Bouwverslag 1:200 Bismarck

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Danny Mulders, 21 aug 2008.

  1. The_X

    The_X Guest

    Bedankt dus volgende week komt deel 3.
    Ik zit er alleen nog over te twijfelen of ik een abonnement neem.
    Je kan toch per 8 afleveringen opzeggen?
    En hoe gaat dit opzeggen in zijn werk?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2008
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    deze zaak zegt het zelfde te leveren voor minder geld

    Edit door Roel: Link verwijderd.

    het plaatje ziet er anders uit misschien minder mooi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2008
  3. Ron bergman

    Ron bergman Guest

    even voorstellen

    Hallo allemaal.
    Ik wil mij even voorstellen.

    Ik ben Ron Bergman uit Gouda en een frequent bezoeker van dit forum. Nu ik mijzelf heb geabonneerd op de Bsimarck van Hachette en op jullie forum een aantal bouwers dezes zag heb ik dan maar de stoute schoenen aangetrokken en lid geworden van het forum.
    Wellicht als de bouw echt gaat beginnen (moet nog even een verhuizing van mijn moeder regelen en haar huisje opknappen) en ik het niet vergeet, probeer ik over de bou mijn ervaringen te delen en eventueel verrijkt met wat beeldmateriaal.
    Echt een beginner ben ik niet maar om te zeggen dat ik gelouterd ben gaat weer te ver. Hopelijk kan ik uit jullie berichten inspiratie putten en wellicht kan ik anderen van dienst zijn met wat tipz en/of ervaringen.

    Groet

    Ron
    (tot lezens cq uitwisselen)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2008
  4. edelweiss

    edelweiss Guest

    hallo

    ik heb een site gevonden die zegt dat hij de zelfde boot aanbiedt voor de heelft van de prijs
    wat vinden jullie ervan

    Edit Roel: Link verwijderd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  5. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss

    " De momenteel zeer aktuele Bismarck van Amati kunt u niet als complete bouwdoos van dat merk kopen. Een goed compleet bouwpakket op dezelfde schaalgrootte vindt u van een ander kwaliteitsmerk in de afdeling "Modelschepen" => "Varende modellen"."


    dus niet dezelfde....

    zoiezo is dat model op die site redelijk slecht... de dekplanken zijn veel te breed en het model is nogal kaal... ook de uitspraak dat het model van de tv niet RC gemaakt kan worden klopt niet....
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  6. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  7. edelweiss

    edelweiss Guest

    wat zal het kosten om hem te laten varen en de koepels te laten draaien
     
  8. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    het laten draaien van de koepels is niet iets wat echt aan te raden is voor beginnende bouwers.. er komt nogal wat pas en meetwerk aan te pas en er moet nogal wat gezaagd en geboord worden... het schijnt dat het elektronische gedeelte ook nogal wat voeten in de aarde heeft...

    prijzen zijn al genoemd eerder in dit topic.

    @Danny vD.

    inderdaad ben ik nog niet echt een mooi model van de titanic tegen gekomen op schal 1:250, in ieder geval niet onder de prijs die hachette er toendertijd voor vroeg. je hebt dan wel goeie bouwtekeningen te koop en er is een site die all etsen er voor verkoopt, maar dan nog ben je al minstens 800 euro kwijt...

    hetzelfde is bij dit model het geval. het is supergedetailleerd, en als je voor minder dan het geld wat je hier voor uitgeeft een vergelijkbaar model wilt vinden dan kom je van een koude kermis thuis...
     
  9. edelweiss

    edelweiss Guest

    ik heb nog een vraag wat is de beste manier om verlichting in de bismarck te bouwen heeft u nog tips
     
  10. keesra

    keesra Guest

    heeft iemand al iets van het abonnement vernomen, ik heb mij opgegeven een mail ontvangen dat ik aangemeld ben inmiddels ligt deel 2 in de winkel, maar ik heb verder nog niets vernomen.
    Het enige dat ik begin september de eerste delen ontvang.
     
  11. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  12. snellaars

    snellaars Guest

    bismarck

    Hoi mede bismarck bouwers
    Zal me eerst even voorstellen
    Ik ben Emiel en ook begonen aan de bouw van dit mooie slagschip
    Op het internet kom je veel negatieve comentaar tegen over deze bouw vorm, gelukkig hier weer veel positiefe berichten.
    Deel 1 en 2 al inelkaar gezet en wacht vol ongeduld op deel 3 ( als goed is morgen )
    grt Emiel
     
  13. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    over die site plaatje was lelyk en heb geen 600 e ineen

    dus deagostini is prima en ziet er prima uit.

    ik doe eerst 20 via de winkel dan heb ik de AMERICO VESPUCCI binnen en dan maar een abb.op de bismark
     
  14. Wilco Wagner

    Wilco Wagner

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Meppel
    Hey timberwolf,

    Even ter correctie, de bismarck is van hachette.

    Je hebt helemaal gelijk wat betreft die plaatjes op die site. dan liever iets meer uitgeven voor naar mijn mening een mooier exemplaar.

    De eerste delen via de winkel? dan ben je dus 20 x €0.70=€14 duurder als bij een abbonement.
    dit zijn toch weer twee delen.
     
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    deagostini of hacet... zelfde idee.

    ik heb james bond auto s los koop, A .V abb treinen serie abb en nu bismark.

    3 abb teveel ineen via los koop beter te verdelen.

    ik ben bezig met een 17 eeuws zeilschip en de titanic sinds 2005 tussen door en bouw computers
     
  16. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    over het abbo, ik heb vernomen dat we de 13e ( aankomende zaterdag) de eerste zending ontvangen. ook heb ik vernomen dat na deel 8 we om de maand 4 delen tegelijk toegestuurd krijgen, gaan dus lange maanden worden:(
     
  17. DeBaas

    DeBaas Guest

    @ Danny - Klopt! Ik heb ook een (automatische) reply mogen ontvangen van Betapress dat we omstreeks de 13e van september de eerste 4 delen mogen verwachten.
    Vind het alleen uiterst opmerkelijk dat er nog steeds niet is afgeboekt van mijn rekening....
    Ik hoop met je mee dat we zaterdag post ontvangen!
     
  18. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ik ben benieuwd hoeveel mensen nu eigenlijk dit model gaan bouwen...

    ik zie het zaterdag wel wanneer ik moet werken, misschien dat ik er ook een lading moet bezorgen ( ik werk bij TNT):)

    al is het nou niet echt een wijk waarvan je zou verwachten dat er modelbouwers wonen... ( netjes verwoord...)
     
  19. ton1

    ton1 Guest

    Hallo allemaal,
    Ik ben Ton en nieuw op dit forum. Ik heb deel 1 in de winkel gehaald en toen maar meteen een abonnement genomen. voor meer als dertig jaar geleden heb ik veel modellen gebouwd tijdens mijn militairedienst. ik heb nog niets aan deel 1 gedaan omdat we zaterdag gaan verhuizen, en als dan de nieuwe delen komen kan ik meteen van start gaan. ik hoop dat ik met eventuele vragen bij de profies op dit forum terecht kan.
    groeten Ton
     
  20. Wilco Wagner

    Wilco Wagner

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Meppel
    Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen hem gaan bouwen.

    Ik heb zelf deel 1&2 in de winkel gekocht en vindt het er goed uit zien. Misschien ga ik ook nog wel beginnen.
     

Deel Deze Pagina