Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Zeker mooi die Hind. Al voor een deel voor gemonteerd?
Succes met de F3C competitie.
Volgens mij heb je 2016 en 17 ook nog nodig met al die grote plannen van je Nick.

Alvast een goed uiteinde gewenst.

Gr. Rob.

De Hind staat nu al mooi in mijn woonkamer :).
Hij is inderdaad voor deel voorgemonteerd, nl. het landingsgestel, de spanten en de staartmekaniek. Gelukkig want de kit omvat nog meer dan 30 epoxy onderdelen en geen plan! Maar met de assistentie van Matthias Strupf moet de build te doen zijn.

En ja, met al mijn plannen zit ik zeker goed tot het einde van dit decenium... daarna zie ik het wel... misschien zal het dan tijd zijn om over te schakelen naar bootjes... en dan ben ik weer vertrokken... it's a never ending story!

Prettig einde en een goed begin allemaal,

Nick

Kerstman

Ho Ho Ho........ Ja Nick is de Kerstman langs geweest.
En dan nog met een van mijn favorieten de Hind.
Succes met het bouwproject

Gr Peter

Een nieuw jaar, een nieuwe vrijdag, dus tijd voor een nieuwe posting.
'k Weet, 't is nog net geen zaterdag, maar ik wou het TSU-gedoe in en rond de neus van de Cobra volledig afgewerkt hebben voor deze posting.

yp07.jpg

Een truckje uit de modelbouwkeuken...
De reflecties in de cameralenzen zijn fake.
De fake reflecties zijn decals die ik heb gemaakt van foto's van reflecties van echte lenzen.
Zo is er altijd een mooi reflectie-effect op de lenzen, ongeacht de belichting en de kijkrichting.

php0.jpg

Zo, opnieuw een taak die kan geschrapt worden van de 'te doen' lijst.
De komende dagen krijgen de ammunition doors al mijn aandacht.
Tot volgende vrijdag voor het vervolg...

Interessant trukje met die lenzen, niet dat ik het meteen nodig ga hebben, maar altijd het onthouden waard :-)
Je kunt nooit genoeg weten in deze hobby..

groeten,

Didier

Dit gaat nergens meer over, man man wat ziet dit er gelikt uit. Durf je er straks wel mee te vliegen.

De cobra van Ron was al een juweeltje maar deze gaat hem denk ik overtreffen :worship:

Ronny en ik hebben tijdens de build van zijn Cobra héél veel uren gepraat over wat en hoe. Van de bouwtechnieken die we toen samen hebben bedacht pluk ik nu zo een beetje de vruchten.
De schildertechnieken die de oude Vlaamse Meesters toepasten geven ook in de modelbouw een aardig resultaat. Eerder in onze draadjes vertelden we daar reeds over.
En ja hoor, de Snake wordt niet enkel gebouwd om naar te kijken, maar ook om mee te vliegen...

Heligroeten,

Nick

Hei John ,

Deze COBRA wordt de overtreffing van mijn COBRA ... Dit wordt een HELI om U tegen te zeggen ... ik wordt er zelfs stil van , zo schoooooooooon ...

Nick ... coach ... ik kan het niet genoeg zeggen , ge zijt goe bezig ... ;-)

Stilaan komt alles op zijn plaats , worden alle technieken gebruikt die je maar kan gebruiken , stilaan wordt dit de SNAKE der SNAKES ... ;-)

Dit draadje wordt een van de BIJBELS voor elk een die een schaalhelicopter wil gaan bouwen in de toekomst .

Mijn DATA BANK aan informatie wordt steeds meer en meer bijgevuld met deze info op deze draadjes .
Mijn handen JEUKEN , letterlijk en figuurlijk om ook weer eens iets te bouwen ...

Grtz
Ron

't Is vrijdag en een weekend vol met modelbouwtijd lonkt.
Zoals gepland ging mijn aandacht de voorbije avonden naar de deuren/luiken die toegang geven tot de ammunition bay.
Lang, lang geleden wou ik deze luiken functioneel maken.
Tijd dus om de gevolgen van deze keuze te ondergaan...

6hsj.jpg

paj9.jpg

33vx.jpg

Vervolg, volgende vrijdag...

Whaauw wat een werk weer allemaal.
Leuk dat dit alles uit het niets toch verwezenlijkt kan worden door je hele bouwteam!!!!!!
Doe zo verder...........

In vergelijking met vorige week vrijdag zijn we in Cobrabouwland 8 bouwuren verder.
Hier komt het wekelijkse verslag van de uitgevoerde werkzaamheden.

pxrf.jpg

og4i.jpg

ojat.jpg

Het waren opnieuw karweien die veel tijd in beslag namen. Volgende week wordt er verder gewerkt aan de binnenafwerking van de luiken.

Tot volgende vrijdag,

Als gevolg van een uitgelopen Skypebabbel met de Ronny heb ik de vrijdagposting net niet gehaald. Deze keer is het dus een zaterdagmorgenposting...
Er werd afgelopen week verder gewerkt aan de binnenafwerking van de luiken die het munitie magazijn afsluiten. Ervaringsdeskundige 'Chris Taylor' vertelt jullie meer over de luiken...

ykh6.jpg

zpuf.jpg

5at8.jpg

Tot volgende vrijdag voor het vervolg.

Gelukkig dat ik dus niet de enige ben die de postings te laat afkrijg.. maar bouwkwaliteit gaat voor hé.

Ook dit is weer echt modelbouw, en je gaat weer behoorlijk ver met het uitwerken van de details zie ik. En ja, het evergreen spul, wat zouden we zonder doen..

groeten,

Didier

Een mooie vrijdagavond schaalhelivrienden.
Tijdens de voorbije week zijn de binnenkanten van de ammo-bay panelen verder afgewerkt en gedetailleerd.
Ook de lucht- en andere penseeltjes werden weer bovengehaald en er werd subtiel gekliederd met verweringstechnieken.

Frame490-Lasnaden-JPG_zps00b7a0b5.jpg

Frame491-PlasticPuttyVallejo-JPG_zpsa4c0c99a.jpg

Frame492-Afgewerkteluiken-JPG_zps50d61fee.jpg

Volgende week worden de luiken gemonteerd en start ik met de bouw van het eigenlijke munitiemagazijn.
Tot vrijdag voor het vervolg.

Lasnaden van Vallejo putty ??
OMG wat gaan we nog allemaal meemaken??
Ronduit schitterend resultaat, ook de lagentechniek en verwering zijn weer subliem en geven alleen maar meer zin om te bouwen :-)
Zalige hobby hebben we toch hé..

Groeten,

Didier

Back