Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Realistisch weatheren vind ik ook één van de moeilijkste modelbouwuitdagingen. Goed en veel kijken naar referentiemateriaal en de weathering in kleine stapjes aanbrengen is de truc.

Heligroeten,

Nick
 
Idd niek, zowel de gunner als de piloot hebben aan de onderste ledematen een chirurgische amputatie ondergaan.
Ze moeten er iets voor over hebben hé om met de Cobra te mogen vliegen.
Alle toegevoegde details zorgen voor extra gewicht natuurlijk, daarom was het nodig om daar waar mogelijk gewicht te besparen. 60 gram gewicht heb ik gerecupereerd door de amputaties.
Alle toegevoegde onderdelen die met Inventor ontworpen zijn, zijn trouwens hol vanbinnen.
De cockpit met alles erop en eraan, gunner en piloot incluis, weegt 1 kg.

Heligroeten,

Nick
 
Maar ja, Niek... jij weegt in je eentje en zonder cockpit, zelfs met geamputeerde knieën al meer dan 1 kilo....
Ik denk dat je al bij voorbaat afgewezen bent, nog vóór je je aangemeld hebt....
 
De rest van de cockpitonderdelen ga ik 3D-printen.
De zijdelingse bedieningspanelen, de cyclic stick en het brandblusapparaat zijn de voorbije dagen en weken ontworpen en uitgetekend in Inventor.
De rest van deze posting geeft een virtuele expressie van wat het gaat worden.

De cyclic stick.
Frame613a-Cyclic stick-JPG.jpg


Het brandblusapparaat.
Frame613b-Fire extenguisher-JPG.jpg


De linker bedieningsconsole voor de gunner.
Frame613c-Front cokpit left console.jpg


De rechter bedieningsconsole voor de gunner.
Frame613d-Front cokpit right console-JPG.jpg


De linker bedieningsconsole voor de piloot.
Frame613e-Rear cokpit left console-JPG.jpg


En de rechter bedieningsconsole voor de piloot.
Frame613f-Rear cokpit right console-JPG.jpg


Heligroeten,

Nick
 

Bijlagen

  • Frame613c-Front cokpit left console-JPG.jpg
    Frame613c-Front cokpit left console-JPG.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 241
  • Frame613d-Front cokpit right console-JPG.jpg
    Frame613d-Front cokpit right console-JPG.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 228
  • Frame613a-Cyclic stick-JPG.jpg
    Frame613a-Cyclic stick-JPG.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 213
  • Frame613b-Fire extenguisher-JPG.jpg
    Frame613b-Fire extenguisher-JPG.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 198
Idd MDM, ook aan virtueel ontwerpen is een pak werk. Gewoon omdat je nog veel meer in detail gaat. 't is een andere manier van werken en in combinatie met de traditionele werkmethodes biedt het heel wat mogelijkheden.
Om alle bovenstaande ontwerpen te tekenen ben ik gedurende een 3-tal weken toch 2 à 3 uur per avond bezig geweest.
Straks, als de prints geleverd zijn, wachten nog een 20-tal heerlijke modelbouwuren om alles gepenseeld te krijgen.

Heligroeten,

Nick
 
Na 18 uur airbrushen, penselen, washen, drybrushen en ander leuks zijn alle elementen, die nog in de cockpit moeten, klaar...

Frame613s-Cyclic stick.jpg


Frame613t-Fire extenguisher.jpg


Frame613u-Front cokpit left console.jpg
Frame613v-Front cokpit right console.jpg


Frame613w-Rear cokpit left console.jpg


Frame613x-Rear cokpit left console.jpg


Frame613y-Rear cockpit Right console.jpg


Frame613z-Rear cockpit Right console.jpg


En nu... alles inbouwen.

Heligroeten,

Nick
 
Alle cockpitelementen die ik de voorbije maanden heb uitgewerkt zijn geassembleerd.

Frame615a-Cockpit assembly.jpg


Nu nog fiches monteren op de bekabeling van de cockpitverlichting en de kuip kan in de Cobra.
Maar dat zal voor april zijn, want wegens andere activiteiten wordt er de komende maand niet gemodelbouwd.

Heligroeten en tot in april.

Nick
 
Back
Top