Bouwverslag Banckert ( weer één )

Hé Jeremy,

Je bent lekker bezig, ziet er goed uit!
Onder mijn Banckert heb ik een afgetopte vierblads schroef hangen.

Bart

Hallo Bart. Dankje voor je compliment:D Oké, ik zal eens kijken. Merk je ook verschil tussen een afgetopte of een normale? Laat het me maar even weten :D

Hé Jeremy,

Bij echte schepen heeft een afgetopte schroef aanzienlijk meer rendement.
Op een model zal je het verschil nauwelijks merken. Het staat echter wel mooier(realistischer).

Bart

Beste allemaal,

Ik ben weer eventjes bezig geweest met de opbouw.
Hier heb ik een aantal deeltjes van in elkaar gezet, en dat met een reden.

Het plafond zit er nog niet in, ik wil er een verlaagd plafond in maken zodat ik daar lampjes in kan verwerken.
Hier al even een foto hoe de muurtjes er aan de binnenkant uit gaan zien.

De ''raampjes'' worden aan de binnenkant nog voorzien van messing patrijspoortjes alsook de buitenkant.

35n7f9f.jpg

En even een glimp door het partijspoortje naar binnen;

2uikoev.jpg

Morgen weer verder:D

Beste allemaal,

Ik heb de roertjes klaar, en deze in hun definitieve kleur gespoten. Dit wordt tevens de kleur van het onderwaterschip;

2usa146.jpg

Roeren zitten nog niet vast, dat zal ik pas doen als alles gespoten is.

Update!

Beste allemaal,

Ik ben verder gegaan met het maken van het stuurhuis. Aangezien er geen foto's zijn vann hoe het er echt uitziet, heb ik het een beetje naar eigen mening gedaan.
Het is nog niet af, de binnenkant moet nog bekleed worden met mahonie hout.
Het bedieningspaneel met daaraan het stuurwiel is bijna klaar. Moet enkel nog de lampjes in orde maken en wat extra detaills

Ik heb er gelijk even een stoeltje bijgemaakt. Dit zit namelijk óók niet in de kit.

2nc2p2o.jpg

2bwllk.jpg

2cdwtbr.jpg

18d8pj.jpg

fm44ts.jpg

Het stoeltje, van nog geen 2 cm in hoogte, past perfect bij het stuurhuisje.

Het totaalplaatje.
a0uzk7.jpg

Inmiddels heb ik ook de lampjes in het paneel gemaakt d.m.v. glasvezeltjes wat ik ergens had gelezen bij een ander bouwverslag.

Binnenkort komt daar ook een foto van.

@ Bart,

Dankje :)

Probeer me best te doen om er wat van te maken. Ik vind zo'n kaal bouwkitje toch niet heel super, mag van mij best wat detaills aan zitten hoor:D

Ziet er super uit!!

Probeer het ook met mijn stuurhut alleen is toch knap lastig om het zo klein te maken.

Zijn er bij jou ook meerdere pogingen nodig soms??:p

@ Koentjuh. Hehe bij mij gaat ook niet alles van een leien dakje moet ik zeggen. Heb de stuurhut maarliefst 3x uitelkaar moeten trekken omdat het niet klopt. De mahonie latjes plakken gaat overigens wel vaak goed. Details zijn soms lastig. Zo heb ik bijv messing partijspoorten gemaakt welke er niet bijzaten. Stoeltje ging wle in 1x goed:D Wil het bij jou niet dan? Waar ben jij mee bezig? welke boot?

@ Maurice. Zoals ik eerder aangaf; Ik weet niet hoe de originele binnenkant eruitziet dus ik maak er beetje m''n eigen ding van ;)

@ David. Dankje voor de omplimenten:D Hoogstwaarschijnlijk zal de binnenkant gewoon ook wit zijn. Maargoed ik vind dit toch nét even wat mooier lijken dan het gewoon wit te schilderen.

David, hoe staat het trouwens met jouw Banckert? Ben wel benieuwd;)

Ik ben nu bezig met het intrieur te verzinnen:p kastje/stoeltje enz.:p
En de ankerkluizen zijn ook in aanmaak maar........
ik heb jammergenoeg niet veel tijd want ik zit NOG op school.....:(

Gr. David

hee, jeremy

het gaat goed zie ik met de bouw

ik ben benieuwd naar de foto,s die je vanmiddag gemaakt hebt
volgende keer beter ,ofniet?

mvg Jan

Back