Bouwproject Wiesel

alles is geschuurd!

zo,
ik heb net alles geschuurd in het zonnetje :) de boven en onderkant zijn nu helemaal glad en de boot weegt nu 106 gram ;). nu moet ik helaas wachten totdat mijn pakketje binnenkomt van HK want dan pas kan ik de schroefas inbouwen. nadat ik de schroefas en het roer heb ingebouwd, zet ik de hele boot in de epoxy en dan kan de kleur er op.
de bovenkant zonder kap:
allesgeschuurdbovenzond.jpg

de onderkant:
allesgeschuurdonderkant.jpg

de bovenkant met kap:
allesgeschuurdbovenkant.jpg

allesgeschuurdzijkantme.jpg

:Fade-color

bedankt lexo!
ik heb wel even een vraagje over de waterkoeling. welke diameter alu buisjes kan ik daar het best voor gebruiken? en ik had gehoord dat je zo min mogelijk rubberen buisjes moet gebruiken door vrijving van het rubber? ik heb trouwens nog brandstofslangetje liggen van mijn savage zijn die bruikbaar?

bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
De binnendiameter van de nippels op de motor is 2,5mm als ik het me goed herrinner, dus 3mm binnenmaat is genoeg als pickup.

Slang maakt volgens mij niet zoveel uit, ik heb aquarium lucht slang bebruikt en dat werkte gewoon :)
Zolang de binnendiameter tussen de 2,5 en 3 mm is gaat het helemaal; goedkomen!

Gebruik zo veel mogelijk slang, slangen zijn lichter dan metaal oog ander metaal.
Ik heb bij mijn wiesel aan de in en uitgang en messing buisje gedaan, verder alles slang.

weerstand van de slang is te verwaarlozen.

Hallo,

Dat is nou precies het tegenovergestelde van waar de andere mede forumleden steeds op hameren. Gebruik zo veel mogelijk alu buis. De inwendige weerstand is veeeeeeel kleiner dan die rubber/siliconen slangen. Het gewicht is hierbij maar bijzaak. Want wat weegt alu nou uiteindelijk?

Groet,
Erwin

Laatst bewerkt:
ik sluit me aan bij Erwin zo veel meer weegt alu ook weer niet dan slangetjes dan praten we over engele grammen ;) de boot weegt nu 106 gram en als je het gewicht van de elektronica die er in komt er bij op telt, kom ik rond de 750 gram uit. dat is dus nog 250 gram voor eventueel plamuur, lak epoxy waterkoeling enz.

ik kwam de ze foto nog op google tegen ;)
originelewiesel.jpg

zo heeft de originele wiesel er dus uit gezien! alles nog basic! twee servo's een voor 't roer en een voor de regelaar, 1 draadje van de motor rechtstreeks op de batterij.... prachtig!

Hallo,

Dat is nou precies het tegenovergestelde van waar de andere mede forumleden steeds op hameren. Gebruik zo veel mogelijk alu buis. De inwendige weerstand is veeeeeeel kleiner dan die rubber/siliconen slangen. Het gewicht is hierbij maar bijzaak. Want wat weegt alu nou uiteindelijk?

Groet,
Erwin

tja, persoonlijke mening, iedereen bouwt op zijn eigen manier,
Mocht een buisje in de weg zitten om de motor los te halen kan dat met aluminium heel erg moeilijk,
Slangetje haal je even los en klaar.
Verder ben ik benieuwd wat je met de kleuren gaat doen.

Laatst bewerkt:
Verder ben ik benieuwd wat je met de kleuren gaat doen.

ik wil een beetje bij de jaren 70 blijven met een modern tintje er aan. de boot wordt wit met wat rode accentjes. zoals de zijkant daar is een plat stukje die een hele lijn vormt over de hele lengte v.d. boot die wordt rood. om een beetje een idee te geven wat het gaat worden heb ik een tekeningetje gemaakt:
tekeningvdkleuren.jpg

de rode delen worden uiteraard rood en de blanke delen wit. :rolleyes:

hallo,
ik wil nu 1 laagje epoxy aan de buitenkant doen tegen eventuele nieuwe deukje die er bij kunnen komen bij het inbouwen van het roer as waterkoeling enz. nu wil ik natuurlijk het gladste resultaat krijgen. waar moet ik dat dan mee doen? gewoon met een kwastje?

alvast bedankt.

Idd met een kwast, en daarna netjes glad schuren.

Doe je er ook een glasweefsel matje in? Word ie wel extra sterk van ;)

Als je het er netjes op lijmt gaat het niet hobbelen ;)

Voordeel van aan de buitenkant plakken is dat het 1 stevig geheel blijft.

ja... ben er toch niet zo van.. heb ik nu zo'n mooie romp netjes strak gebouwd, en dan ga ik hem misschien verprutsen met matjes. (ik heb nog maar 1 keer met matjes gewerkt:rolleyes:)

verder glimt de boot nu wel lekker :)
1elaagepoxy.jpg

helaas is het glanzende effect al aan het veranderen naar weer dof door het opnemen van het hout;)

Matje eerst netjes in vorm knippen, paar cm te ruim, dan 30x passen of ie echt wel goed zit en vervolgens pas vast zetten ;)

Back