bouwverslag bergingsvaartuig Deurloo

ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een casco wat ooit de Deurloo van van den akker zou moeten worden.
Hij schijnt al verscheidene eigenaren gehad te hebben.
ik ben uiteindelijk de uitdaging aan gegaan. Ik heb nu al de opbouw voor een deel klaar, er meoten nog wel raampjes in en de boeing is ook al voor een deel geplaatst.
Hier een foto van het echte schip zoals ik mijn model ga maken
DeurlooVDA.jpg

zie hier de eerste impressies van de start van de bouw.
deurloo.jpg

P3240022.jpg

P3240025.jpg

u ziet het, het is nog niet veel, maar met wat fantasie lijkt het toch al heel wat :D

mensen die eventueele suggesties hebben, ze zijn van harte welkom.
ondertussen denk ik al wat verder na en vraag mij af hoe ik het beste het lier werk zou kunnen maken wat naast de opbouw staat. en of dit evnt haalbaar is om draaiend te laten zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Leuk project, Is het geen idee om haar als VOS Shelter uit te voeren???

gr,
Wouter

omdat dat oranje beetje botst met mijn oude vloot hahaha.
ik heb ook de zeerob van takmarine en de taklift 2 dus zou mooi bij elkaar passen zo. allemaal nostalgie bij elkaar. maar mss voor later wel een erg leuk idee ja

Het valt me tegen dat er een tak container aan boord staat en geen GB container.
zo te zien staat er de GB 1011
als je hen naar huidige tijd wil maken moet je hem de vos shelter gaan noemen met SSE containers ( staat voor Smit Subsea Europe)

nu ik weer eens naar die foto's kijk, wat is het toch een fijn schuitje om op te zitten
krijg heimwee
Loek

mooie vakwerkmast voor de kraan
heb je het huis er ook al van
en zo ja , is dit van een model (merk )en schaal of zelfbouw
ziet er al goed uit mooi scheepje
grt Ko

Ik zie dat ik 1 van de vorige eigenaren ben .
Voor de berghouten die aan de zijkanten zitten heb ik abs-halfronden hier liggen .
Ik heb ook nog een aantal foto's van het echte schip .
Als je ze wil hebben stuur me je e-mail en ik stuur ze door .

mvg Hans

mooie vakwerkmast voor de kraan
heb je het huis er ook al van
en zo ja , is dit van een model (merk )en schaal of zelfbouw
ziet er al goed uit mooi scheepje
grt Ko

de kraan is allemaal zelf bouw vanaf tekening. de arm is afkomstig van de bok ajax.
deze was totaal ontmanteld (in voorloop van de echte hahaha).

@ ROVman

Ik spreek je wel op de club erover hahahaha. maar als jij me GB logo's bezorgt maak ik GB containers, maar ja deze klus was in opdracht van tak. hahaha

ondertussen is de boeieng zo goed als gereed. alleen nog wat gaten erin maken voor de kluisgaten e.d. en dan gaan we eens verzinnen hoe we een mooi potdeksel erop kunnen maken.
foto's komen morgen erbij.

deurloo

Ik zie dat ik 1 van de vorige eigenaren ben .
Voor de berghouten die aan de zijkanten zitten heb ik abs-halfronden hier liggen .
Ik heb ook nog een aantal foto's van het echte schip .
Als je ze wil hebben stuur me je e-mail en ik stuur ze door .

mvg Hans

ik heb je even een PB verzonden. daar staat mijn mail in. groeten maurice

ondertussne heb ik de boeingankers ook toegevoegd voor een deel en is de boeing volledig af. ook staat ze al voor een deel in de verf (binnenkant boeing) morgen even afmaken en dan foto's maken zodat jullie weer totaal op de hoogte zijn.

Hee Marice , de foto's komen nog , zodra ik ze gevonden heb .
ik moet nog een aantal cd's doorspitten .
een stuk of 30 , oftewel een 100.000 foto's .
mvg hans

ok hoor ik heb ze ondertussen al ontvangen heel erg bedankt hans!!
indien mogelijk zal ik haar te show neerzetten op werkschependag, maar dat meot ik nog even bekijken of dat gaat lukken met de hoeveelheid boten die komen.

mijn half ronden zijn binnen voor de zijkanten dus nu alles op maat maken en erop plakken. helaas is de planning voor werkschependag niet meer haalbaar voor mij, maar goed ze komt alsnog mee voor de show.

hier weer even snel een update va nde Deurloo, ik ben ondertussen wat aan het stoeien geweest met de halfronden e nheb nu bijna 1 kant klaar. eerst alles van het casco geschuurd anders kan ik straks niet goed in de hoekjes komen. daarna de berghouten erop geplakt. en vervolgens ook gelijk geschuurd.
deurloo-1.jpg

de kraan, dat gaat mij ook vast lukken hans, maar zover ben ik nog neit, Maar ben er bijna met de halfronden, nog maar een half schip. ondertussen zit ik al wel inderdaad over de kraan te denken en over de lieren op het achterdek. want die zal ik ook moeten maken. Hier een foto van de eerste kant klaar en in de plamuur verf. (verf vermengt met plamuur) zo vul ik mooi al gaatjes op zonder teveel te tobben, werkt uitstekend voor mij.
deurloo-2.jpg

zie hier dan het resultaat. voor vandaag.

Laatst bewerkt:
ondertussen de romp aan 1 zeide toch al zwart gemaakt om te zien hoe het zou gaan worden. zie van de week donderdag op werkschependag het resultaat :lol:

Hier nog even snel de voorderingen van de opbouw. Be nneit helemaal tevreden over de raampjes, maar goed we doen ons best. om het wat te laten lijken.
P4290005.jpg

P4290004.jpg

zo werkschependag is voorbij al hoop positieve reactie's gehad op de deurloo, morgen is ze te bezichtigen in Rijswijk op de darling market. daar is dan tevens mijn duwbootje Magdelena in actie te zien.

Back