Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

Jaaaa ....... het ziet er goed uit!!!!!! Ik heb het vandaag in het echt kunnen zien.
Ook was ik zeer bewonderlijk toen ik de gelakte romp zag staan!!!!!
 
Die aanstuurbare stabilo's worden zeker een aardige experimenteer tool. Iedereen heeft zo zijn aannemelijk gedacht over wat dit zou kunnen geven... Nu, de praktijk zal het uitwijzen. 'k Ben zelf benieuwd. Indien het effect in vlucht nauwelijks waarneembaar is zal het een toffe aardigheid zijn voor de static. En die aardigheid is het doel van deze frats.

't Is idd allemaal extra gewicht, maar de Cobra heeft een lange neus. Ik hoop het zwaartepunt goed te krijgen via de batterij positionering. Maar dat zijn zorgen voor later.

Heligroeten,

Nick
 
Ik neem aan dat je ook voor het scale effect flybarless gaat?
In dat geval dat het beweegbare stabilo niets uithalen omdat de FBL unit alle neven effecten al corrigeert.
Maar voor scale blijft het mooi. En daar doe je het voor omdat je toch al zoooooooooooooooooooooooo veel details er in hebt zitten die je in vlucht niet kunt zien kan dit er ook bij :p.

Mooi hoor. Dit is echt het enige schaalproject wat ik volg.
Een beetje reality soap over de bouw perikelen die indrukwekkend zijn.
Zo kijk ik ook graag naar Discovery auto bouw programma's zoals Overhauling of "Fast and Loud".
Kan ik zelf ook niet en ga ik ook nooit doen, maar het vakmanschap en hun probleemoplossingen blijven boeiend om te zien. Zo ook bij jou.
Ga zo door !!!
 
Thx voor the comment Walter, enne ik hou ook van die Discovery building programma's.
Idd, de kist zit vol met details die in vlucht nauwelijks waarneembaar zullen zijn, maar des te meer tijdens de static en ook thuis natuurlijk.

Straks, het vervolg van de bouwstrip...
 
Frame560a-Gemonteerde_draaias_stabilo-JPG.jpg


Frame560b-Aanstuurschommel_inside_fuselage-JPG.jpg


Frame560c-Afhangende_stabilos-JPG.jpg


Frame560d-Service_opening_buikzijde-JPG.jpg


Frame560e-GPS_antenne_luiken-JPG.jpg


Volgende week wordt er verder gewerkt aan de verlichting en de detaillering van de staart.

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt:
Een prachtig resultaat met de afhangende stabilo's, ook weer netjes doordacht afgewerkt met de onderhoudsluikjes, je weet maar nooit wanneer je ze eens nodig hebt..

groeten,

Didier
 
om terug te keren tot bij WRobijns....wat je verteld is "theorie". In de praktijk heb ik mijn Agusta turbine de stabilo's een "positieve" hoek gegeven en die gaat veel strakker in rechte lijn. In hoogte wel te verstaan. Mijn Huey turbine met een lichte negatieve hoek op hoge snelheid schiet hij opeens met geweld met de neus naar boven, het FBL kan dat niet aan. Bij de R22 gaat dat stukker beter maar die heeft een staartvlakje van niets.....
 
Hoi Guy,

Ik ben zelf ook geen schaal bouwer dus ik geloof jouw direct hierin.
De praktijk zal het uitwijzen in dit model.
De mogelijkheid heeft hij in ieder geval.
 
Op de Mil24 Hind van Matthias Strupf (Helicclassics) zijn de stabilo's ook aanstuurbaar. Hij heeft ze zelfs aan de nick gekoppeld.
Alle info die uit de praktijkzone komt stelt dat de verstelbare stabilo's een functioneel effect hebben.
Zoals Walter hierboven schrijft zal de praktijk het voor dit model uitwijzen. Als we ooit zover zijn doe ik er hier zeker verslag over. Eerst moeten er nog véél uren geknutseld worden.

Heligroeten,

Nick
 
Ai... weer snijden...altijd spannend als je in reeds klaar zijnde onderdelen weer moet gaan aanpassingen maken..
Maar voor de rest ziet het er toppie uit, zeer veel detail in deze staart, nice !

komt goed!


Didier
 
GPS-positionering is een feature die stillekes zijn weg vind naar het RC-heligebeuren.
Ik heb het vorig jaar bij wijze van test ingebouwd in mijn Mohawk (TREX-700 F3C + Blackshark romp). Het systeem werkt perfect en het heeft een extra dimensie aan het schaalvliegen.
Tijdens de vlucht kan je het systeem naar wens aan- en uitschakelen.
Het extra werk, om het later te kunnen inbouwen, is het voor mij zeker waard.

Heligroeten,

Nick
 
Frame562c-Olie_inspectieglas_magnetic_chip_detector-JPG.jpg


Voor de staart naar de spuitafdeling gaat moet de aandrijfas nog op lengte worden gemaakt. Om dit te kunnen doen moet natuurlijk eerst de mechaniek worden ingebouwd en uitgelijnd.
De mechaniek is er nog niet... bijgevolg gaat de staart enkele weken op zij en ga ik eerst de mechaniek samen knutselen.
Het wordt een spannende week...
 
Gaat dat wel goed komen met die 9206????

Het zijn super-servo's, zonder meer, maar ze zijn wel (naar mijn beste weten dan toch) behoorlijk ongeschikt voor elke vorm van electronische aansturing zoals FBL en eventueel GPS...
En ik had begrepen dat je een rotor zonder flybar wilde toepassen....
(met flybar zijn vier 9202 bewezen 100% geschikt)

Daarnaast zijn ze (volgens Futaba) niet geschikt voor meer dan 4.8 V (nominaal uiteraard, ze kunnen een volgeladen 4S NiMH wel hebben).

Ik heb ze zelf in de grote BO105, maar ik stuur met de hand en dat maakt een heel groot verschil....

Groet, Bert
 
Back
Top