Koepel
Thanks guys.
-------------------------------------------------
En zoals gepland zijn nu de werken aan de koepel gestart:
De grousers (weet er iemand een Nederlandse naam voor die dingen?) ben ik hier aan het verwijderen. Gelukkig heeft de fabrikant die maar heel lichtjes gelijmd zodat ze zich makkelijk lieten los maken.
Ik verwijder die omdat mijn Stuart uitgerust is met 'metalen' tracks en die dingen enkel gebruikt werden op Stuarts met rubber tracks.
Ik heb in mijn bijbel -'Stuart, US Light Tanks In Action'- een foto gevonden van een Stuart die ook om die reden de grousers niet op de koepel droeg.
Terwijl de koepel toch in stukken uiteen lag, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat belachelijke plastieken kanon af te zagen.
Met mijn draaibank ga ik nu zelf een deftiger (hoop ik toch

) exemplaar draaien.
Het binnenschot heb ik ook uit de koepel moeten zagen zodat de kolonel nu op een deftige manier kan plaatsnemen.
En hier zien we de drie vrienden zich klaar maken voor een nieuwe test.
Ik kan jullie nu al zeggen dat de test met de draaiende koepel voor 100% geslaagd is.
Ik zal daar één dezer dagen nog eens een video'tje van maken en hier plaatsen.
Let ook op de hier verwijderde cal.30. Ook deze zal ook vervangen worden door een metalen exemplaar.
Ik heb ondertussen ook al een genius systeempje uitgedacht om het openen en sluiten van het rechter voorluik en de accuruimte te vergemakkelijken.
Daarover later meer.
Wordt later vervolgd,
:tank:
Droop