Bouwverslag 1:200 Bismarck

afwijking

Bedoelen jullie de foto 683 of een van die andere
foto 683 is die met de lamp ernaast

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de foto met de lamp ernaast zie je dat de tweede spant van onder niet geheel door het midden loopt. Op de ander foto (686) zie je dat de voorste spanten niet aan beide zijden door je controle draad gaan. Ik weet niet wat je ervoor gebruikt maar het lijkt mij vrij stug materiaal. In het midden zie ik ook een verbindingsstukje zitten welke voor een vertekening kan zorgen omdat dan de draden niet echt over het midden lopen. Misschien gaat het makkelijker als je 1 draad neemt (wol, nylon) welke tevens iets dunner is en deze met punaises vast maakt aan de boeg en de kont (en goed strak trekken). Op de foto zie je wat ik bedoel. Links heb je een ruimte en rechts die ruimte en een stukje. Ik denk zelf dat de romp iets getordeert is.

chris1.jpg

grtz.

Danny

dank

Hartelijken dank Danny nu weet ik wat te doen zal eens iets anders nemen buiten die rekker en dan als het nog niet in orde is wel dan heb ik werk voor de winkel met me later dan terug

hallo danny

ietsje beter kijken hahaha
de eerste en de spant na die jij bedoelt loopt ook niet juist
het torderen kan zijn maar dat zie je niet zo goed omdat een foto een beetje schuin genomen kan zijn
maar dat torderen is nog in een topic terug gekomen zei het in een later stadium
op de spanten en de bodem heeeeeeeeeel veel gewicht zetten
dan van de koppen van de spanten naar beneden (het werkblad)meten of links en rechts de afstanden gelijk zijn
het beste is dit te doen met een winkelhaak die ook een meetlat is (weet het niet anders uit te drukken)
indien het scheef is (getordeerd) dan kan je even lange latjes maken voor l/r en deze tegen de spanten aan lijmen zodat de romp pootjes krijgt en steviger op de werk plank komt te staan
deze pootjes gaan bij het beplanken in de weg komen te zitten maar dan ben je reeds een goed stuk gevorderd en kan je ze weg halen daar waar ze storen
door de beplanking wordt je romp steviger en zou ze niet meer mogen torderen

phffffffffffff wat een uitleg
daarom bouw ik liever met een plaat multyplex als kiel waar de spanten doorheen steken en dan onderste boven zodat je vanaf het dek kan beplanken zonder je romp los te moeten maken tot ze helemaal beplankt is
maar daar is al reeds een posting over gedaan

groetjes raf

Ik had deze spant ook alleen maar als voorbeeld genomen. Anders zouden er heel veel rode lijntjes op staan (er staat ook SPANTEN en niet SPANT). En daar de afwijking steeds groter wordt kan het twee dingen betekenen. Of de boot is getordeerd of de rekker van Christine loopt niet goed over het midden. Ik ben toch blij dat ik dit al lang en breed achter de rug heb en dat alles nog steeds recht is.

BTW: 30 jaar oud model RAF. Dan was je 22 toen je hem bouwde (en ik mijn eerste LEGO stappen maakte). Ik heb een duikboot gezien uit die tijd en dan vind ik je Bissie nog vrij natuurgetrouw. In die tijd keken de fabrikanten niet zo erg goed naar de echte versies.

Danny

foto's en topic

ik hoop dat het nu beter is heb een dunner draad genomen en van een streef de vierde vanaf het hek wat van de extra versteveging moeten weg nemen en vaila alles terug recht
ik vind het goed dat jullie er waren maar nu hoop ik dat jullie ook tevreden zijn met verbeteringen

Het was dus de rekker die de boel vertekende. Gelukje. Hoef je niets te verbouwen en kun je lekker doorgaan met bouwen.

Succes verder.

Danny

hallo

verbeteren is progressie en dat kan niet slecht zijn hahahaha
en als je het zo positief blijft bekijken dan vind ik het toppie
het kan voor sommige wel raar over komen dat we soms iets zien wat niet altijd juist is
maar beter voorkomen dan genezen is het motto
het zijn zo van die kleine dingen die ja als ervaren bouwer meteen ziet
dan bedoel ik niet of dat of dat kanon daar gestaan heeft maar tijdens de bouw van een romp vallen zulke zaken je wel meteen op

@ danny
ik heb ook nog een duikboot van in die tijd en dat was reeds geen bouwdoos maar zelf bouw
CANON iMAGE GATEWAY
hier zie je wat foto's van deze boot
en ja van ver trekt hij op een type VII maar dan welvan heeeeeeel ver hahaha

groetjes raf

album

zo heb even mijn album aangepast en twee album's verwijderd heb eindelijk de weg gevonden hoe het moet om foto's te plaatsen lukt mij nu een beetje dus komen er nog wees daar maar zeker van

@Christine,

Wat ik mij afvraag is welke uitvoering je gaat bouwen een 2 of 3 motorige, want als je een 3 motorige uitvoering wil bouwen ben je eigenlijk al te laat om je model aan te passen kijk maar in mijn album, daar krijg je een idee hoe je dat het beste kon doen.

@Christine,

Wat ik mij afvraag is welke uitvoering je gaat bouwen een 2 of 3 motorige, want als je een 3 motorige uitvoering wil bouwen ben je eigenlijk al te laat om je model aan te passen kijk maar in mijn album, daar krijg je een idee hoe je dat het beste kon doen.

goeie dag Cor ik ben van plan de twee motorege te bouwen ik wil het voor de eerste keer mij zelf niet te moeilijk maken en ben blij dat ik het tot nu toe al een goed parkoer hebben kunnen aflegen nu nog 131 weken zo verder en met veel geluk zal ik misschien een mooi stuk kunnen tonen

foto's en topic

een foto terug zetten
full

full

zo het zijn er twee geworden en nu hopen dat ze niet verdwijnen wat ik verdoemd raar vind

Hallo,Tja als je je foto's verwijdert uit het album verdwijnen ze ook hier.Iemand anders kan dat nooit doen!!

Groeten E.J.

Hallo,Tja als je je foto's verwijdert uit het album verdwijnen ze ook hier.Iemand anders kan dat nooit doen!!

Groeten E.J.

Ah zo als je een foto uit de album verwijderd doen ze dat ook hier wel dit wist ik nu eens niet sorry voor eventuele ongemaken zal in het vervolg oppassen en dit nooit meer doen

nog maals bedankt voor de informatie en nog een foto erbij

Ja het was mijn fout en zal het nooit meer doen, maar ben ook niet de slimste hé

Back