bouwverslag bergingsvaartuig Deurloo

zo even een stille ochtend gehad en tijd om mijn eerste dinky inmekaar te friemelen. ben vergeten een foto te maken van de start, maar het eind resultaat is dan zo.

ik monteer hem later pas op de deurloo omdat ik de houder nog moet aanpassen.
P3140199.jpg

P3140202.jpg

P3140201.jpg

P3140200.jpg

dit zijn trouwens de 1:50 dinky's (reddingsvlotten) van modelbouw shop flevo....

blijkt dat ik een stuk dek verkeerd heb gemaakt op de deurloo waar de dinky's komen te staan. dus dat word nog even uitdoktoren hoe ik het beste dat kan maken zonder veel te slopen en dat het toch stevig is.
maar dat is weer iets voor later.

ja sorry ben druk met mijn werk momenteel is het slapen eten werken...(slap excuus en wat ongeloof waardig in deze tijd, maar voor mij is het echt zo..heb nu na 4 weekenden weer eens een vrij weekend.)

Gelijk heb je Maurice, ik vond het wel frapant je volgd dezelfde topic's als ik ,
en vanmiddag was je overal 30min. eerder dan ik.
achteraf wel leuk.

groetjes, Brandaris

ok ja das wel heel toevallig dan. morgen doen we weer wat plaatsen, ben het nu zat en moe, dus ik gaat naar bedje toe. heb de 2de dingky in mekaar geflanst maar zitten nog wat schoonheids foutjes in...maar das later zorg.
tot morge dan maar zou i kzeggen...oja zit jij trowuens ook altijd doordeweeks bij de haven op het bankie bij de chinees? ik vaar er regelmatig voorbij schijnen diverse modelbouwers te zitten altijd van MBV vlaardingen

Haha, op het bankje bij de Chinees? NEE dus ik heb een hekel aan de kou en de winter.
Die gasten die daar zitten zijn helemaal doorgewinterd zo gezegt en is inderdaad een select groepje.
Als je het laatste nieuws over Vlaardingen wil weten, ga maar naar het Vlaardingsehoofd en blijf er een uurtje luisteren, dan ben je helemaal bijgepraat.
En of daar ook modelbouwers tussen zitten weet ik niet? dan zou ik daar dus ook natuurlijk voor en uurtje moeten gaan staan, dan ben ik daar zo achter.
En ik ben (nog) nergens lid van een modelbouwclub dus , ike nie wete ??

nou mauss nummer 1 ziet er fantastisch uit ! dus nummer 2 zal dat bijna 100% zeker ook wel zijn!:D ik wacht het af tot vanmiddag hahah

gr lars !

hey lars ja bedankt man...

@piet
ik hoordeh et van ricardo die was lid bij vlaardingen en die zei het tegen mij...vandaar dat ik het wist.

Nou hierbij het begin van de 2de set
P3260254.jpg

hier nog vers uit de verpakking.

en hier 24 minuten verder alweer op de helft...
de dinky zelf in mekaar gezet en de houder de eerste 2 dwars verbindingen erop gelijmd.
ook de voorste voet vast in model gebogen.

P3260256.jpg

P3260257.jpg

Hoi maurice,
Daar betaal je zeker wel veel voor en maak je ook nog reclame voor het modellbau kaufhaus,
graveren van dat plaatje kost waarschijnlijk meer dan de steuntjes die je er uit haald.
maar het is wel mooi van messing.

Maar wat heb je nu moeten slopen dan?

ja ach ik heb het niet eens uit duitsland maar van modelshop flevo...kan je nagaan.
ik heb niks moeten slopen, ik moet wat bijmaken op de deurloo zal zo even foto's maken piet. hier vast de vooruitgang van het houdertje
P3260262.jpg

P3260263.jpg

P3260264.jpg

Hallo Maurice,

De dinky's zien er mooi uit. Hoe groot zijn ze ongeveer en doe je ze lijmen of solderen?

Groeten,
Peter

bouwfout dinky's aan dek

ik heb hier dus een fout gemaakt met bouwen.
want hier loopt het dek van de deurloo dus schuin naar buiten toe om dus ruimte te creéren voor de dinky's.
P3260268.jpg

P3260266.jpg

bij mijn model is dat niet. dom foutje, maar ja soms ben je over enthousiast en bouw je iets te snel als dat goed is.

P3260265.jpg

maar goed van je fouten leer je. altijd handig voor de 2de deurloo hahaha.
dus ja ik kan inprincipe kiezen of het dek helemaal opnieuw bouwen of een stuk eraan maken, maar de kans dat het niet mooi lukt is erg groot omdat het allemaal erg klein is.

Hallo Maurice,

De dinky's zien er mooi uit. Hoe groot zijn ze ongeveer en doe je ze lijmen of solderen?

Groeten,
Peter

ha die peter,

ik doe ze lijmen want met solderen is het te klein en word het te heet om het mooi te doen naar mijn mening. het houdertje zelf is 2,5 cm breed en 3 cm hoog. en 1,7 cm diep.

zo de 2de dinky is af...vrijwel het zelfde resultaat als de eerste, dus daar plaats ik nu geen foto van, morgen ga ik verder met de tamara 2 en van het weekend ben ik er lekker even tussen uit. volgende week misschien verder met de deurloo.

Als het lukt, neem ik vanmiddag de deen ook mee naar huis, dus je kan ook eens in rozendorp komen varen, neem jij je frankrijk mee....

Kunnen we eens kijken of ik ook een beetje kan varen...
Jij kan het in ieder geval wel heb ik gezien in Goes :p

Heb je al weer een update voor je Deurloo, kunnen we daarover verder praten :)

de deurloo leg weer ffkes stil, want heb het weer ff druk de bootjes klaar te maken voor de 11de, zie topic in verenigingen. als het me lukt neem ik een ponton en een slepetje mee.

Was wel koud vanmiddag hee Maus !
ik ben heel even wezen kijken bij je maar je had het zo druk, met telefoneren en tegelijkertijd de winch van de frankrijk bedienen en toen waren ze ook nog met een duwboot aan het manouvreren ........

dus ik heb je niet gestoord en vond het veel te koud, dus vlug terug naar huis.

groetjes, Piet

Was wel koud vanmiddag hee Maus !
ik ben heel even wezen kijken bij je maar je had het zo druk, met telefoneren en tegelijkertijd de winch van de frankrijk bedienen en toen waren ze ook nog met een duwboot aan het manouvreren ........

dus ik heb je niet gestoord en vond het veel te koud, dus vlug terug naar huis.

groetjes, Piet

pff.. en mij niet eens een handje komen geven:evil:!

grr!

Back