bouwverslag bergingsvaartuig Deurloo

wel Marice
het begint er al op te lijken

112034950f7ac795a0.jpg

vooral de fotos van de boegschroef kwamen mij bekend voor.
dit is meestal het laatste herkenningspunt voordat we richting platform vliegen.
prettige feestdagen Loek

Laatst bewerkt door een moderator:
en nog vol gegoten met polyester of iets ?

word het geheel wel iets steviger van...

maar ziet er inderdaad best uit :)

@ armando

ik heb er geen pooly of zo in gegoten. het is gewoon een holle ruimte, stevigheid hoeft het niet te hebben want ben eigenlijk neit van plan er gewicht op te zetten.
wel probeer ik de boeing vast te zetten en stevig te maken zodat ik wel via de gaten die erin komen mijn deurloo wel gewoon kan vast leggen.

@ loek

jij ook fijne feestdagen.

@ bart

bedankt man, leuk dat jij het ook nog volgt.

groeten allen vanuit de rotterdamse haven.

kerst update deurloo

met alle kou buiten en wat veranderingen in het schema voor kerst, vandaag weer aan het bouwen geslagen en wil het toeval dat ik gisteren een kraantje op de kop heb getikt wat ik naar mijn idee nog best voor de deurloo kon gebruiken.
Ik heb de kraan volledig gestript en wat onderdelen en het huis van de kraan overgezet naar de deurloo.
eenmaal alles in mekaar kom ik tot de ontdekking dat het huis aan de verkeerde kant zit...(verdorie) maar goed dat is denk ik voor de volgende bouwer, mijns inziens is het wel aardig kloppend.

PC260064.jpg

PC260063.jpg

Kraan

Ziet er erg goed uit maurice

Ik blijf het zeker volgen

kraan update 2

inmiddels heb ik de draaikrans ook uitgezaagd en geveild. ziet er al wel leuk uit...alleen nog een buisje zien te vinden zodat de kraan boven mijn boeing komt, want zover ik eht kan zien op alle middelen die ik heb kom de kraan er net boven uit.
het ziet er trouwens niet super uit zo op de foto, maar de krans die hier zichtbaar is is 2 cm groot, dus valt het al met al wel mee.

PC260065.jpg

kraan update 3

ondertussen de draaikrans op de kraan gemonteerd en het buisje gevonden wat eronder zou moeten. zie hier na wat schilderwerk het tijdelijke resultaat van het kraan werk.

wel moet ik de kraan nog vast zetten op dek en de arm nog goed vast zetten.

dit is voor de verfbeurt

PC260067-1.jpg

na de verf buurt en wat kleine verbeteringen

PC260068.jpg

PC260073-1.jpg

PC260075-1.jpg

uiteraard moet er nog wat opkomen maar goed is leuk om weer eens wt te laten zien zo...

update kraan 3

tot zover voor vandaag de kraan bouw....
ik heb hem nu op een dek plaat gemaakt en de liertjes die voor de kraan staan zijn inmiddels ook geplaatst. nu nog de boeing in het voor dek en de boeing kunnen daar in de verf. ook is de eerste boegrol geplaatst in de kop.

PC260076.jpg

om te laten zien hoe ik het heb opgelost heb ik de standpaal nog niet geverd. het rode geribbelde onder de kraan is een lijmdopje geweest. deze heb ik vast gelijmd aan mijn draaikrans zodat het nu allemaal een geheel is en de kraan op juiste hoogte van dek staat.

PC260078.jpg

hier een overzicht plaatje van het dek. de B.B. koprol zit er ook in. misschien niet duidelijk te zien op de foto, maar dat komt zondag weer.
PC260077.jpg

kom ik nu vervolgens tot de conclusie dat de kraan scheef staat en de voet verkeerd is vast gezet op het dek. ook zie ik dat ik hier en daar wat vergeten ben te verven.
naja is voor de volgende ronde ;)

Kraan

Hallo maurice

Ziet er erg goed uit
je bent vandaag lekker bezig geweest

ik heb me zelf op deze topic geabonneerd zo dat ik het goed kan volgen

Keep Up The Good Work

a das mooi karsten...ik scheit er voor vandaag uit. morgen een demo in de beverwaard met de apollo. dus geen tijd om te bouwen. eerlijk waar het word een leuk schip...voor mij persoonlijk een plaatje, maar ja dat heb je al snel als je wat nabouwt voor het eerst :P ik spreek je

a das mooi karsten...ik scheit er voor vandaag uit. morgen een demo in de beverwaard met de apollo. dus geen tijd om te bouwen. eerlijk waar het word een leuk schip...voor mij persoonlijk een plaatje, maar ja dat heb je al snel als je wat nabouwt voor het eerst :P ik spreek je

Daar heb je helemaal gelijk in

Succes en maak maar foto;s voor in de gedeelde map

hahah

de kraan is voorlopig niet RC bestuurbaar. zodra ik een opossing heb om dit miniatuur spul draaiend te krijgen dan gaat dat zeker gebeuren. maar voor alsnog is het handwerk.

nu nog een mooie oplossing voor de lieren naast de opbouw... misschien iemand een tip?
statisch is wat mij betreft voor die lieren al ok.
PC260079-1.jpg

PC260082.jpg

hey maurice

zo zo je gaat we weer ff snel he:p
maar het ziet er goed uit hoor.
en dat van de kraan vind ik echt heel slim bedacht:cool:
maar ik hoop dat je op de werkschepen dag haar mee neem.
mvgr bart

wel Maurice het word al steeds meer deurloo.
de winch op de kop ziet er goed uit, ook qua groote.
Je weet hoe lang ik ben, en moet er flink onder bukken om de brandstofvulslang te pakken.
voor de winchen achter zal je echt moeten gaan knutselen.
maar je hoeft ze niet werkend te hebben, tenzij je op ankers wil gaan liggen.
wel jammer dat de kraancabine aan de verkeerde kant zit.
zitten op de kop van de kraanmast ook 2 halve manen, zodat ie in de mik bij de brug vastligt?
bouwse Loek

Hallo Maurice ,

Het gaat goed zie ik .
Ik kon indertijd geen goede kraan vinden vandaar dat ik toen de handel verkocht heb .
En om de kraan uit de hand te bouwen , echt niet , zo handig ben ik niet
Maar ik zie dat het jou wel gelukt is om een kraan te vinden .
veel succes .

Mvg Hans

Deurloo op Goes

wel Maurice het word al steeds meer deurloo.
de winch op de kop ziet er goed uit, ook qua groote.
Je weet hoe lang ik ben, en moet er flink onder bukken om de brandstofvulslang te pakken.
voor de winchen achter zal je echt moeten gaan knutselen.
maar je hoeft ze niet werkend te hebben, tenzij je op ankers wil gaan liggen.
wel jammer dat de kraancabine aan de verkeerde kant zit.
zitten op de kop van de kraanmast ook 2 halve manen, zodat ie in de mik bij de brug vastligt?
bouwse Loek

loek,

de mik moet ik nog bouwen, ga morgen naar hobby haven materiaal aanschaffen.
de kop van kraan heb ik foto's van nodig zodat ik dat goed kan maken want dat zit er allemaal nog neit op. ik weet dat het er is die 2 halve manen maar om dat uit mijn hoofd te doen vind ik toch net ff te moeilijk.

@ hans materman

tja de kraan opzich is wel leuk nu inmiddels ja. uit de hand bouwen kan ik ook nog wel doen maar ik wil er toch met werkschependag beetje een degelijk schip naar buiten gaan brengen dan. maar zoals loek al zei " het word steeds meer deurloo".

update deurloo (even tussendoortje)

kraan dek inmiddels verstevigd met wat spantjes en de kraan en de ankerlier nu vast gezet.

ben inmiddels door mijn abs heen dus het is van de week kijken of ik tijd heb om nieuw te halen (hopelijk is de hobby zaak open) en dan kan ik er lekker nog even tegenaan.

en omdat ik nogal lui ben aangelegen heb ik mijn boeings ankers besteld bij Flevo zo komen ze netter bij mij aan en zo hoef ik ze alleen maar schuin op maat af te snijden.

***** MEDEDELING *******

op 14 & 15 februari is er in de zeelandhallen weer de grootste modelbouwbeurs.
dan zal dan de "DEURLOO" aanwezig zijn en kan ieder die intresse heeft dit model bewonderen en kritiek geven.
ik zal staan bij MBV Focus.

zo iedereen weer op de hoogte ken ik weer lekker niks doen :P

ciao ciao

update stuurhut 1

goedeavond allen,

na dat vanavond de verveling toesloeg ben ik weer verder gegaan aan de deurloo.
omdat mijn onderdelen nog neit binnen zijn ben ik maar begonnen met de stuurhut.
eerst de dekplaat op maat gemaakt en heb nu de zij panelen van de hut gemaakt.

alle ramen moeten er uiteraard nog in maar heb het even los in mekaar geflanst zodat ik zelf en uiteraard ook jullie een impressie krijgen hoet het ongeveer word.

eerst even een totaal plaatje van het schip zoals het er nu bij staat.
PC290004.jpg

en close up van de opbouw.
PC290003.jpg

meer volgt nog morgen of woensdag....
helaas moet ik wel mededelen dat het deur gat wat op de foto te zien is, 2 mm te groot is uitgesneden en eigenwijs als ik ben mik ik dit stuk weg en snij een nieuw stukje uit en maak daar een nieuwe deur in.

Laatst bewerkt:
Back