Bouwverslag 1:200 Bismarck

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny Mulders, 21 aug 2008.

  1. J.Poortman

    J.Poortman Guest

    Hey Roel,

    Ja ik wist niet meer in welke haven ze hem hadden "verstopt"

    Ik heb er zo'n docu over gezien een jaar geleden ofzo, en inderdaad is hij door mini onderzeeers uiteindelijk niet meer ingezet door de duitsers zelf.

    En met "gestoorder" bedoelde ik idd, meer geschut.

    Geschiedenis bij ons ging alleen maar over de massamoorden, en in welk land er ingevallen was, verder nooit iets nuttigs geleerd via geschiedenis op school!
     
  2. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    @ roel

    maakt verder ook niet uit;)

    @bama

    je mag er van uit gaan dat het model wat wij gaan bouwen er nog beter uit komt te zien dan de modellen die jij in die filmpjes laat zien;)
    helemaal als je dat setje met 3 motoren, schaalroeren en schaalschroeven inbouwt.
     
  3. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    @Roel: dat zijn nu ook precies mijn bedenkingen. De kwaliteit (zo vanaf de foto's te zien) is formidabel, maar de prijs en de duur van de bouw hebben mij doen besluiten hier niet aan te beginnen. Uiteindelijk vindt ik het ook leuker om alles zelf te doen. Experimenteren met etsen heeft ook zo z'n charmes ;-)

    Heb inmiddels een tekening besteld bij Neckar Verlag van de Tirpitz. Vindt dat model net iets interessanter aangezien het schip verder doorontwikkeld is.

    Voor de verschillen tussen Bismarck en Tirpitz zie: Technical Layout - General Details

    't zijn kleine verschillen, maar toch wel aanwezig. Tirpitz is ong. 3 meter langer, heeft wat andere details in de opbouw, luchtafweer is een stuk uitgebreider, torpedobuis aanwezig, etc.

    P.s. blijf dit draadje met veel belangstelling volgen!
     
  4. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Met de kwaliteit van dit model zal het wel goed zitten. Het is ontworpen/samengesteld door Amati models, die toch wel gekend zijn vanwege hun hoge kwaliteit.

    Eerder heeft Hachette ook al de Titanic uitgebracht, eveneens een samenwerking met Amati. Ondertussen kan je de Titanic trouwens gewoon als complete bouwdoos van Amati kopen, heb je ineens alle stukken. Ik ben er vrij zeker van dat Amati deze Bismarck ook wel als bouwdoos zal uitbrengen (waarschijnlijk heeft Hachette een exclusiviteits contract waardoor Amati pas binnen 1 of 2 jaar de complete bouwkit mag uitbrengen)

    Wat bij mij persoonlijk altijd een beetje wringt bij dit soort abonnementen, is dat je uiteindelijk toch nooit echt zekerheid hebt of de serie niet vroegtijdig stopgezet zal worden. Met de Titanic heeft Hatchette reeds bewezen dat het probleemloos kan, maar in het verleden zijn er wel maar van dit soort reeksen geweest die halfweg gewoon werden stopgezet. Daar sta ja dan met een halve boot. En het is niet omdat ze het op papier garanderen, dat het ook zo is in de praktijk. Misschien kan je het via rechterlijke weg wel afdwingen dat ze alles leveren, maar dan heb je met een complete bouwdoos toch minder kopzorgen....

    Nu, voor wie deze toch gaat bouwen, ik kijk er in elk geval naar uit, want het is en blijft een geweldig schip, en de kwaliteit zal echt wel goed zitten!
     
  5. keesra

    keesra Guest

    hallo danny,

    Ook ik heb besloten de bismarck via hachette te gaan bouwen,
    Het is inderdaad een hele uitgave, maar ook ik vindt het te doen als
    het in fases gaat. Schip ziet er zeer mooi uit en ik zal je berichten en foto's met veel belangstelling volgen
     
  6. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  7. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    Hallo

    Ik heb effe een paar vragen .
    Ik ben zelf 15 en wil misschien ook de bismarck gaan bouwen via hactette maar ik vind het erg veel geld nog wel dik 1000 euro dat is best veel voor een iemand van 15 . Dus wil ik weten of het het wel waard is??? En ik heb een vraag gaat dit wel door niet dat het bij deel 70 stopt of zo . Maar verder wat ik zo gezien heb is het heel mooi !!! En ik heb deel 1 ook al en gebouwt al :)

    groetjes Tijs
     
  8. Ik zou er een paar jaar mee wachten, ervaring opdoen met het bouwen van rompen met spanten en planken en dan de Bismarck als bouwdoos ineens kopen. Zie de post van Dazzler een paar postings terug over de Titanic van Hachette. Die ligt nu gewoon als bouwdoos in de winkel: Amati R.M.S. Titanic 1912 #1606 in Houten Modelbouw -> Amati : Sjaak's Hobbyshop, Airbrush - Maquette - Modelbouw - Radiografisch Speelgoed - Treinbanen - En meer!

    Waarschijnlijk gaat dat met de Bismarck net zo gebeuren. Je moet alleen wat geduld hebben, maar dat lijkt me geen probleem, aangezien je ook 3 jaar op de onderdelen van dit model wilt wachten :)
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Wil Tijsje!!!! even lezen vanaf het begin van het topic?
    Al je vragen worden daarin beantwoord.
    Dank je wel...
     
  10. bama100904

    bama100904

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Maasbommel

    Ik heb al een en ander bekeken bij onze oosterburen. En zie dat er ook mogelijkheden zijn om de torens te laten draaien. Verder heb ik al laten weten aan Markus dat ik de voortstuwing neem met 3 schroeven waar je al eerder oversprak.

    Groet,

    bama
     
  11. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ik ben ook met de titanic begonnen op mijn 15e, je bent er wel wat geld aan kwijt en dat merk je wel, maar ik kon verder nog wel leuke dingen doen met mijn geld hoor;) als je een baantje hebt wil het ook wel makkelijker worden.

    of het het waard is moet je zelf beslissen. je krijgt een supergedetailleerd model en een heel naslagwerk aan in formatie over de originele bismarck.
    dat het doorgaat daar kun je zeker van zijn, daar twijfel ik niet aan. hachette heeft met de titanic ook al bewezen dat ze hiermee te vertrouwen zijn.

    mooi is het zeker. en je hebt deel 1 al, dus het begin is er;)

    maar je moet het zelf beslissen, als je via automatisch incasso betaald krijg je op elk deel 10% korting, en dit brengt de prijs in totaal ongeveer 95 euro naar beneden. je bent er in totaal dan €860 euro aan kwijt zonder radiobesturing.

    als je via automatisch incasso betaald wordt elke twee maanden 50 euro afgehouden, als je dus elke maand 25 euro opzij houdt kun je het halen. het is alleen de vraga of jij het er voor over hebt. en of je het die ( bijna) drie jaar vol kunt houden, want bedenk dat je waarschijnlijk al 18 bent wanneer je dan eindelijk klaar bent... wanneer ik klaar ben met mijn model zit ik al op de hogeschool en ben ik bijna 21... ( vandaag trouwens 18 geworden). dat is dus gewoon 1/5 van je huidige leven dat je er mee bezig bent, en dat is wel lang.
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    ... en nog gefeliciteerd, Danny!
    :new-bday:
     
  13. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    welke site of waar staat dat de deel 2 pas halvewege september komt ???
     
  14. bama100904

    bama100904

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Maasbommel
    Danny,

    Van harte met je verjaardag. :new-bday:
     
  15. robdekens

    robdekens Guest

    ook nog gefeliciteerd Danny :fadein:

    Groet rob
     
  16. keesra

    keesra Guest

    Ook van mij van harte Danny :music:
     
  17. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    bedankt iedereen!

    @tijsie

    dat stond in de E-mail die ik kreeg nadat ik me via internet had ingeschreven voor een abonnement. deel twee is volgens mij in de winkels al wel te koop, maar dan moet je snel zijn want maandag komt deel drie. ( en anders woensdag)
     
  18. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    nope niet ik de winkel heb gister nog gekeken hoef moet er nu dan zijn jah maar ik neem ook abonnement veel goedkoper :)
     
  19. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    ik heb nu ook abonnement dus nu mis ik ook geen enkel nummer
     
  20. DeBaas

    DeBaas Guest

    Hier nog een enthousiaste bismarck-bouwer, abbonnement genomen, zal dit forum regelmatig checken!
    @Danny; help effe waar jij je 3-motorige besturing vandaan haalt.... nog niet gevonden, bedankt alvast.
     

Deel Deze Pagina