Bouwproject Wiesel

B6 was volgensmij rond de 25,- dat is nog wel te doen alleen dan moet er nog een voeding bij maar die kan ik op hk niet vinden??
verder zijn alle deukjes in mijn boot nu met polyesterplamuur opgevuld.

:D:D:D mijn pakketje is nu in NL! "The item (RC252740039HK) arrived at its destination country on 1-May-2013" dus als de douane een beetje doorwerkt heb ik m'n pakketje wel rond zaterdag!

@Samz11:

de iMax c403 heeft een max laadstroom van 5 Ampere,
dit wil zeggen 4S laden met max (50W/16,8V) 2,9A
3S met max (50W/ 12.6V) 4A
en 2S met max (50W/8,4V) 5.9A.

Vergelijk dit met de capaciteit van jou lipo's en je hebt een indicatie over de laadtijd.

1 kanttekening: de berekening met de genoemde voltage's zijn als de lipo bijna vol is. Bij een lege lipo (circa 3,2V) heb je een lager voltage, bijvoorbeeld 3S: 3x3,2V = 9.6V,
50W / 9.6V = 5A, en dus ook een hogere laadstroom. Deze neemt af naarmate de lipo 'voller' wordt.

Bastiaan

ik heb op dit moment dus nog geen lipo's maar ik wil er 1 kopen van 7,4 volt 2s ongeveer 4000mAh dus met die lader zou het dan zo'n 40 min duren om te laden. zou dat kloppen?
5900:60=98,3
4000:98,3=40,7
dus zo'n 40 min

Zo,
Vanmiddag bootje helemaal glad geschuurd en nu zit ie weer in de epoxy. Als mn pakketje binnen is kan ik een servobakje en de motorspant gaan maken en daarna kan ook de binnenkant in de epoxy

ik heb op dit moment dus nog geen lipo's maar ik wil er 1 kopen van 7,4 volt 2s ongeveer 4000mAh dus met die lader zou het dan zo'n 40 min duren om te laden. zou dat kloppen?
5900:60=98,3
4000:98,3=40,7
dus zo'n 40 min

Ik snap de berekening even niet, maar als je die Imax B6 zou nemen, dan kun je een 2S gewoon met 5A laden, je blijft dan onder de 50 Watt grens die deze lader heeft. Laadtijd (even geen verliezen meenemend in de berekening) is dan 4000:5000 = 4/5 uur = 48 minuten. In de praktijk heb je wat verlies, maar tegelijk zal je lipo nooit helemaal leeg zijn, omdat dat de doodsteek is voor een lipo.

Ik laad mijn LiPo's nooit sneller dan 1C (1x capaciteit van de accu), dus dat betekent iets meer dan een uurtje voor een volle accu. Een 4000mAh accu laad je dus met 4A.

Voor de lader: Ik sluit mij, als tevreden Imax B6 gebruiker, aan bij de rest...

Yep dat gaat dan denk ik toch maar een b6 worden. Wel een nadeel, ik ben niet echt begonnen met een aardig budget... Ik zal dus maar weer even moeten sparen tot ik verder kan met een lader en batterij. Misschien dat marktplaats of hier op t forum nog wel wat te koop staat maarja eerst maar eens m'n pakketje afwachten.

ben weer bezig met het "aalglad" maken van de romp. ik zit nu alleen te twijfelen of ik er nu al een laagje spuitplamuur op moet doen of niet. het lijkt mij wel beter want dan zie ik de deukjes enz. beter en als er dan dus nog wat aan gedaan moet worden heb ik niet de as en het roer als opstakel waar ik omheen moet schuren. wat vinden jullie?

twijfel of dit goed gaat komen.. 2mm balsa als bodem met alleen een paar laagjes epoxy ? liever toch een laagje glasweefsel aanbrengen of dun triplex wil je wat langer plezier ervan hebben. 1 stuur foutje (steen raken op de kant bijv.. ) kan fataal zijn.

dat is al besproken en ik snap het ook wel:neutral:. alleen ik heb een niet heel ruim budget, en ik vaar alleen op water waar de kant zowat recht naar beneden gaat (en steigers). en aangezien ik vroeger een speedbootje had gemaakt van balsa 2mm, die een frontale botsing met een ander speedbootje met maar 1 deukje had overleeft, vind ik het zo wel goed;). ik heb nog wel een keper weefseltje 160grams liggen maar ik denk dat dat veel te zwaar is.. ik ga verder wel in de "machinekamer" 1 laagje van dat weefsel leggen.:rolleyes:
verder sorry voor mijn eigenwijsheid..... maarja

Laatst bewerkt:
Spuitplamuur pas na je glasweefsel ;)

Als je echt geen glasweefsel wil gebruiken kan je verder gaan met de afwerking, maar vergeet niet dat met glasweefseltje het geheel echt een stuk duurzamer is!

Back