Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Mijn eerste poging om zelf een dieseltje te bouwen , het is de Owen Mate 2cc , oorspronkelijk ontworpen door de Australiër David Owen , de maten heb ik aangepast naar metrisch en er een nieuwe tekening in Inventor van gemaakt , zie foto , word vervolgd .
Vandaag nog enkele uren verder gewerkt aan het carter , begonnen met het boren van de gaten dia.5 voor de spoelpoorten , zelf boor ik eerst met een centerboor , daarna met 4,5 en daarna op een laag toerental met 5 , zo bekom je een mooie zuivere boring .
Dan de draadgaten voor de cilinder/kop bouten M3 en voorboren voor de cilinderboring/passing
Vanavond nog een onderdeeltje gemaakt , de cilinderkop .
Eerst de gaten van 3 mm geboord waarmee de kop op het carter wordt vastgezet.
Uitcenteren in de vierklauw
Uitdraaien van de passing die over de cilinder schuift
Steken van de koelribben , ik had de koelribben liever iets dunner gemaakt en er eentje meer gestoken maar mijn smal beiteltje ging alle kanten uit behalve mooi rechtdoor , misschien omdat ik eerst de gaten van 3 doorgeboord heb , en daarom moest ik een iets dikkere steekbeitel nemen.
Gaaf!
Ik zou dit graag ook willen maken (of een benzinemotor oid.).
Helaas mis ik hier wel de ervaring en kennis voor. Op school (HBO) leer ik wel het een en ander, maar nauwelijks praktijk.
Erg benieuwd wat het eindresultaat is!