Bouwverslag Amati Arno XI Ferrari

De kap: met een panel scriber kan je de lijnen erin trekken. Neem een stuk dik plakband (crepetape, afplakband voor schilderwerk) en plak dit op de lijn. Dan voorzichtig met de scriber een heel dun richeltje snijden. Je kan dit rustig en zonder kracht doen, als je hem dieper wil hebben dan kan je altijd nog een 2e en 3e keer (en nog veel meer keren, aangezien je geen kracht wil zetten) door de lijn heen krassen. Sommigen halen op deze manier kofferdeksels etc. uit automodellen, en moeten rustig 100 keer krassen.

De 2 buizen zijn waterpickups voor koelwater. Ze moeten wel een beetje onder de romp uitsteken, anders pakken ze geen water.

img8413f.jpg

deze slangetjes snap niet zo goed wat er mee bedoelt wordt:D:$

Oja, dat komt niet echt duidelijk naar voren in mijn post, maar die tape zit er enkel om de eerste paar "halen" met de scriber netjes te begeleiden.

Ik had het begrepen:)...bedankt.

Ik heb net het instrument ervoor binnen.
Eerst de romp nog maar ff glad maken met 6 kilo putty en dan op het eind maar eens wat lijntjes krabben.

De eerste laag putty erop gekloddert.
Drogen, schuren en weer verder modelleren.
Ik denk dat ik dit proces zo'n 3 a 4 keer moet herhalen.

Eindresultaat volgt:)

Zeer oplettend:)

Ik verbaasde mij er ook al over, maar de pickup is uit 1 stuk en het model is volgens de tekening.
Bij het geloof van vacuum en druk heb je zeker gelijk.
Ik ben maar van de tekening uitgegaan.
Er is wel meer aan de hydro wat mijn dichterlijke vrijheid vorm heeft gekregen:)

Laatst bewerkt:
SCHUREN, SCHUREN , SCHUREN:)

De eerste laag geschuurd, dus...
Wat een werk....maar het moet dan ook mooi worden.

ff de boel laten drogen en morgen weer een laag putty erop..

Ik heb nog niet echt in de setup verdiept.
De boot wordt langzamerhand best wel zwaar....ik wacht tot die helemaal klaar is en ga dan eerst maar eens wegen:), om daarna maar eens een keuze te maken over de setup.

De sierrand op de stabilisatievin geplakt.
Dat had nogal wat voeten in de aarde.
Hij wilde niet echt recht zitten en na dwang van mijn kant lukte het dan eindelijk.
Epoxy, secondenlijm en spijkers was de truc.

De onderste sierrand rond de romp gefrunnikt.
Veel secondenlijm en gefixeert met epoxy.

De romp in de kunststof primer gezet.
Deze primer is echt nodig. Spuit je het er niet op, zal de kleurlak zeker niet hechten.
Het is een kleurloze primer, vloeibaar als water en stinkt een uur in de wind.
Waren de softdrugs niet gelegaliseerd, was dit een prima alternatief. Hier wordt je echt hoog in je hoofd van.
Het droogt mat op en vloeit goed uit.
secondenlijm vindt dit spul niet leuk, laat meteen los. Voorzichtig dus!

Ik heb de romp van een tweede en een derde laag rood voorzien.
Na droging schuur ik hem nog 1 keer om daarna dee laatste 2 lagen erop te spuiten.

Deze foto's maar weer even ter motivatie om verder te gaan:)

De laatste lagen op de romp gespoten.
Uiteraard landt er een insect op de vers gespoten romp.
Het geduld en vaste hand van mijn vrouw, is de boosdoener, met nu rode voeten, van de romp geplukt met een pincet:)

Laten drogen en geduldig wachten op het 0,8mm sierband wat ik besteld heb.
Ik heb het scriben opgegeven en ga met dat ultradunne sierband van Vario de lijnen aanbrengen.

Geduld is een schone zaak..........
in totaal 7 lagen lak en vele keren schuren....

Laatst bewerkt:
Het begint er nu echt op te lijken.
Nadat de lak gedroogt is, heb ik decals erop geplakt.

Even nog een dagje ofzo wachten voor mijn sierband.

En dan gaat de afwerking toch eindelijk eens komen.
Kan ik mij daarna vreselijk druk maken over een setup, om de hydro RC te krijgen.

Laatst bewerkt:
Back