bouwverslag bergingsvaartuig Deurloo

de deurloo ligt ivm mijn financiele strop even stil, net als de andere modellen, moet namelijk lijm hebben want dat is op. voor de rest meot ik weer ABS kopen want daar ben ik ook weer bijna door heen. voor de rest is de stuurhut die ik had gebouwd neit meer.
die is uit elkaar gesloopt omdat ik het niet mooi vond. Wel heb i kde arm van de kraan vast geverfd en heb een tekening gemaakt hoe ik de "rollen" wil maken in de kop voor het anker werk (voor in de kop aan de zeikant) klinkt wat moeilijk, maar weet even niet hoe ik het moet uitleggen.
kortom het zal even stil blijven rond de deurloo

deurloo

het antwoord duurde even, maar ik had btje kosten aan andere boten die voor gingen ivm het varend houden van de andere schepen. daarnaast heb ik er nog 1 bij gekocht. en ja belasting had ik op meevaller gehoopt, maar dat viel tegen.
ook de zorgtoeslag is terug gevorderd omdat de belasting had berekend dat ik meer verdiende. terwijl het niet zo was. het was een foutje werd mij vertelt. tot op de dag van vandaag wacht ik op het geld om terug gestort te worden.
maar ik ben weer verder met bouwen aan de deurloo. zal als ik het niet weer vergeet foto´s plaatsen.

Laatst bewerkt:
Deurloo

het antwoord duurde even, maar ik had btje kosten aan andere boten die voor gingen ivm het varend houden van de andere schepen. daarnaast heb ik er nog 1 bij gekocht. en ja belasting had ik op meevaller gehoopt, maar dat viel tegen.
ook de zorgtoeslag is terug gevorderd omdat de belasting had berekend dat ik meer verdiende. terwijl het niet zo was. het was een foutje werd mij vertelt. tot op de dag van vandaag wacht ik op het geld om terug gestort te worden.
maar ik ben weer verder met bouwen aan de deurloo. zal als ik het niet weer vergeet foto´s plaatsen.
hallo
ik heb hier thuis ook een deurloo de boot is 90 cm lang en 24 breed
er zitten 6 of 7 motors in
hij is nog niet af , en heeft dus ook nog niet gevaren
hij staat al sinds ik denk 10 a 11 jaar zo
ik wil hem wel afmaken maar moet wat meer foto s hebben van die boot
is echt een leuke boot
gr Henk

Deurloo

nog een Deurloo ojee concurentie. maar foto's van de deurloo, internet staat er vol mee.
maar 90 x 24 dan heb je een 1 :50 model?

____

voor de rest laat de update's nog even wachten ivm drukte (is ook altijd wat he)ahhahaha

update Deurloo

ja dan na een lange tijd stilte rondom de deurloo zijn we er weer. De dagen worden al weer wat minder lang e ngezeliig om buiten te zijn (ook al was de zomer ook niet veel) ik heb nu weer wat aan de deurloo geknutsled en be nzo vrij geweest nu dan het eerste roer onder het schip te presenteren, daarnaast diverse onderdelen besteld voor aan boord. afijn kijk en aanschouw.

PA120174.jpg

hier even een klein overzichtje wat er onder andere is binnen gekomen. je ziet op de foto 2 ontluchters en 2 gas flessen (want er moet toch ook gekookt kunne worden) en 2 liertjes.
PA120175.jpg

PA120176.jpg

uiteraard kan dit ook zelf gemaakt worden, maar omdat ik daar de ruimte en de materialen niet voor heb heb ik het gewoon gekocht.

Deurloo update

Weer een paar weken verder en wat rustiger periode aangeborken ben ik weer wat verder met de deurloo. ben vergeten foto's te maken hoe ik mijn boegschroefrooster heb gemaakt, maar deze heb ik van messing draad gemaakt en in de tunnel gelijmt. is opzich niet super sterk op deze manier, maar ik neem aan dat het zo wel blijft zitten. ondertussen al materiaal bestelt voor de kraan. het draai mechaniek is over een week in huis. het enigste probleem nu is dat het kraan huis zelf nog gemaakt meot worden hahaha. maar daar hebben we alle tijd nog voor.
voor de rest hangt het eerste roer ook al onder de deurloo. zoals het er nu uitziet kan ik over 2 maanden de eerste proefvaart gaan maken.

PB040143.jpg

PB040144.jpg

voor de scherpe oplettende kijker, de schroef zit niet op zijn plek, maar deze is eruit omdat de tunnel los zat en nu ligt te drogen van de reparatie. voor de rest is het verf werk nog neit super, maar dat komt pas als het schip klaar is.

Laatst bewerkt:
voor de scherpe oplettende kijker, de schroef zit neit op zijn plek, maar deze is eruit omdat de tunnel los zat en nu ligt te drogen van de reparatie. voor de rest is het verf werk nog neit super, maar dat komt pas als het schip klaar is.

ziet er goed uit maurice

Mvg,
Karsten

Keep Up The Good Work

ik blijf het volgen

Maus,

ken je het Roer niet nog een stukje naar beneden doen zodat, je een mooie hak heb :D en je roer overkomt met je tunnel ?!

update deurloo

ik heb mijn roeren net te klein gemaakt voor mijn tunnel helaas, kwam ik te laat achter, dus ik kan ze wel laten zakken maar of ik dan echt voordeel heb....

ondertussen heb ik onder foto's van mijn boegschroefrooster gevonden en een foto van het laatste stukje berghout wat ik moest doen en klaar is.

PA180241.jpg

PA180234.jpg

PA180239.jpg

PA180236.jpg

PA180235.jpg

inmiddels zijn we alweer in de duurdere maand beland (bijna dan) en ligt de deurloo weer even stil inmiddels wel een hoop spulletjes aangeschaft voor aan dek, maar goed daar hebben we nu nog niks aan. heb me suf gezocht naar lieren die naast de opbouw thuis horen, maar die kon ik helaas niet vinden. kortom dat word zelf bouwen en puzzelen.

zo daar zijn we weer na lange tijd. de boeing is nu geplaatst bijna in zijn geheel. alleen nog op de kop een stuk plaatsen dan is het zo goed als klaar. dan nog maar 80 boeing ankertjes maken (zucht) maar goed hoort erbij dus hup gaan met die banaan.
zie de foto's weer voor een impressie.

PC220043.jpg

PC220044.jpg

PC220045.jpg

PC220046.jpg

zo en nu snel naar mijn werk anders kom ik te laat hahahah.
Prettige feestdagen allen en een gelukkig nieuwjaar!!!!

update zoveel deurloo

en weer een dag verder zijn we met de deurloo ook weer wat verder.
de boeing staat nu in zijn geheel. ben nu met het helse karwei gbegonnen van 80 boeingankertjes. de eerste 2 staan er nu op, maar niet naar mijn zin dus waarschijnlijk sloop ik die eraf en maak nieuwe ervoor. ook de uitsparing die in de boeing hoort voorop zit er aan 1 kant al in.

PC230048.jpg

PC230049.jpg

hier ziet er nog helemaal niet uit, maar goed als het een kleurtje heeft zal het er hoogst waarschijnlijk wel beter uitzien, want een nieuwbouw schip in het echt is ook niet mooi dat word ze pas als de verf erop komt.

zo zou de kop moeten worden
PC230050.jpg

PC230051.jpg

de uitsparing die ik gemaakt heb is hier no wel aardig op te zien zit voor over sb en bb boeing. alleen de rollen en de kast moet ik er nog maken. maar dat komt allemaal nog.

Deurloo update

de eerste kast waar de 2 rollen op moeten komen al wat verder in ontwikkeling. omdat ik vergeten ben in de boeing eerst de uitsparing te snjden ga ik deze uitveilen...kost nu wat meer tijd, maar goed resultaat zal er niet minder om worden. de kast zelf staat nog los en snij ik de uitsparing wel uit.

PC230054.jpg

wat is trouwens de indruk van iedereen van de deurloo tot nu toe?
want dit is het eerst schip wat ik (op het casco na) helemaal opbouw...ben wel benieuwd eigenlijk. kan er helaas geen poll van maken dus doe ik het maar even op deze manier :P

en toch nog even snel voor het werken, nog een update erop slingeren. kon het niet laten de kast af te maken. ziehier het resultaat van kast nummer 1 (B.B. kop)

PC230061.jpg

PC230059.jpg

zo vandaag is het weergedaan. allen een hele fijne kerst toegewenst want ik zal met de kerst vermoedelijk weinig toekomen aan het bouwen...

zo zo maurice
dat ziet er goedt uit;)
en zo te zien had je ook weer wat tijd voor modelbouw:p
maar ik vindt het er goedt uit zien hoor.
en voor de eerste keer dat je haar helemaal van niks opbouw.
maar ik spreek je nog wel eens.
en ik zal deze topic blijven volgen;)
mvgr bart

Back