Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo, ben nieuw op deze site en woon in Belgïe. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ben bezig met de bismarck van hachette maar heb moeten stoppen met ze via de post te krijgen want kreeg wel de factuur maar niet de delen. Ben echter gebeten en wil verder doen. Kan iemend mij helpen? Zoek de plannen vanaf deel 7 want meer kreeg ik niet. Zaten al aan deel 20 en had de 8 nog niet gekregen. Wil betalen om de plannen te ontvangen groetjes bern

hallo, ben nieuw op deze site en woon in Belgïe. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ben bezig met de bismarck van hachette maar heb moeten stoppen met ze via de post te krijgen want kreeg wel de factuur maar niet de delen. Ben echter gebeten en wil verder doen. Kan iemend mij helpen? Zoek de plannen vanaf deel 7 want meer kreeg ik niet. Zaten al aan deel 20 en had de 8 nog niet gekregen. Wil betalen om de plannen te ontvangen groetjes bern
hey kerel ,ik krijg elke maand stipt (op een paar dagen na) altijd mijn 4 delen,heb er eerlijk gezegt geen last af en misschien is het niet slecht om naar hachette zelf eens te bellen en dit voorval te zeggen tegen hun
mvg jurgen

heb al gebeld met hachette(wel 50 keer) maar komen er niet uit. Hadden zogezegd al tot n° 20 opgestuurd en kreeg ook de factuur maar heb nooit niets ontvangen. Het bedrijf dat de bestelling brengt had ook niets gehad van hachette om tot bij ons te brengen. Nadat meerdere mensen klachten hadden over hachette heb ik een einde gemaakt aan die bestelling. Maar het kriebelt.

LeoS.

Heb je de katapults al in elkaar zitten, het is de laatste dagen stil
van jouw kant, ben ik niet gewend.

vr.gr. Bocdan Bismarck 1:200:sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:
:-D:-D:-D

messing, messing en nog meer messing

Tijd niks van me laten horen dus dacht hier ben ik weer eens.

Heb even een tijdje stil gezeten met bouwen ( nieuw werk zoeken ging even voor )

Heb van het weekend weer eens iets gedaan en ben toch aan de messing delen begonnen. Al had ik in het begin het idee dat dit voor mij gewoon niet te doen was vond ik het aardig meevallen.

Heb denk ik nu nog 4 wanden liggen die beplakt moeten worden en vind de eerste paar er zeer aardig uitzien.

Zal snel wat foto's plaatsen maar afgelopen week is mijn camera, tijdens een vaartocht nog wel, letterlijk in het water gevallen.

Waren een dag weg met donateurs op een paviljoentjalk en hadden hem dit keer eens goed in de zeilen gezet.

Een mede-vrijwilliger zei dat het schip er nog mooier uitzag als je voorin het kluivernet lag, dus ik denk doen. Ik klauteren, draai me om en ga liggen en ja hoor...PLONS!!!:oops:

Gelukkig vond de rest het wel leuk:-|

Grtss,

Willem

Er zijn riempjes te koop! Die bevestig je aan de camera en de lus doe je om je nek.:rolleyes:
Spreek uit ervaring, mij ook een keer overkomen, sindsdien als er water in de buurt is doe ik dat riempje om mijn nek.

LeoS.

Heb je de katapults al in elkaar zitten, het is de laatste dagen stil
van jouw kant, ben ik niet gewend.

vr.gr. Bocdan Bismarck 1:200:sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping::sleeping:
:-D:-D:-D

Bocdan,

Het bouwen van de Bismarck beperkt zich bij mij tot het netjes in bakjes doen van de zakjes met etsplaatjes. Ik maak eerst mijn Swordfish tweedekker af, daar ben ik ook aan het messing bezig en dan weer 100% de Bismarck. Doe te veel tegelijk...

Bocdan,

Het bouwen van de Bismarck beperkt zich bij mij tot het netjes in bakjes doen van de zakjes met etsplaatjes. Ik maak eerst mijn Swordfish tweedekker af, daar ben ik ook aan het messing bezig en dan weer 100% de Bismarck. Doe te veel tegelijk...
LeoS.

het voordeel is wel dat je ervaring met de ets deeltjes krijgt
en dadelijk aan een stuk door kan bouwen.
Zelf vindt ik het wel vervelend dat je zolang moet wachten
op nieuwe onderdelen, want wat je krijgt zit in een paar dagen
in elkaar, en dan moet je weer iets anders gaan doen.

vr,gr Bocdan Bismarck 1:200

De ets componenten

Een vraagje, de ets componeneten is toch van koper of zie ik dat verkeerd?:confused:
Zo ja dan kan dat ook gesoldeerd worden, beetje vijlen beetje schuren, dan heb je dus perfecte constructies en zijn dan ook niet zo snel kapot.:D

Laatst bewerkt:
Solderen

Een vraagje, de ets componeneten is toch van koper of zie ik dat verkeerd?:confused:
Zo ja dan kan dat ook gesoldeerd worden, beetje vijlen beetje schuren, dan heb je dus perfecte constructies en zijn dan ook niet zo snel kapot.:D

Indien je zo fijn kunt solderen is dat de beste oplossing.
In de modeltreinwereld worden messing bouwpakketten meestal gesoldeerd.
Een locomotief moet tegen een stootje kunnen. Solderen levert dan de meest robuuste verbinding.

Indien je zo fijn kunt solderen is dat de beste oplossing.
In de modeltreinwereld worden messing bouwpakketten meestal gesoldeerd.
Een locomotief moet tegen een stootje kunnen. Solderen levert dan de meest robuuste verbinding.
Heb vroeger veel elektronica gesoldeerd van dat kleine priegel spul, dus dit moet dan ook wel lukken.
Lijkt me dat je dan een veel mooier en gladder geheel krijgt.
Als het zover is zal ik wel wat resultaten laten zien.

Heb vroeger veel elektronica gesoldeerd van dat kleine priegel spul, dus dit moet dan ook wel lukken.
Lijkt me dat je dan een veel mooier en gladder geheel krijgt.
Als het zover is zal ik wel wat resultaten laten zien.

Manado,

Ik ben benieuwd. Zou willen dat ik het ook kon, maar ik krijg twee draadjes alleen maar aan elkaar met een grote klodder...

Manado,

Ik ben benieuwd. Zou willen dat ik het ook kon, maar ik krijg twee draadjes alleen maar aan elkaar met een grote klodder...
Het belangrijkste is dat je een goed soldeer station hebt, daarmee kan je de temperatuur regelen en goede dunne soldeertin. Voldoende door verwarmen, dus niet teveel en dan pas de soldeertin er voorzichtig tussen laten vloeien.
Even vast houden zodat het af kan koelen en klaar.
Ik begrijp makkelijker gezegd dan gedaan, oefening baart kunst.
Zo moet ik jouw kunstwerkjes nog maar zien na te doen.

Riempjes

Die zijn er inderdaad maar gezien ik geen loshangende dingen om me heen mag hebben kon ik dit niet doen.

Normaal doe ik hem in mn broekzak en de knoopjes dicht (draag vaak van die BDU/combat broeken)

Was alleen dit keer de knoopjes vergeten.

Ga deze week niet ver komen met de messing delen. Ben konstant maar aan het overwerken en als ik thuis ben gewoon doodop. Leuke eraan is wel dat ik de volledige dag met schepen bezig ben :D

Grtss,

Willem

Manado,

Wat voor soldeer en soldeevet of water gebruik jij??

vr gr Bocdan Bismarck 1:200:(:(:confused:
Soldeervet moet je niet gebruiken, het gevaar is dat het de ets delen aan tast.
Je moet soldeertin gebruiken voor elektronica.
Heb ooit eens een heel klosje gekocht maar doe niet meer aan electronica, dus dat is blijven staan.
Zie onderstaande link bij Dil Elektronica in Rotterdam
DIL - - Details - TIN1
Of bij Conrad www.conrad.nl
Zoek optie soldeertin.
Of kies direkt uit bestelnummer 812811 of 830011
Eventueel kan je ook 588149 namen, dit heeft een iets hoger zilver gehalte en vloeit daardoor mooier uit en is prettiger tegen eventuele oxideren, let wel op dat je daarmee warmer moet solderen anders vloeit het niet goed.
Het belangrijkste is zo dun mogelijk anders heeft het teveel warmte nodig om te smelten en dat is ook weer niet goed voor de etsjes

Laatst bewerkt:
Back