Bouwstrip: 1/6 M5A1 Stuart tank + Howitzer M1A1

Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen.

• Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven.

Votes: 110 82,7%
  • De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig.

Votes: 15 11,3%
  • Voor mij maakt het niet zo veel uit.

Votes: 8 6,0%

• Total voters
    133
@Micropuller & Volunteer: Bedankt jongens.

Geweldig en . . . is dat misschien jou volgende project, in plaats van het emmertje achter de tank een houwitser.
Nou nou, speel jij misschien met de kolonel onder één hoedje, Volunteer? :shock:
De commandant is me nu al sinds gisteren ook de oren van m'n kop aan het zagen want hij wil ook per sé weten of er nu wel of niet een houwitser aan de Stuart komt.
Gezien het hem niet lukt om een antwoord op die vraag te krijgen vraag ik me nu af of hij nu niet jou gebruikt om me het antwoord te ontfuselen.

Neenee mannen. Ik heb jullie snode plannetje door en ik hou het antwoord lekker voor mezelf. :rolling:

Droop

Hallo Droopy'ke,

Ten eerste: One big salute for general Droopy'ke! :worship:, :worship:, :worship: en nogmaals :worship:.

Ten tweede: Vind u zelf de kabel niet een ietsje te dun? Ik zeg dit niet als kritiek, maar als opstapje naar het volgende; ik heb hier een kabel liggen die net iets dikker is. (diameter = 2mm.) Ook de lengte moet nog genoeg zijn zodat ie mooi bij uw tank past. (lengte = 2,60 meter) U mag hem van me hebben als u en the boys dat zouden willen. Ik wil hem ook best opsturen, en dan kun u samen met the boys rustig op uwer gemakje kijken of hij u allen blieft. Het is een kabel, waarvan de rest functie heeft als gordijnroede. Voor een eventuele andere liefhebber..... ik heb nog zo'n soort stuk liggen.... de liefhebber laat zich horen....

Als ik een pb-tje van u of the boys krijg voor het adres of een mailtje, stuur ik hem graag naar u en uw manschappen.

met heel veel respect en vol met WOW-factor, groet ik u,

Jean-Baptist. (salueert)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jean Baptist,

Amaai zeg, je overvalt me wel een beetje hoor. :-D
Maar inderdaad, de kabel die ik nu heb gemaakt is een tikkeltje te dun.
Nou ja, voor de jongens volstaat hij omdat ze toch nog steeds van plan zijn om die Duitse stootkar op sleeptouw te nemen en voor dat doel is die kabel meer dan geschikt.
Maar toch zou een nog wat dikker exemplaar uiteraard welkom zijn en daarom heb ik je voorstel aan de jongens voorgelegd:

full

De vier hebben hier de koppen bij elkaar gestoken en overleggen of ze nu wel of niet een dikkere kabel kunnen gebruiken.
Tja, zo zijn ze nu eenmaal: zelfs voor het kleinste zaakje organiseren ze een Pow-wow. :roll:

full

Eén uur, 20 sigaretten en 2 liters koffie verder zijn ze tot het besluit gekomen dat ze met veel plezier op je aanbod ingaan. :-D

Goed, nu we het hier met z'n allen daarover eens zijn, mag je van mij nog een pb'tje verwachten, Jean Baptist.

One big salute for you! :pim:

:tank:

Droop, Colonel, Josh, CC & Doc.

Sir! Package will be in the mail tomorrow, sir!

Ik hoop dat ie sterk genoeg zal zijn voor al uw sleep- en afsleepwerk.

Gegroet, "private" Jean-Baptist.

Ik heb de enveloppe vandaag dus verstuurd.

Ik hoop dat hij einde van deze week ontvangen wordt door u.

Gegroet, Jean-Baptist.

Jean Baptist,

Ik weet niet hoe ik je genoeg kan danken.
Mensen als jij -die belangloos iets voor een ander doen- kom je niet alle dagen meer tegen.

Ik sta bij jou in het krijt hoor.

thank_you.gif

Droop

I think the English chaps would call it "nullified".

Ik geloof ook nog ouderwets in de bushido-code.....:confused:

En misschien als ik eens iets nodig heb, dat u of the boys mij uit de brand zouden kunnen helpen....
:mrgreen:

Al is het met tips....

Verdere dank is dus niet nodig.

Gegroet, Jean-Baptist.:pim:

Poll

@ Jean Baptist: als ik je met iets kan helpen, dan weet je me te vinden, niet? ;)

@ Sponge: Hartelijk dank en ik zal er zeer zuinig op zijn. :p

--------------------------------------------------------------

Zo beste mensen, nu iets anders.

Ik heb al eens gepolst of jullie al dan niet vinden dat dit bouwveslag te lang wordt maar omdat ik eens wil weten wat jullie er echt van denken heb ik een poll gemaakt.
Daarin staat de vraag of ik met de poppen moet verder werken of jullie liever hebben dat die achterwege blijven en dat ik me enkel bij de essentie van de zaak hou.

Ik vraag dit maar omdat het opstellen van de poppen voor de foto's veel werk vraagt. Niet dat dit me te veel is -héél zeker niet- maar moesten jullie vinden dat die poppen aan dit verbouwverslag er teveel aan zijn, dan zou ik die achterwege laten.
Vinden jullie dit nu nét het leuke aan dit verslag dan zullen in de toekomst de kolonel, Josh, CC en doc hier lustig verder hun ding blijven doen.

In de volgende update zullen het viertal voor het eerst te maken hebben met een Duits soldaat te fiets.
Of dit hier al dan niet zal gepubliceerd worden hangt nu van de poll af.

Hartelijk dank om mee te doen aan de enquete.

Droop

Beetje terughoudend met de keuzemogelijkheden hoor!
Waar is de knop: "Door de bijdrage van de kolonel, Josh, CC en doc stijgt het entertainment-niveau van dit bouwverslag met 200%"?

De Kolonel, CC, Josh en natuurlijk doc MOETEN blijven, zij zijn degene die het bouwverslag nou net het beste bouwverslag van het hele mbf maken!!

Tim

hoi droopy'ke

ga alsjeblieft door met de avonturen van dit illustere viertal,
en een tegenstander zal het verslag ongetwijfeld nog spannender maken:worship:

groeten johan

Ik sluit me aan met de mensen boven mij.

Niets dan groot respect, om zo'n (soms, bij anderen, een saai wordend) bouwverslag spannend, leerzaam en leuk te houden. :worship:

En wat is een generaal zonder troopers?? THE BOYS MUST STAY!!

Amusementswaarde is inderdaad +200% (of meer) :mrgreen:.

Ik persoonlijk kijk echt uit naar elke volgende toevoeging van Droopy'ke.

Het motiveert mij steeds meer, en geeft mij meer durf om zelf mijn tank onder handen te gaan nemen. (Ik heb zelfs al verf gekocht.)

GA ZO DOOR DROOPY'KE! :pim:

Groeten, Jean-Baptist.

ze moeten blijven droop je maakt er zo een heel leuk bouwverslag van. en daarbij je vind het zelf ook heel leuk om te doen anders deed je het niet;)
volhouden zo
de jonges zijn super!!!!

groetjess wesley

Van mij mogen die poppen blijven, waar heb je trouwens die poppen gekocht ?
Voor dit project q-boat-uit-world-not-enough ben ik opzoek naar een James Bond pop.
Probleem is dat van die James Bond pop maar 1500 van gemaakt zijn, als ik die pop niet meer kan krijgen wil ik een pop kopen die erop lijkt.

Uit naam van de jongens wil ik iedereen (!) alvast bedanken voor de leuke reakties die ze nu reeds mochten ontvangen.
Zelfs CC die nu toch al een tijdje loopt de klagen over z'n arm voelt zich bij al die reakties nu al véél beter. :rolleyes:

Zoals het er nu reeds uitziet zal het viertal hier hun ding kunnen blijven doen.
Maar gezien het feit dat de enquete nog maar bezig is blijven we nog eventjes afwachten.

Hier volgen nog enkele quote's waar ik toch graag wil op reageren:

Jean-Baptist zei:
Het motiveert mij steeds meer, en geeft mij meer durf om zelf mijn tank onder handen te gaan nemen. (Ik heb zelfs al verf gekocht.)
Daarvoor doen we toch, maatje? :pim:

Robbie TPC zei:
Van mij mogen die poppen blijven, waar heb je trouwens die poppen gekocht ?
Er zijn een paar zaken in de US die zéér betrouwbaar zijn en waar ik ondertussen een 'vaste klant' ben geworden:
The Store On 44
Monkey Depot
Quillan Collectibles (het vroegere Tommy's Toys)
Toy Soldier Brigade
Packrat Toyz

Wesley zei:
en daarbij je vind het zelf ook heel leuk om te doen anders deed je het niet
Uiteraard vind ik het leuk, Wesley maar er gaat wel héél wat tijd in kruipen.
Daarom nu de enquete. Als toch moest blijken dat er geen of weinig interesse is dan kan ik me de moeite van het poseren van de poppen, het fotograferen ervan en het uitzoeken van de beste foto's i.v.m. de publicatie, besparen.
Maar zoals het er nu uitziet kan ik lustig blijven verder doen. :D

P. Burghoorn zei:
ps. ik zie je nog zelden tussen de scheepsjongens...
Tja, ik denk dat ik door al die jaren al met schepen bezig te zijn geweest er een beetje op uitgekeken ben.
De voldoening die ik vroeger in de scheepsbouw vond, vind ik nu terug in het tankgebeuren.
Het is al zo ver gekomen dat er nu reeds een volgend tankprojekt ligt te wachten. Daar ga ik binnen enkele maanden hier wel wat meer over vertellen. ;)

:tank:

Droop

Back