van 5mm naar 4mm

Laatst bewerkt:
Je kan ook een accu boormachine strippen, hier zit een degelijke 2versnellingsbak in. Ik gebruik er ook een voor mijn toekomstige dumper.

hallo cheeta
ik heb hier nog 2 makita en 1 hitachi schroefmachines liggen,
mag je zo hebben als je er wat mee wil uitproberen,
groeten markioo

van 3,17mm opboren naar 5mm zal niet lukken dan hou je te weinig vlees over.

iemand enig idee wie hier in EU de importeur is van Hot racing.

deze heeft een geschikt tandwiel 32p 10t met 5mm as

Waarom zet je geen 1/4 vertraging achter de versnellingsbak?
Die tamiya motoren (inclusief versnellingsbak) zijn toch veel te snel.

Met een 1/4 reductie heb je dan vier keer zo weinig snelheid maar vier keer zo veel kracht (als je weerstand op de lagers en tandwielen niet meerekend)

Want ik snap niet goed waarom je een 5mm tandwiel nodig hebt.
Als je een 5mm as hebt, heb je een groter tandwiel nodig, moet je de gaten op de versnellingsbak weer aanpassen enz.

Misschien eens rondhoren op de Duitse forum's?
Of bij de man van modellkran.de

Hallo Cheeta 32P is toch 32tooth/inch. Dit is dan module 0,794, dus gewoon Modul 0,8.
Die hebben ze bij de conrad ook. Ik heb ze ook in mijn tandwielpompje zitten en onderin de tanden is de diameter ik meen iets van 6,4mm, dus uitdraaien naar 5mm moet kunnen, houd je nog 0,7mm wanddikte over.

hoi stefan 32p is vergelijkbaar met module 0.8 maar niet exact gelijk en hierdoor verhoogt de slijtage aanzienlijk.

en 0.7mm over. waar moet de inbus nog in dan?

--------------
@samw
als je goed leest weet je waarom ik het nodig heb. en een bak met kunststof tandwielen zijn niet geschikt voor dit soort projecten. er zitten al meerdere vertragings factoren in.

2,75 op de as
2,18 op de splitter voor meerdere assen *voor en achter aandrijving*
en dan de versnellingsbak er nog voor.

aan het tandwieltje zit toch een naaf waar het inbusje in zit, deze is natuurlijk dikker.
Van die 0,6 honderste mm merk je trouwens niks van hoor.

om toch aan te geven dat het project nog steeds leeft en net gecancelled is.

Op dit moment wacht ik nog op de mastdelen echter staan de machines bij mijn oom op het werk nog steeds niet op hun plaats. Ze zijn hier wel weer mee bezig (stroomvoorziening).

Dus nog steeds even geduld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back