Bouwproject Wiesel

Ik zou er een glasweefseltje overheen doen, zoals Mark ook al zei. Daarna, als het droog is, een nieuwe laag epoxy/polyester zonder glas, dan schuren, en als je dan het idee hebt dat het glad is kan je gaan denken aan spuitplamuur.

zo,
1e laagje spuitplamuur zit er op! en ik moet zeggen, dit wordt mijn gladste bootje tot nu toe!
bodem1egrondverflaag.jpg

bedankt voor de complimenten mannen! :) er zijn nog wel hier en daar wat kiertjes maar die ga ik vanavond (of vanmiddag) wel opvullen en morgen dan misschien schuren. ik hoop morgen mijn pakketje binnen te krijgen van hk maar dat zal wel volgende week worden.

Nog even een vraagje,
Als ik een 2e laag epoxy aanbreng dan komen er overal 'kraters' nu ben ik er achter gekomen dat dat komt door dat de vorige laag epoxy te vet was. Je moet het dus eerst ontvetten. Maar waar kan je dat nou het beste mee doen? Terpetine, tinner of wasbenzine? Mijn vader denk dat het tinner is maar we weten het niet zeker.

even de perfectionist uitgehangen hoor!
ik heb letterlijk elk klein putje (en de grote natuurlijk ook ;)) weg geplamuurd.
resultaat zonder geschuurd te hebben:
onderkantspuitplamuural.jpg

morgen schuren en nog 1 laatste laagje spuitplamuur om te kijken of ik wat ben vergeten.

ik doe het lekker niet!:rolleyes: ik heb het met m'n voerboot ook gedaan en dat is niet goed bevallen.

Tsja, je moet het zelf weten natuurlijk, maar dan ook niet klagen als binnen de kortste keren de barsten in je lakwerk zitten...
Je doet op deze manier je onderschrift geen eer aan ;)
Verder ziet je bootje er wel goed uit, ik ben benieuwd naar de eerste vaart.

Heb je al gekeken hoe je de inrunner gaat monteren ? en de rest van je spullen..
zorg eerst dat je de hardware erin hebt zitten voordat je verder gaat schuren/lakken.

heb de onderkant van mijn mono 90cm ook voorzien van 2mm balsa, maar ben blij dat ik er nog 2 lagen glasweefsel op heb geplakt..

ja ik heb al een 2 mm alu lat van 30mm breed gekocht die ik ga gebruiken om een motorspant te maken, servo zet ik in een bakje van balsa met epoxy, regelaar gaat denk ik gewoon met klitteband op de bodem, de batterij gaat op de oorspronkelijke plaats zitten en de ontvanger ook in een bakje van balsa.

Ik zal je regelaar zeker niet op de bodem doen,
Mocht er ooit water in komen, ookal maar een beetje door en golfje waar je doorheen vaart is je regelaar kapot.
Zonde toch als je dat nu zou kunnen voorkomen?

Dat kan ook, als hij maat niet op de bodem zit, alleen is het voor het zwaartepunt beter in het midden te plaatsen, anders hangt hij en beetje schuin.

dan zal ik hem wel op een verhoging zetten om waterschade te voorkomen en als het kan met de gewichtsverdeling, zet ik hem op de zijkant.

Laatst bewerkt:
Dat kan ook, als hij maat niet op de bodem zit, alleen is het voor het zwaartepunt beter in het midden te plaatsen, anders hangt hij en beetje schuin.

Dat kan juist geen kwaad , zolang de boot aan de linkerkant (vanachter gezien) maar een beetje zwaarder is om de werking van de prop tegen te gaan. Dan vaart de boot mooi rechtop ;)

Afhankelijk van de gekozen regelaar met een beetje kit of een lijmpistool aan de slag en eventueel water is ook geen probleem meer.....

Regelaar met een behuizing rond de naden en draden afdichten met kit ( of plastidip als je dat hebt) , regelaar met een krimpkous bij de draden vol laten lopen met hete lijm uit een lijmpistool en vervolgens nog ff warm stoken met een fohn zodat de lijm mooi overal tussen loopt en de boel netjes afdicht.

Probleem opgelost :thumbsup::thumbsup:

Back