bouwverslag apogee mini-DLG compleet balsa

eergister de tekening van frans zijn "mimi' besteld. ik vond 'baksel' eigenlijk ook veel leuker maargoed, het gaat er toch om hoe de kist vliegt he ;)

is de tekening al op de post frans?

inmiddels is de apogee op de werpstift na vliegklaar, met een totaalgewicht van 180 gram :? :? :? :?

het meeste gewicht zit in de vleugel (125) dus daar een keer een nieuwe voor bouwen, het rompje zit in de 50 gram range dus dat lijkt me wel goed, dit is met servo's en ontvanger meegerekend. foto's komen nog :D

Robert,

180 gram is aan de ruime kant. Niet dat hij er niet om zal vliegen, maar een vleugel die 130 gram weegt da's wel veel als 80 gram toch makkelijk te halen moet zijn.
Heb je de tippen wel afgerond? Dat scheelt weer een stukkie.
Ik zie het wel op de eerstvolgende bouwavond

theo

inderdaad zwaar ja, maar ik wacht ff tot ik weer bij quartel of wiersema in veendam kom en dan neem ik ff 2 nieuwe plankjes mee. dan bouw ik een neiuwe vleugel. ik heb wel al een beetje verf op de apogee gekladdeerd en het ziet er al een stuk vrolijker uit :D

Tekening gaat morgen op de post.

What's in a name, als je baksel leuker vindt zet je dat er toch op.
Baksel, beetje lastig internationaal. ja ja de tekening verspreid zich al aardig over de aardkloot.

Frans

hier ff een kleine update voor mijn apogee, de foto's:

m5110024qj9.jpg

m5110026is4.jpg

m5110025sf9.jpg

m5110027kd0.jpg

m5110028fz5.jpg

m5110029yh7.jpg

de apogee ligt inmiddels vliegklaar en op de eerst bouwavond de maiden zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Een kist om trots op te zijn...

Robert,

Ik vind jouw Apogee erg leuk. Daar ga je een hoop plezier van hebben.
Nu nog even een mooie dag afwachten en dan (in)vliegen maar.
Cheers

Bart

het gaat voor uit

ook even een kleine update van mijn zoons ,ze vorderen aardig :)
76348010005d8e9d.jpg

groeten arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi frans

ik heb het genoegen om mee te doen (het leuke is dat rob en mathijs zich hebben opgegeven voor de bouw avond(den) van de club en dan mag paps mee helpen )het is een lust om ze bezig te zien :)
dus ik ben zelf niet aan het bouwen ik help ze een beetje mee (en zelfs de overige clubleden (he appie );)

groeten arnold

ook even een kleine update van mijn zoons ,ze vorderen aardig

Arnold,

Gaat goed, ook al bijna vliegklaar zie ik...... oei ik mag wel opschieten wil ik de 25ste mei halen. Ik zal proberen om komende week een foto-update te posten (ben met de vleugel bezig, maar had geen plankjes meer liggen ben dus een andere methode aan het proberen)

het is een lust om ze bezig te zien
dus ik ben zelf niet aan het bouwen ik help ze een beetje mee (en zelfs de overige clubleden (he appie )

Gaaf toch om die gasten mee te helpen!! nog leuker dan zelf bouwen!!

Grts,

Albert

Laatst bewerkt:
Korte update van mijn bouw-vorderingen.

Ik kwam tot de ontdekking dat ik niet voldoende 10mm & 8mm balsa meer had liggen, dus maar op een andere wijze de vleugel opgebouwd, namelijk een combinatie van 2mm Balsa & 6mm Depron.

Foto's

De vleugel outline op 2mm balsa uitgetekend en vervolgens de midden sectie en vleugeltips opgebouwd uit lagen 2mm balsa.

apogeevleugel01yz9.jpg

apogeevleugel02bn0.jpg

De Depron delen er in gelijmd,

apogeevleugel03zi9.jpg

de vleugelhelften in profiel geschuurd,

apogeevleugel05ni5.jpg

De 2mm balsa toplaag er op gelijmd,

apogeevleugel06mn9.jpg

De vleugelhelften in het uiteindelijke profiel geschuurd,

apogeevleugel07rl2.jpg

Nog een paar gewichtsverminderende uitsparingen erin,

apogeevleugel08mj8.jpg

Komende week de helften aan elkaar lijmen en bespannen met transparante lichtgewicht oracover.....

Nog 6 weken tot de 25ste Mei..... :-)

Grts,

Albert

Back