Bouwverslag Amati Arno XI Ferrari

@hawser
... begrijp de bezorgdheid, maar lak aan binnenzijde en goed dichtplakken van het model kan al veel narigheid voorkomen :-). Verders... flex-as inbouwen zodat e.e.a. eenvoudig kan worden afgesteld. En koop ajb een goede prop (niet 'carbon' en al helemaal geen nylon) want dat scheelt erg veel vermogen.

@harry
Ziet er allemaal prachtig mooi uit! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Eindelijk het roer en kwadrant in de definitieve chromelak gezet.
Was nogal een actie, want het leek erop dat de lak van geen kanten op het resin bleef zitten.
Vele malen lagen spuiten en schuren.

Het resultaat:

Het roer geplaatst achterop.

weer oppassen met de chrome laag, want die vond na 1 week drogen mijn vingers weer niet leuk. Vingerafdruk ervoorzichtig uitgepoetst.

De bouw zal nu in een langzamer tempo gaan, want mijn boot ligt inmiddels in de haven en zal nu veel vrije tijd opeisen:)

Tot de volgende keer

De handles van hydroplane in elkaar gelijmt en rood geschilderd.
Klaar om na droging gemonteerd te worden.

De stoel in de eerste laag mat rood gezet.
Ik denk 3 lagen en daarna washen met zwart en bruin om de naden en stiksel eruit te laten komen.

En het dashboard met tellers uitgerust.
Chromen ringen rond de klokken gelijmt en daarna de tellers achter de plaat geplakt.

Stuur erop!
Alleen het ferrari-embleem er morgen opplakken.

Tot de volgende actie:)

De motorkoelgaten en slobberraar op de sponsons gemonteerd.
Ik weet nog niet of ik de spijkertjes in de gaten mep. Even over nadenken.

De waterslobberraar klaar om er op gemonteerd te worden.
Slangen aansluiten en klaar....komt wel...eerst drogen:)

Zo, voordat ik verder ga met de hydro, eerst zelf maar eens de rivier de Lek onveilig gemaakt met mijn eigen boot.

Zo, nu weer naar het echte werk:)
Ik was vooral niet tevreden over de waterslobberaar.
Ik heb hem in de "blue wonder" gegooid en 3 dagen later is alle verf er weer af en kan die snel in de goede kleur gezet worden.

Ik heb vanavond de pedalen gelijmd en meteen in de romp geplaatst

Ik kom steeds dichter bij de grootste opdracht: de bovenbouw.

laatste wat ik aan de romp moet doen, is de sloberaar plaatsen en de waterslangen monteren.

Dutch,

Mooie boot hoor!!

Een vraagje...

Had je de kuip niet beter af kunne schermen met een schotje zodat je niet helemaal naar binnen kijkt?:confused:

Voor de rest erg mooie boot!!

Klopt helemaal.
Dat gaat zeker nog gemaakt worden.
Dat doe ik op het laatst, want dan weet ik hoe de bovenbouw er uit komt te zien en hoe die op de romp komt te zitten en dan ga ik zeker dat schot pas maken.

Vandaag echt modelbouwweer zeg..... wat een regen...
Dus.....verdergaan!
De propellor in de verf gezet

De bovenbouw in de putty gesmeerd....wat een troep is dat.. heb er nog hoofdpijn van:)

Zo gauw die uitgehard, schuren en dan aan de slag!
Moet panellines zelf maken...hoe?....weet ik nog niet.... jullie een idee om panellines te fabriceren?......

Ik heb een wateroutlet moeten maken, want die zat niet in de kit:(...maar niet getreurt...een punctienaald omgebogen en plakken maar:).. niet vergeten om er een solide staafje in te doen tegen het dubbelknakken. Er voor zorgen dat die niet helemaal door de naald gedrukt wordt, anders is die nogal zichtbaar:)..hij gaat er nl. na het buigen niet meer uit:)

Laatst bewerkt:
De schroefas-steunen gespoten in chrome.
3 dagen laten drogen en hopen maar dat het goed gaat. Is nog weleens wisselend met chrome spuitlak.

Het dashboard afgemaakt met de nodige details, zoals: de startknop, ferrarilogo en het typeplaatje.

Nu het dashboard scherp. Altijd lastig met een flits, om een goeie scherptediepte in de foto te krijgen:)

Ben volop bezig met de bovenbouw voor te bereiden op freeswerk en om panellines te fresen.

Heeft iemand een tip voor mij om panellines te maken om het plastic van de bovenbouw?

Zit er geen gepolijst dashboard in?

Spyker%20C8%20Aileron%20dashboard_2.jpg

Moet eens kijken wat het orgineel is

Hoe maak je die polijstrondingen erin?
Het dahsboard is van RVS

Laatst bewerkt:
Back