Bouwproject Wiesel

Als m'n wieseltje weer vaarklaar is moeten we zeker eens afspreken! Al denk ik dat jou Lizard xtreme van m'n wieseltje gaat winnen ;) maar ach het gaat over het varen!

oja tuurlijk wist ik wel.. alleen word er nogwel in die klasse gevaren, en mag hij wel meedoen met de setup die er in zit?

alles is netjes uitgehard en is ook geschuurd. de neus is goed scherp gebleven. nu maar weer een bus spuitplamuur kopen.

Hallo Sam,

In plaats van spuitplamuur kun je ook een paar keer een (dunne) laag epoxy erop zetten om de structuur van het weefsel te 'verdrinken', tussendoor licht schuren en ontvetten zónder door het glas heen te schuren, het resultaat zie in de link naar m'n M.A.S..

Groeten, Jan.

epoxy zit er weer op maar het lijkt weer het zelfde liedje te zijn.. nouja, omdat ik het deze keer dunnetjes heb gedaan, is het makkelijk weg te werken denk ik. toch maar over op spuitplamuur

foto:
92vs.jpg

Hallo Sam,

Welke soort epoxy heb je gebruikt?
Waarmee heb je ontvet?
Hoe grof (en hoe schoon) was je schuurpapier?

Groeten, Jan.

Hallo Sam,

1, Welke soort epoxy heb je gebruikt?
2, Waarmee heb je ontvet?
3, Hoe grof (en hoe schoon) was je schuurpapier?

Groeten, Jan.

1, twee componenten lamineerepoxy van het merk "Flexcoat" met een verwerkingstijd van 55 minuten.
2, met aceton en steeds overvloedig gebruikt.
3, met korrel 400 zo uit de verpakking zonder vuil er op.

:bye::razz:

Ik denk dat je te snel nadat je de aceton erop doet gaat smeren.
Ik doe altijd na het ontvetten, met remreiniger, een keer met een schone droge doek eroverheen.
Daarna nog een 10-15min wachten/voorbereiden, dan pas beginnen met smeren.
En ik denk dat een grover schuurpapier(120) ook wel wil helpen.

tja een droge doek heb ik dan niet gedaan, maar er zat minstens 10 minuten tussen tot de epoxy er op ging en heeft uitgedampt in de buitenlucht. :?

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van aceton. Ik gebruik eigenlijk met vrijwel alles remreiniger.

Ruikt ook nog s beter als aceton :D

epoxy droogt lekker snel met dit weer! :) dus, nu het niet meer plakkerig is, geschuurd. dat viel heel erg mee want het lijkt nu meer op,.... tja gewoon epoxy die makkelijk schuurbaar is! de boot is nu aardig glad en ik denk dat met 2 á 3 dunne laagjes spuitplamuur de romp weer aan een kleurtje toe is. ik zit te denken of ik de hele bodem deze keer rood ga spuiten. wat vinden jullie?

Hallo Sam,

Ik denk, net als Joris, dat je alle oplosmiddel niet hebt laten uitdampen voordat er een verse laag op kwam.

Gelukkig heb je kunnen schuren voordat alles was doorgehard en ziet het er weer goed uit.

Mooi rood is niet lelijk, maar houdt er rekening mee dat alle kleuren er vanaf een zekere afstand erg donker uit gaan zien, een lichte kleur blijft ook op afstand beter zichtbaar.

Groeten, Jan.

goh! Qua*tel geeft me zomaar een cadeautje! ik krijg m'n laatste bestelling bij hun (schroefas en prop) zomaar voor de 2e keer voor 0,- opgestuurd! :D:D:D komt eigenlijk heel lekker uit want m'n propje was beschadigd :) blijkbaar hadden ze nog een 29mm liggen :)

Back