Bouwverslag Amsterdam

• Topicstarter Topicstarter Botter
  • Startdatum Startdatum
Nou daar ben ik weer eens op mijn eigen draadje :lol: Ik leef nog steeds gelukkig :wink: Maar ik zal zo snel mogelijk even een paar nieuwe foto's plaatsen.. Heb ondertussen wat nieuwe onderdelen enzo gekregen.. En ben wat aan het klooien(plamuren) met een gedeelte van de opbouw bezig geweest :D Maar ik doe het nu een beetje kalm an.. Ik wil eerst maar eens even alles binnen hebben.. Zoals motor enzo.. Was van plan een power 1000 te bestellen.. maar daar ben ik maar van afgestapt.. het wordt een 900 bb torque.. dit vooral omdat ik de draai richting in de vooruit van de power 1000 niet weet.. en heb dus een schroef besteld.. maar weet ook niet meer welke kant die op draait.. En aangezien je bij de power 1000 maar voor 60 % achteruit kan.. zou het kunne zijn dat ik daar nog wel beetje mee knel kom te zitten.. Maar goed :D ik hoef toch niet zulke hele grote dingen te gaan slepen.. dus zo'n ramp is het nou ook weer niet :wink: En scheelt me nog mooi weer 20 euro.. kan ik dat mooi besteden aan verf ofzo :D

Nou even geduld dus voor degenen die niet kunnen wachten.. (zullen er niet zoveel zijn :lol: :lol: ) Foto's komen dus zo snel mogelijk! :wink:

Groetjesss
Christian..!

Botter

En aangezien je bij de power 1000 maar voor 60 % achteruit kan.. Botter als je wat schrijft schrijf dan ook de waarheid.
Wie heb jou dat wijs gemaakt van die 60% :roll:
Dat heb je denk ik zelf verzonnen :oops:
Want het is zo wat de helft van wat je daar verkondigd he. Dat zou betekenen
als de power 1000/ 2000 toeren maakt.
Dat hij dan achteruit maar aan 1200 komt.
Geloof je het zelf :?:
mvg
Frederik :D

F.van.Gent zei:
Botter

En aangezien je bij de power 1000 maar voor 60 % achteruit kan.. Botter als je wat schrijft schrijf dan ook de waarheid.
Wie heb jou dat wijs gemaakt van die 60% :roll:
Dat heb je denk ik zelf verzonnen :oops:
Want het is zo wat de helft van wat je daar verkondigd he. Dat zou betekenen
als de power 1000/ 2000 toeren maakt.
Dat hij dan achteruit maar aan 1200 komt.
Geloof je het zelf :?:
mvg
Frederik :D

Lees de eerste pagina van het bouwverslag van Danny Bimmel z'n smit singapore maar eens door :wink: En heb het ook op ebay advertentie's gezien.. Weet bijna wel heel erg zeker dat het zo is..

Christian :)

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10708

Maar waar schrijft Danny het verschil van 60% over de power 1000.

Elke motor heeft een + en - aansluiting als je + op + en - op - aansluit zal de motor maximaal draaien, maar draai je die aansluiting om dan zal elke motor verschil in toerental hebben.
Dit kan je oplossen als je de mogelijkheid had om de koolborstels te verstellen.

Als je een model met 1 schroef bouwt heb je geen probleem, je moet dan wel even kijken welke kant de motor opdraait met de + op de + en de - op de - daarna pas een scheepsschoef kopen, dat is wel het slimste.

En ik wist niet dat Ebay een forum op modelbouwgebied was, maar je bent nooit te oud om nog wat te leren.

Zelf werk ik liever met Marx motoren, deze worden ook in de industrie toegepast zijn alleen wat duurder.
Danny zal ook beamen dat deze minder Amp vreten, bouw je een groot model dan kan je daar een auto accu inzetten maar anders ben je overgeleverd aan de modelbouwaccu's met minder vermogen.

Jan Vos zei:
Maar waar schrijft Danny het verschil van 60% over de power 1000.

Elke motor heeft een + en - aansluiting als je + op + en - op - aansluit zal de motor maximaal draaien, maar draai je die aansluiting om dan zal elke motor verschil in toerental hebben.
Dit kan je oplossen als je de mogelijkheid had om de koolborstels te verstellen.

Als je een model met 1 schroef bouwt heb je geen probleem, je moet dan wel even kijken welke kant de motor opdraait met de + op de + en de - op de - daarna pas een scheepsschoef kopen, dat is wel het slimste.

En ik wist niet dat Ebay een forum op modelbouwgebied was, maar je bent nooit te oud om nog wat te leren.

Zei ook niet dat er een forum was op ebay :wink: Maar heb dat in advertentie's gelezen waar de Robbe's aangeboden staan.. En ik heb de schroef al :wink: dus ik koop maar gewoon een graupner :) scheelt me ook nog weer 20 euro! :wink:

Heb gezegt dat ik wat foto's zou maken.. Maar ben een batterij kwijt.. :evil: En als ik er een andere batterij in doe.. krijg je van die hoge pulsstromen ofzo door die andere batterijen waardoor die weer kapot gaan.. maar goed.. zal wel ergens op de werkbank liggen :wink:

Christian

pulsstromen? daar heb ik nog nooit van gehoord. zijn dat AA batterijen in je camera of is dat iets speciaal?

Patrick

perk zei:
pulsstromen? daar heb ik nog nooit van gehoord. zijn dat AA batterijen in je camera of is dat iets speciaal?

Patrick

Nou.. even kijken als ik dat op een goede manier kan uitleggen :wink: ik moet 4 aa batterijen in mijn camera doen.. Als ik er nou 3 in doe die op hetzelfde niveau zitten.. en ik doe er een 4 bij die helemaal vol zit.. gaat er meer stroom door die andere heen dan dat er eigenlijk in zit.. en dat is slecht voor je batterijen.. Ik hoop dat ik het zo op een goede manier heb uitgelegd.. Anders is er vast wel iemand die het beter kan uitleggen :wink:

Christian

8O :?: snapt niets van die redenering ik vermoed eigenlijk dat de volste batterij of anders gezegt die met de hoogste spanning en de meeste capaciteit de andere een beetje zal gaan opladen ( heeft iets te maken met inwindige weerstand van de batteriien en electronenstroom en natuurlijk de aloude wel benkende wet van Ohm) zodat alles weer het zelfde niveau een beetje krijgt zodat de diegene met de meeste capaciteit het aflegt tegen in lagere Ri van de rest van je batt. maar of dat slecht is voor je batterijen :?: maar heb gelukkig niet zo heel veeel verstand van elektrotechniek :oops: :wink:

maar weer :ontopic:

Gr Martin

Hoi Allemaal,

Ik heb naar mijn weten nergens geschreven dat het verschil in toerental tussen linksom en rechtsom draaien van een Power 1000 een procent of 60 zou zijn. Het verschil is nog niet eens 13% :teacher:. Bij een enkelschroever zul je het inderdaad nieteens merken.

Groetjes, Danny.

neen, een batterij kan alleen de anderen opladen als ze parrallel erover staat. Elke stroom die door 1 batterije in serie met anderen (zoals meestal in camera's is) gaat, zal door alle cellen gaan met dezelfde kracht. Bij twijfel, laad ik mijn batterijen per 2 op en ik hou ze in paren/4 en voor onbalans te vermijden. Daar is het meeste risco voor bij het OPladen, want daar zullen de volle cellen eerster voller zijn en beginnen te overhitten.

nu, on topic.... ik ga wellicht morgen een torque900 kopen voor in een duwboot. 'k heb nog geen idee wat schroef diameter hierbij te nemen, wat ik wel zou doen in jouw geval is die plastic schroef weg leggen die erbij zit. Ik heb ook een kit van Artesania (de Hellen) en denk dat dezelfde 65mm schroef erbij zit, da's gewoon geen goede... veel te slap, zo'n 900 gaat die denk ik in frut draaien.

Patrick

Botter

Zie je wel dat je een eigenwijs ventje bent.
Danny heeft dat helemaal :nergens geschreven hoor.
En het is ook niet waar van die 60 %
Dus voortaan wel even kijen van wat je schrijft he
mvg
Frederik
ps je weet het dus gewoon niet he

Hoi Frederik

Dat kan je ook op andere manier schrijven. Die jongen probeerd ook wat te leren van ons. We hebben niet zoveel levenservaring als u. En Frederik, het klopt dat je eerst je huiswerk moet maken voor dat je voor dat je ergens aan begint. Maar ja wat wil je, 16 jaar, impulsief en onervaren. Dan kun je wel eens zoiets verwachten. We hebben het allemaal moeten leren.

huub de jong
Hoi Huub dat vat jij wat verkeerd op he.
\Hij wist het heel zeker hoor.
Ik moest maar eens bij danny kijken want die had het geschreven .
Nou die had dus niks geschreven he
En daarom zei ik als dat hij eigenwijs was en is
mvg
Frederik

Dan toch maar je onderschrift veranderen meneer van gent !!! :wink: Gelukkig dat U wel alles weet !!! :thumbsup:

Maar dat van die batterijen weet ik niet meer precies.. Mijn vader legte het pas uit.. en liet het zien.. omdat je dan allemaal van die blaasjes op de baterij krijgt.. Nouja het zal wel! :)

Dan snap ik eigenlijk niet hoe ik bij die 60% kwam 8O Heb het nog eens bekeken.. misschien ben ik de war geraakt met het rendement van 70% ofzo :roll: Nouja.. Beetje dom van me.. Sorry voor de moeite die jullie moesten doen om te bewijzen dat het niet zo was :wink: En dan HELEMAAL SPECIAAL SORRY voor meneer van Gent :mad:

Maar ik koop nu toch een graupner.. Ik hoef toch niet zulke hele zware dingen te gaan trekken.. En over die schroef.. Het is een 4 blads raboesch schroef van 60 MM.. Had al gehoord dat je die van plastic beter niet kon gebruiken bij deze motoren :wink:

Groetjes,
Eigenwijs ventje.

Hoi,

ik heb net een 65mm vierblad en torque 900 gekocht, 'k ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen. Misschien moet ik wel koeling voorzien.

Vraag maar snel een setje nieuwe batterijen zodate we wat foto's kunnen zien van de rest van de bouw.

Die Artesania kits zijn wel mooi, maar er is toch werk aan he?

veel success nog !
Patrick

perk zei:
Hoi,

ik heb net een 65mm vierblad en torque 900 gekocht, 'k ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen. Misschien moet ik wel koeling voorzien.

Vraag maar snel een setje nieuwe batterijen zodate we wat foto's kunnen zien van de rest van de bouw.

Die Artesania kits zijn wel mooi, maar er is toch werk aan he?

veel success nog !
Patrick

Heb de batterijen al gevonden :wink: hij lag in mijn andere bootje :) Maar zal vanavond of morgen even foto's uploaden.. Maar moet je dan een motor al gaan koelen met 65 mm?

En de kits zijn zeker mooi :D Ik heb dus de botter en de Amsterdam nu.. Maar sommige dingen zijn ook wel weer moeilijk :roll: Maarja met een beetje geduld kom ik wel :wink: Ik vraag voor sinterklaas maar de motor ofzo denk ik :) en even doorwerken voor de rest.. Maar hij komt wel af :lol:

Christian

wel, ik weet het niet of ik koeling nodig heb. 60mm zou zeker gaan zonder koeling, 65... zal ik moeten testen.

Patrick

Als de schroefdiameter de diameter van de motor niet overschrijd is er niets aan de hand, dit is een oud gegeven dat al wel 25 jaar oud is.
Of je moet met een vertraging werken.

Jan Vos zei:
Als de schroefdiameter de diameter van de motor niet overschrijd is er niets aan de hand, dit is een oud gegeven dat al wel 25 jaar oud is.
Of je moet met een vertraging werken.
Ok handig ezelsbruggetje :D Dank u :)

Christian

sorry, niet mee akkoord. Dit ezelsbruggetje gaat wel op voor gewone motoren, maar toch niet voor de traaglopers zoals de torque serie?

Patrick

Back