Bouwverslag 2 x ziroli 1/5 JU-87 B1 stuka

Netjes gedaan Ronald, en een mooie materiaal keuze. Je moet er maar opkomen. :worship:

Ga je de veer ook nog invetten met "zwaar" vet om het maar zo te zeggen om de demping te vertragen en e.v.t. springen te vermijden? De Unitrack poten hadden dat volgens mij ook.

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@wheel: dit is mijn eerste zelf gefabriceerde landingsgestel dus het kan inderdaad zijn dat e.e.a. nog voor verbetering vatbaar is.

@Teus: ik heb er wel wat olie in gedaan maar ik denk, doordat ik twee verschillende veren per poot gebruik (een normale en een sterkere veer), dat het met het springen wel mee zal vallen. Maar ja de praktijk zal het wel uitwijzen. Ik maak ze wel afneembaar dus we kunnen altijd nog wat aanpassingen doen mocht het nodig zijn.
 
MMMMMM ik haal mestal gewoon stale stip das nog goedkoper dan 4 gamma beugols verzagen per set
en ik gebruik voor een vrij dragende poot nooit de orginele binenstaf van de gasveer
dees gaan naar verloop van tijd buigen
ik draai altijd een nieuw sluitstuk en monteer een binnenbuis rond 14


heb je misschien foto's van je zelfgebouwde/gelaste landings gestellen?
En wat zijn stale stip?
 
Ah, dat verduidelijkt de boel, nu ben ik zeker benieuwd naar de landings gestellen van J weel!! en hoe hij die in elkaar zet..
 
oeps ja ik zie het
strip meestal is 15x4 voldoende

ik zal wel wat foto,s maken ik heb nog wat niet inelkaargezete setjes liggen
Ik heb er altijd wat op vooraad voor Yke
 
Ben aan het brainstormen over hoe de vleugelbuis vast te zetten. Bij het kamperen klik je de tentstokken ook zo in elkaar. Ik denk dat ik twee van deze clips ga gebruiken voor het vastzetten van de vleugels. De huls en de buis doorboren als de vleugel op de juiste plek zit, clip erin en klaar is Kees. Aan de onderkant van het middenstuk van de vleugel een gaatje met een buisje naar het knopje maken zodat je de vleugel makkelijk kan ontgrendelen door er met bijv. een schroevendraaier in te drukken. Zie foto.
thumbnail_DSC02625.jpg
 
Leuk idee maar mijn ervaring is dat op zulk soort bevestigingen speling zit/komt.

Lijkt mij geen ideale vleugelbevstiging.
 
was die vleugelbuis al een optie?
voor de p40 en p51 ben ik ook nog op zoek naar een oplossing om de vleugels deelbaar te maken. maar dit is denk ik niet zo simpel met die V stelling? welke diameter en lengte van buis heb jij ongever?
 
@Berto: in principe komen er niet erg veel krachten op. Het gaat er alleen om dat de vleugel blijft zitten. Nou ik ga eerst wel even e.e.a. testen.
@Chris: Op de tekening wordt de vleugel uit én stuk gemaakt. De vleugelbuis was geen optie. Die hebben we zelf gemaakt. De diameter is 20mm en de buis loopt aan beide zijden door minimaal 3 ribben van multiplex welke vervolgens nog verder zijn versterkt met 80gr glasdoek en 24 uurs epoxy. Goedkope oplossing naar de Gamma gaan en een doucegordijn stang ophalen (10,-) (wel de gegalvaniseerde versie) dan kun je de buitenbuis zelf lamineren door de buis in dun folie in te pakken (of een condoom is nog beter) en daar je glasdoek over te lamineren.
 
De motor is is schuin geplaatst zodat er ruimte voor de uitlaat overblijft en alles binnen de kap past. De dle55 is wel erg kort. D.w.z. dat de motor wel behoorlijk voorin de kap zit. Ik heb de motor zodanig gemonteerd dat hij toch 6 mm achter de voorste rand van de luchthapper blijft. Dit heeft als gevolg dat ik een extra opvulplaat achter de spinner moet plaatsen van ongeveer 6 mm (bij de ziroli spinner). Het is helaas niet anders. We zullen wel zien hoe e.e.a. zal uitpakken m.b.t. de radiatorspijlen die er straks nog in komen...
 
ziet er helemaal goed uit ronald:thumbsup: gaat hij met de scale meeting in oss vliegen??? word n prachtige kist we blijven je volgen :mrgreen:

mvgr johan snijders
 
Dit is de manier hoe ik mijn poten op bouw

Dit zijn de losse onderdelen

full


Zo gaat het verende gedeelte in elkaar
De bovenste binnengelijder las ik meestal met tig vast in de buis maar hardsolderen voldoet ook
Dat geld ook voor het onderstuk waar de as in komt maar bij een vork gebruik ik dat deel niet
en las ik de vork meteen op de binnenbuis
De buitengelijder kan gewoon met sachtsoldeer in de buitenbuis gesoldeerd worden
full



en zo ziet het er dan uit als het in elkaar sit
Je kunt nu kiezen of je een triangol monteerd tegen het draaien
Ook kun je een sleufgat in de buitenbuis maken en dan een borgpen in de binnengelijder doen
Of zoals je het bij jouw setje hebd gedaan
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben aan het brainstormen over hoe de vleugelbuis vast te zetten. Bij het kamperen klik je de tentstokken ook zo in elkaar. Ik denk dat ik twee van deze clips ga gebruiken voor het vastzetten van de vleugels. De huls en de buis doorboren als de vleugel op de juiste plek zit, clip erin en klaar is Kees. Aan de onderkant van het middenstuk van de vleugel een gaatje met een buisje naar het knopje maken zodat je de vleugel makkelijk kan ontgrendelen door er met bijv. een schroevendraaier in te drukken. Zie foto.
thumbnail_DSC02625.jpg

zit nou niet te kutten, met een boutje zoals eerder besproken!! kloete!
 
zit nou niet te kutten, met een boutje zoals eerder besproken!! kloete!

:confused: Dit snap ik niet, kan iemand het uitleggen?

Ik vind het wel een brilliante vinding. Uiteraard wel even vooraf testen.
 
Laatst bewerkt:
@jeroen: ziet er super uit jeroen. Alleen heb ik niet de middelen om al dat draaiwerk te doen...
@razor: waarschijnlijk heb je gelijk dikke kloete. :)
@wv: dat is iets tussen razor en mij. Lokale uitdrukking ofzo.
 
nou, fatso, nog wat gedaan vandaag, je hebt me niet eens gebeld..
 
Back
Top