De jongens hun zin
Vlugger dan verwacht ben ik hier nu terug.
Toen ik de jongens de nieuwe sleepkabel toonde waren ze dol enthousiast.
Dit zochten ze al eeuwenlang.
Ze hadden blijkbaar zo'n kabel nodig om die oude stootkar (die ze van die Duitse voddenman hebben 'geleend' en waar ze de Armorpax-goederen in hebben vervoerd, weten jullie nog?) op sleeptouw te nemen.
Na veel heen en weer gepraat heb ik hen toch kunnen aan het verstand brengen dat zo'n Stuart niet dient om stootkarren te trekken maar om een houwitser door het slijk te sleuren.
Nou ja, ze stonden er écht op om toch alvast die kabel aan hun tank te bevestigen.
Buiten mijn wil om dan maar terug enkele foto's (sorry mensen

):
Hier zien we de kolonel de kabel aan de voorste D-beugel bevestigen.
Gelukkig heb ik nog enkele van die beugels over van m'n
kotter-topic.
De kabel loopt op de romp via verscheidene beugels naar de achterkant waar doc hem van de kolonel overneemt.
"Nee doc, niet hier!" "Zie je die beugel, daar moet je de kabel aan vastmaken!" "Ja, daar!!!"
CC's arm zit nog steeds in het verband maar doc wenste toch dat hij z'n tong ook in het gips gestoken had. :evil:
Om te voorkomen dat die twee elkaar in de haren zouden vliegen besloot de kolonel om toch maar voor alle zekerheid zelf de kabel vast te maken.
Toen dat dus achter de rug was keerde de rust weer en nam iedereen terug plaats op de M5A1.
Eind goed, al goed.
De kolonel vroeg me net nog of het waar is dat ze nog een houwitser op sleeptouw gaan nemen.
We will see guys.
:tank:
Josh, Colonel, CC, Doc ... ... ... ... Oh ja.. ... bijna vergeten: en Droop.