Bouwproject Wiesel

haha zou kunnen! ik zit alweer een beetje te denken (zal wel nog een jaar duren maar je weet maar nooit!) voor een volgend bootje en heel misschien is 't wel leuk om dan een wieseltje van 70 cm te maken ;) of een Wasabi 600 zou ook wel leuk zijn.. maar ach dat zijn maar toekomst ideeën eerst zorgen dat wiesel 1 goed vaart ;)

hhhm ook leuk maar ik ben denk ik aardig met het speedboten virus besmet:rolleyes: maar dat kan over een maandje weer over zijn. je weet maar nooit ;)

Wieseltje staat weer blij in de spuitplamuur. 8)
s7fm.jpg

2k1h.jpg

9six.jpg

:bye:

Ben benieuwd, zal weer wel mooi worden ;)

Mijn wieseltje is ook weer wat verder, staat nu in de laatste laag (hopelijk) grondlak:
7ncn.jpg

Ik was zo slim om de rand rondom rond te schuren omdat ik dat wat mooier vond, was geen goed idee, niet in plane tre krijgen!
Toen de randen weer scherp gemaakt op deze manier

oow tja, toen zeker nog zonder forum! of wel?:rolleyes: zonder de hulp van alle anderen in dit topic had ik ze ook leuk rond geschuurd:cool:

Mooi!

Als de laklaag goed doorgehard is (duurt een paar dagen), dan met waterproof 600 de bodem in de lengterichting dof (nat) schuren, dan kun je weer gaan varen.

Een dof geschuurde bodem houdt een waterfilmpje vast, water glijdt beter dan verf.

Groeten, Jan.

thanks markjuhh en jan, daar had ik nog nooit van gehoord! het lijkt mij dat dat juist meer weerstand geeft.:| en b.t.w. er komt nog een zijdeglans blanke lak overheen, klopt het wat Markjuhh zei dat dat ook al goed genoeg is? vind het niet zo mooi staan een doffe bodem :eek: en het hoeft ook niet een wereldrecord snelheidsbootje te worden, hij is gewoon voor leuk varen als we dicht bij water zitten. (m'n tante heeft een klein strookje land met een leuk slootje er bij op de vinkeveense plassen. echt perfect water om te varen! lekker diep maar wel uitkijken voor andere grote boten en soms ook zwemmers dan gaat hij natuurlijk het water uit ;))

Doel van de oefening (het dof schuren) is een oppervlak maken, dat een waterfilmpje vasthoudt, water op water heeft minder weerstand dan een glad gelakt oppervlak.

Ik heb het ooit getest met twee identiek boten, ééntje glad en eentje geschuurd.
Motoren, accu's, props gewisseld tussen beide boten, de geschuurde romp was altijd een fractie sneller, zowel in acceleratie als in topsnelheid.

Groeten, Jan.

Back