Bouwverslag 1:200 Bismarck

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny Mulders, 21 aug 2008.

  1. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Build the Bismarck Forum - pictures of r/c stuff

    daar kun je dat spul bestellen. beetje duur maar het bespaart je de moeite van het zelf uitvinden en uitzoeken.

    ik ben van plan om binnenkort een nieuwe zender te kopen voor mijn vliegtuigen, en aangezien dat dan waarschijnlijk 2.4Ghz word zal ik mijn bismarck er ook meteen mee kunnen besturen zonder andere mensen in de weg te zitten met frequenties.
     
  2. DeBaas

    DeBaas Guest

    thx m8! daar heb ik wat aan!
    Ga gelijk een bestellijstje klussen!
    Ennuh, er riep ook al iemand dat je de kanonnen kon laten draaien... Nog een linkje?
    Misschien dit soort 'must links' te verzamelen in je start topic?
    Veel bouwplezier!
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Build the Bismarck Forum - robert's drawings;)

    als je op dat forum rondkijkt zie je echt veel tips, meer dan ik er hier kan geven.

    ik heb die markus even een berichtje gestuurd dat ie binnenkort een aantal bestellingen kan verwachten uit nederland...

    voor iedereen die de 3-motor setup van markus wil gebruiken, denk eraan dat je bij deel 8 een onderdeel krijgt wat aangepast moet worden ( een deel van de kiel), en dat het het makkelijkst is om rond deel 8 de setup in te bouwen, omdat dan de romp nog redelijk open is...
     
  4. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    dat kanon draaien moet je dat los kopen ??
     
  5. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  6. bama100904

    bama100904

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Maasbommel
    Kun je al zeggen wat de aanpassing dan moet zijn?? Of laat je dat dan tzt nog zien?

    Groet,

    Bas
     
  7. tijsie!!!

    tijsie!!! Guest

    volgens mij moet je alleen een 3de gat maken want er zijn er maar 2 dacht ik :)
     
  8. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  9. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Van de modificatie maak ik uiteraard foto's, maar je kunt ook gewoon die informatie op die site vinden hoor...

    @danny van dijk

    tsja, het blijft natuurlijk altijd heel aanlokkelijk:lol:

    ga jij ook voor de 3-motor conversie?



    ik ga misschien ook verlichting inbouwen, maar ik weet het nog niet zeker. de romp word redelijk makkelijk, maar de opbouw is heel erg complex en ik gok dan ook dat niet alle patrijspoorten van de opbouw verlicht kunnen worden. ook zijn er wat schijnwerpers en "normale" lampen buiten de opbouw. daarnaast is er ook nog wat complexe verlichting op de mast... voor dat laatste heb ik een oplossing maar die moet ik nog verder uitwerken... ik denk dan aan een heel dunne koperdraad ( 0,5mm dacht ik) die ik heb liggen, en dan met SMD LEDs de mastverlichting regelen. de mast bestaat deels uit koper dus die kunnen we ook als stroomtoevoer gebruiken... maar dat zie ik terzijnertijd wel.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  10. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  11. DeBaas

    DeBaas Guest

    Thks weer voor je link, zo worden we elke dag wijzer!
    @tijsie!!! : "draaiende kanonnen" wil voor mij zeggen dat ik ze rc kan gaan laten draaien. Dat is lastiger met bouwen, zoals Danny al zei, meer improviseren. Maar bovenal ook prijziger; je moet immers behalve je 2 kanelen voor:
    - gas (vooruit-achteruit) , met 3 motoren gemixed.
    - en roer (links en rechts)
    meerdere 'extra' kanalen hebben voor je draaiende kanonnen. Wil je nl alle 4 de kanonnen apart rc bedienen praat je dus over 4 kanalen meer.... correct me if i 'am wrong.:???: Zitten we dus al op een 6-kanaals zender met ontvanger en dus minimaal 6 servo's!

    Het lijkt mij persoonlijk een leuke extra op dit erg mooie model. Verwacht persoonlijk niet dat ik erg veel mee ga varen; maar da's een ander verhaal :cool: Bouwen is voor mij een veel grotere uitdaging:cool:

    Ik ga de bestellijst uit engeland overigens even verifieren met mijn 'home-dealer' in Pijnacker, laat wel effe weten wat er uit komt....
    Uiteraard met een afgewogen keuze voor de 'rc-draaiende kanonnen'.
     
  12. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    @DeBaas

    dat verifieren kan ik zo ook wel voor je doen hoor, als je besteld van de bestellijst ( komt overigens uit duitsland, niet engeland) in plaats van koopt bij de modelbouwwinkel ben je duurder uit. daarentegen zitten de motoren van de bestellijst al uitgelijnd op een motorschot, en kun je bepaalde dingen van die lijst net vinden in een normale modelbouwwinkel ( zoals de schaalroeren en props).

    @Danny vD.

    bewegende turrets zit ik ook aan te denken, maar dan ga ik het niet uitvoeren zoals gezegd op die site ( met eindschakelaars en omgebouwde servo's). ik gebruik gewoon een draaiknopje op mijn zender wat normaal voor flaps ( ik ga een 2.4Ghz vliegtuigzender gebruiken) gebruikt word om de kannonnen te laten draaien. werkt makkelijker vind ik.

    even iets algemeens, het is nogal verwarrend dat er nu twee Danny's zijn hier, kunnen we voortaan met zijn allen Danny M. en Danny vD. gebruiken? dit om verwarring te voorkomen
     
  13. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    @Allen: verlichting inbouwen is natuurlijk hartstikke mooi, maar als je de Bismarck bouwt tijdens haar opwerkperiode in de Oostzee of tijdens operatie "Rheinübung" is het niet erg realistisch om haar alle verlichting te laten voeren. Verduistering en zo...
    Navigatieverlichting, zoeklichten enzovoorts: oké, maar de inwendige verlichting zou ik geen tijd of moeite aan spenderen; alle patrijspoorten waren vanaf het uitvaren geblindeerd. Dat was niet alleen om naar buiten stralend licht tegen te houden, maar ook bescherming. De patrijspoorten waren (licht) gepantserd.
     
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    ik heb vandaag deel 2 gekocht en schynt wekelyks te zyn.
     
  16. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    in de winkel wel ja, maar als je een abo hebt is het óf tweewekelijks twee delen, óf vierwekelijks vier delen. ik gok dat het dit keer helaas het laatste is...
     
  17. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    ik heb een abb op de americo vespucci en 2 andere dingen

    dus eerst de itiliaan binnen ong 20 nrs dan abb op bismark.
     
  18. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    omdat je per 8 betaal denk ik ook dat je 1x per maand 4 stuks kryg
     
  19. The_X

    The_X Guest

    Hallo,

    Ook ik ben begonnen aan de bouw van dit mooie modelbouwschip.
    Nu wilde ik even weten bij welk nummer we zijn. (ik heb nr 1 en 2 thuis)
     
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    in nl 2 in eng. veeeeeel verder
     

Deel Deze Pagina