Bouwverslag 1:200 Bismarck

Roeren

Alberts1,

Die roeren komen gewoon bij de zendingen. Schaal roeren voor de statische bouwers en grotere roeren voor de RC versie.

Triplex

gewoon bij de modelbouw winkel het is een stuk van 50 maal 25 cm groot en kost 7,95 je kan de rest ook gebruiken als laatjes voor je tweede laag .

Bedankt Gerard,
het gaat alleen om de 2e laag. De 1e laag heb ik met de latjes gedaan.
Hoe belangrijk is het eigenlijk dat de onderkant heel vlak moet zijn, ik bouw een varend model.

Groet
Ton

Hallo

ik ben nu bezig met de eerste beplanking van de bismarck,ongeveer deel 11
en nu vraag ik me af wanneer de motor komt en hoeveel de prijs daarvan is
want ik heb maar een budget van 1.000 euro voor aan de bismarck te spenderen

mvg wim

Hallo

ik ben nu bezig met de eerste beplanking van de bismarck,ongeveer deel 11
en nu vraag ik me af wanneer de motor komt en hoeveel de prijs daarvan is
want ik heb maar een budget van 1.000 euro voor aan de bismarck te spenderen

mvg wim

Hoi Wim,

Ga maar eens kijken bij "Zoek in discussie" en tik daar maar eens in motoren Bismarck.

Skip67.

bismarck klaar

Hallo

Hoelang zou het duren om te bismarck te maken
met zendingen?
een vriend zegt 2 jaar
maar daar geloof ik niets van

mvg wim

bodem

De onderkant van de bismarck
is momenteel horizontaal

wordt dat nog een ovale vorm?

mvg wim

Wat is juist?

Bakboord

full

Stuurboord

full

De openingen op de onderste foto komen vrij goed overeen. Op de bovenste foto ontbreken op het plastic model van Revell de roosters achter de slingerkiel. Wie heeft gelijk Amati of Revell? Ik laat het zo, ga nix dichtplamuren, maar een model zou zoveel mogelijk een verkleining van de werkelijkheid moeten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
IK denk dat Amati gelijk heeft ,omdat oorlogs schepen altijd aan beide kanten de openingen hebben voor het koelwater ,de reden is eenvoudig.
Als er een treffer onderwater komt van een torpedo daar waar de koel opening zit,
dan is het schip meteen uit geschakelt omdat de motoren dan meer niet meer gekoelt kunnen worden
daarom worden deze openingen altijd aan beide kanten gemaakt ,er zijn trouwens veel dingen op oorlogs schepen die dubbel uit gevoert worden.ter veiligheid van het schip.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,elk schip met een bb en sb motor heeft 2 koelwater inlaaten,is nogal logisch he!En soms ook dubbel,makkelijk voor het schoonmaken van de zee inlaatfilters,nu kan je altijd een by pass maken van bb naar stb hoofdmotor of vice versa,anders zou je de motor moeten stoppen!Dan heb je nog inlaaten voor hulpmotoren,ballastpompen.Dus ik snap die uitleg niet helmaal over oorlogschepen.Elk schip is meestal dubbel uitgevoerd,anders zouden alle stranden al vol liggen met wrakken.

Laatst bewerkt:
Veronderstellingen

Maar niemand weet het dus zeker, hoe het bij de Bismarck echt zat. Er heeft toch wel iemand ergens tekeningen of foto's van het onderwaterschip aan beide zijden.

hallo

oorlogs schepen hebben zelfs sommige belangrijke zaken drie dubbel
zo ook bij vliegtuigen
en 100% juist bouwen ik moet het nog tegen komen
zelfs op de wereld kampioen schappen vind je nog details die niet kloppen
al boren die japanners door een haar nog drie gaatjes om ze als reling stutten te gebruiken (japans haar voor de stutten europees voor de draden er doorheen)

groetjes raf

re koel uitlaat

Hallo,elk schip met een bb en sb motor heeft 2 koelwater inlaaten,is nogal logisch he!En soms ook dubbel,makkelijk voor het schoonmaken van de zee inlaatfilters,nu kan je altijd een by pass maken van bb naar stb hoofdmotor of vice versa,anders zou je de motor moeten stoppen!Dan heb je nog inlaaten voor hulpmotoren,ballastpompen.Dus ik snap die uitleg niet helmaal over oorlogschepen.Elk schip is meestal dubbel uitgevoerd,anders zouden alle stranden al vol liggen met wrakken.

Ik bedoelde daarmee dat elke motor apart een uitlaat heeft een aan BB en een aan SB (dus twee per motor) daarom ook die twee grote gaten achter de slingel kiel Ik dacht dat ik dat wil wist na 4o jaar officier bij de marine.te zijn geweest.maar misschien weet jij dat wel beter.

bij deel 38 waren ze vergeten een slingerkiel bij te stoppen... ik heb geen zin om weken te moeten wachten op een reserve onderdeel, dus heb maar gewoon mijn andere slingerkiel omgetrokken op een plaatje resthout en heb die uitgezaagd met de elektrische figuurzaag. het resultaat:
dsc01807myd.jpg

5 minutjes werk in plaats van 2 weken wachten...

Op deze dwarsdoorsnede van de Bismarck in "The Anatomy of the ship" zijn twee inlaten te zien die vanaf de romp naar pompen in de machinekamer leiden. De pagina lag niet helemaal recht, dus de rechterkant is wat onscherp, sorry...
DSC_8194.jpg

Laatst bewerkt:
Ik weet dat ergens in die 134 paginas berichten een link staat naar de kleurenschemas van de bismarck. Kan ze helaas niet meer vinden... Weet iemand waar ze staan???

Aanvulling. Ik heb even iets beter gezocht en heb de link gevonden: http://www.bismarck-class.dk/paint_schemes/introduction.html

Nog een aanvulling:
Ik denk dat ik voor de mei 1941 uitvoering ga.
paintbism19415sidesmall.gif

Het zal een uitdaging worden, maar ik vindt de camouflage op de bovenbouw wel erg indrukwekkend staan.

Laatst bewerkt:
Back