bouwverslag bergingsvaartuig Deurloo

update stuurhut 2

na een paar dagen ziek zijn ben i ker weer een beetje boven op en kreeg weer een buw ingeving lol. heb nu de stuurhut een beetje in mekaar geflanst. het eerste deel heeft nu raampjes en staat nu vast op het laaste dekdeel.
nog maar 7 delen te gaan (zucht) mar goed ik ben nog steeds trots op mijn knoei kunsten dus we gaan vrolijk verder.

P1040026.jpg

P1040018.jpg

..

NouNou

Mausie dat word nog wat zo, Ik gaat binnekort me NL's erop gooie schaal 1:50
lijkt me een strak plan
ben namelijk ook daar aan begonnen en het gaat tot nu toe nog goed(A)
Me schroefassen zijn binnen, me tunnels zijn van Rvs klaar
en me roeren zijn onderweg
Moet alleen de motoren nog effe bestelen
en dan kan ik verder gaan

De deurloo ziet er al stukke beter uit

Ga zo door pikie(A)

Ooi he

Hallo Maurice ,

Jouw knoeikunsten zien er beter uit dan de mijne en je gaat ook een stuk sneller .
Ik wou dat mijn energie net zo hoog was dan kwam ik ook met mijn boten verder .
Ga zo door met dit mooie werk .

gr hans

goedemorgen hans,

tja nou voor mijn gevoel zit er geen schot in de zaak. maar straks dan toch maar even een dremel kopen dan werkt het met raampjes maken wat sneller en wat netter hopelijk.

update Deurloo lieren 1

ik heb dan ook tussen alles door een wrak van een smit lloyd 109 binnen, die ik moet opknappen voor iemand. eigenlijk is er gee nredden meer aan zoveel als dat er kapot is, maar goed dat is even wat anders. Maar op die SL 109 stond een lieren setje wat er niet op hoorde en nu wil het toeval dat dat perfect op de deurloo past als lier naast de opbouw.
dus nu heb ik een maat en de helft minder werk voor die lieren :D:D
zal later vandaag wel een foto maken van de liertjes.

heee maussiee

ziet er weer goed uit gozer gaa zoo door !
blijf het zeker weten volgen!

gr lars(H)

nou ik vind het wel leuk ja een beetje reactie op mijn bouwkundig projekkie:P
maar dank jullie wel hoor...
ik heb inmiddels een verschrikkelijke overgang gemaakt heb mijn mes en veil ingerolen voor een dremel.
ga nu eens een poging doen ramen uit te vrezen. ben echt heeeeel benieuwd hoe dat allemaal gaat.
mocht er het komende half jaar geen update zijn.... hahah dan zijn me vingers eraf gefreesd vrees ik.....
maar goed vanavond misschien al wel weer een update van de stuurhut.

mazzel

heb jij een topic dan? de enigste die ik hier op het forum een beetje volg is de Andre B en die maffe karsten die altijd wel wat bijzonders heb.
zo nog 1 raampje uitfrezen dan is 1 kant van de stuurhut klaar. moet zeggen dat het een hoop tijd scheelt en het is nog wel grappig om te doen ook.

update stuurhut 3

nou na wat slap gepraat weer ff nuttig geweest.
zie hier dan mijn resultaat van de stuurhut voor vanavond.
hier het deel met de deur nog ouderwets met de hand geveild en gesneden

P1050029.jpg

en hier het deel wat ik dus met de frees heb gedaan.
P1050030.jpg

van dicht bij zie je het verschil erg goed, maar om nu voor de 2de keer de stuurhut te slopen en opnieuw te beginnen zie ik niet zo zitten.

morgen na weekje ziek zijn weer werken, dus even kijken hoe het loopt, maar ik hoop voor Goes de stuurhut dan wel klaar te hebben. in zoverre dat de zeikanten dicht zitten.

ZIet er apart uit!
Nog wat gevonden voor een draaiende kraan?
Met de frees ziet het er mooier uit maar met de hand is ook wel ok.
Succes verder!

Hallo Maurice,

Ziet er deftig uit, is trouwens ook wel een model wat je niet veel ziet.
Heb je geen last dat het plastic gaat smelten door de vele omwentelingen van de dremel? Ikzelf snij tegenwoordig alles maar uit mbv stalen liniaal en een mesje, moet zeggen dat dit goed gaat.
Kan je die draaiknopjes van de kraanlieren misschien niet wegwerken? Lijkt het nog echter. Nogmaals mijn complimenten.

Groeten,
Peter

@ Koentjuh1990
Ik heb opzich wel een mechanisme er voor zodat de kraan kan draaien. Maar zoals eerder in dit topic zal dat nog even uit blijven want het is nogal een gepriegel om dat allemaal goed en passend te maken. Ik bouw eerst het schip op mijn gemak verder af en kan dan de kraan aanpakken.

@ P'vas
lol ja die draaiknopjes. Uiteindelijk zal ik die subtiel eraf slopen, want als ik dat niet doe sloop ik mijn halve kraan gelijk. het plastiek smelt inderdaad wel, maar op een laag toerental van de dremel en op je gemak werken, dan gaat alles perfect.

update stuurhut 4

mijn camera laat het momenteel even afweten na intensief gebruik vanmiddag in het rotterdamse botlek gebied...(lege batterijen)

inmiddels ben ik weer wat verder met de stuurhut. had eerder in dit topic bakboordskant (links) klaar gekregen met de stuurhut wanden. nu staat de stuurboordszeide het eerste deel ook.
ben nu het dwarse plaatje aan het maken en het achterste deel ben ik de raampjes aan ht uitfrezen. het frzen lukt inmiddels al wel redelijk. al zeg ik het zelf. bespaart echt een hoop tijd zeg!!! :D
morgen ga ik het voordek aan pakken. heb namelijk mijn abs stripjes binnen dus ik kan nou eindelijk mijn boeing ankers maken. :P hoef er maar een kleine 80 zo uit mijn hoofd gezegd, dus dat word nog een 160 snij handelingen....ach je bent van de straat dan.
was eerst van plan om de stuurhut te gaan inrichten, maar gezein mijn plannen voor een beweegbare schijnwerper, zie ik er waarschijnlijk vanaf.

morgen zal ik weer wat platen plaatsen van het schip met de nieuwe wijzigingen.

groeten maurice

het freeswerk heb ik via een dremel. dus niet super, maar het is toch wel goed te doen vind ik zelf (weet voor de rest niet hoe of wat dus dan is het al snel ok)

het ziet er nog een beetje lomp uit allenaam, maar straks met de pet erop zou het goed moeten zijn...ik ben zo vrij geweest even te expirimenteren met baluwe ramen ipv doorzichtige. graag even ideeen hierover, of een mening, want officieel horen er blanke ruiten in. Maar vanwege de stuurhut die ik niet ga inrichten en de eletriciteitdraadjes wilde ik het zo verhullen. ben ook liever lui als moe :P

P1100066.jpg

P1100065.jpg

P1100064.jpg

Back